Werk & Studie alle pijlers

Wat is het beste excuses voor weigering nachtdiensten.

12-07-2018 18:47 95 berichten
Het is misschien niet zo netjes, maar het sloopt me. Ben er klaar mee. Raak er gestresst van. En een andere baan zoeken is godsgruwlijk moeilijk met me huidige achtergrond.

Vandaar, wil ik een goed excuus vinden voor het weigeren van nachtdiensten bij me huidige baan. Zomaar, zeggen dat ik het niet wil, is niet erg verstandig. De gunfactor is belangrijk bij het krijgen van het aantal uren.

Nou wil ik een superexcuses hebben om niet meer nachtdiensten te moeten draaien. Suggesties???? Iets op advies van de dokter???
Oohja, quote me niet aub. Ik wil dit topic een soort van anonimiseren weer.
Zwanger worden.

Ziekte vijnzen.


Andere baan zoeken.
Oja, liegen lijkt me enorm verstandig!

Dus zeg dat je zwanger bent en dus geen nachtdiensten meer mag draaien (als dat in jullie cao staat).
Zullen je collega’s ook blij mee zijn.
Pfff hou toch eens op met dat 'me'
Alle reacties Link kopieren
Niet quoten? Nou dag dan, je zult hier vast niet lang blijven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Super excuus is in elk geval niet liegen.
Wat staat er in je contract? Staat daar specifiek in dat je nachtdiensten moet draaien? Was je ervan op de hoogte dat dat voor kon komen en is dat overlegd met jou?
Als je het had kunnen weten denk ik niet dat je er makkelijk onderuit kunt tenzij je echt een goede reden hebt. Maar plannen ze je gewoon in voor nachtdiensten zonder dat je daarvan op de hoogte was dat dat kon dan kun je misschien weigeren.

Kortom ga in overleg met je werkgever.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:52
4.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je overweegt toch niet serieus daarover te gaan liegen? En dan komen ze erachter dat je niks scheelt. Maar hey, heb je toch maar mooi geen nachten hoeven doen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bedacht dat je misschien gewoon de waarheid zou kunnen zeggen?
esther55 schreef:
12-07-2018 18:51
Super excuus is in elk geval niet liegen.
Wel als dat excuus verzonnen is. :rofl: :rofl: :rofl:


Ik geloof dat de vakanties weer begonnen zijn? Of is er een pot TO's met een beperkt denkvermogen geopend?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe je? Onder welke CAO val je? Wil je eventueel wel ander werk doen zonder nachtdiensten?
Alle reacties Link kopieren
Huisartsen adviseren niet over werk, daar zijn arbo-artsen voor. En die prikken zo door elk excuus heen. Als je geen nachtdiensten meer wil draaien, zul je dus iets moeten doen om je arbeidsmarktpositie te verbeteren zodat je elders aan de bak kunt komen.
Ik geloof meteen dat nachtdienst slopend is en ik zou het ook niet graag doen, maar dit vind ik nogal collega-naaierij. Je liegt, terwijl er niets aan de hand is, waardoor collega's je afwezigheid kunnen oplossen terwijl jij lekker op de bank zit. En als wanneer ze er achter komen zullen ze iemand die het echt nodig heeft om geen nachten te draaien niet meer zo makkelijk geloven.
Gaat je niet lukken, is onderdeel van de baan waar je zelf op gesolliciteerd hebt. Beste excuus is dan ook: ik kan vanaf datum X geen nachtdiensten meer draaien want bij deze neem ik ontslag.
Zijn er andere impopulaire diensten? Aanbieden die te draaien in ruil voor minder nachtdiensten?

(kweenie, kerst of zomervakantie o.i.d)
DootjesR schreef:
12-07-2018 18:47
[...]
Zo
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2018 13:36
Reden: OP quoten
76.35% gewijzigd
PotjePindakaas schreef:
12-07-2018 18:58
Gaat je niet lukken, is onderdeel van de baan waar je zelf op gesolliciteerd hebt. Beste excuus is dan ook: ik kan vanaf datum X geen nachtdiensten meer draaien want bij deze neem ik ontslag.
Er zijn wel mogelijkheden.
Terugkeer na burnout, zwanger, medische aandoening. Ik ken een alleenstaande moeder die de eerste jaren geen nachten hoefde te draaien van haar baas uit coulance.
Maar al deze dingen worden bijna onmogelijk als mensen liegen om gezond thuis te kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben planner. Misschien wel de jouwe :biggrin:

Overleg dit op een volwassen manier met je planner. Geef aan dat je er erg slecht tegen kunt. Ik heb collega's die liever iets langer in de nachtdienst zitten en dan langer vrij zijn, zodat het omkeren van het ritme na de rit eenvoudiger is, en daardoor hoeven ze minder blokjes nachtdiensten.
Of juist liever 2 x 2 per maand, ik noem maar wat.
Wordt er voorwaarts roterend geroosterd? Vroeg-avond-nacht- vrij?
Dat kan al helpen om je beter te voelen.

Liegen heeft geen zin. Als je een gezondheidsreden aanvoert zal er een arts aan te pas moeten komen, ook de bedrijfsarts.
Je contract zal dan aangepast moeten worden, dat deze uitzondering voor jou gemaakt wordt. En dat gaat niet zo maar.

Dus; geen smoezen maar in gesprek met diegene die er over gaat.
Ik heb even geloept. TO rook, blow en drink je nog steeds zo stevig? In dat geval zou ik dat snel afbouwen zodat je lichamelijk fitter wordt en de nachtdiensten beter aankan.

Ook lees ik dat je mogelijk ontslagen werd in mei, je contract liep tot juni. Werk je nog steeds bij dezelfde werkgever? In dat geval kan je in een gesprek aangeven dat de nachtdiensten er oa voor zorgen dat je de productienorm nu niet haalt en dat je graag zou willen voorstellen alleen nog dagdiensten te draaien voor X maanden waarbij je aan de productienorm gaat werken. Dan kan je tegen die tijd kijken hoe je je voelt als je een tijdje dagdiensten gedraaid hebt en gestopt bent met verdovende middelen.

Als dit een nieuwe werkgever is via het uitzendbureau zou ik in overleg gaan voor een andere functie omdat je dit niet vol gaat houden en hun contact met deze opdrachtgever niet onder druk wil zetten door ondermaats te gaan presteren. Mogelijk doet het uitzendbureau dan zijn uiterste best voor een nieuwe dag functie voor je.
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
12-07-2018 18:49
Oohja, quote me niet aub. Ik wil dit topic een soort van anonimiseren weer.
Ja, want je bent echt super herkenbaar en de enige in Nederland die nachtdiensten draait en daar moeite mee heeft....


Doe eens gek en ga gewoon het gesprek aan. Wellicht kunnen je dienten op een andere manier gepland worden zodat je er beter mee om kan gaan oid. (edit: ik bedoel precies zoals Ambra bedoeld.)
pergamon wijzigde dit bericht op 12-07-2018 19:13
5.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet me uil muizen voeren tussen 02.00 en 04.00 uur. Hij is alleen in nacht wakker om te eten en anders gaat ie dood.

Afbeelding
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-07-2018 19:19
27.71% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een treurnis en ontzettend on-collegiaal ook!

Ik draai ook nachtdiensten en ik kan er ook slecht tegen, maar geen haar op mijn hoofd die het ook maar bedenkt om een smoes te verzinnen om er onderuit te komen. Part of the job lijkt me zo. Weinig professioneel eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet 's nachts blowen en drinken en kan dan dus niet werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-07-2018 19:15
Ik moet 's nachts blowen en drinken en kan dan dus niet werken.
da ku je toch wel combinere tog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven