Werk & Studie alle pijlers

Herintreden kinderopvang

04-01-2019 13:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag weer terug willen in de kinderopvang. Ik heb ongeveer 10 jaar geleden mijn spw diploma gehaald en heb 3 jaar in een opvang gewerkt. Door privé omstandigheden was ik minder flexibel geworden en nu de kinderen weer ouder zijn begint het weer te kriebelen.
Ik werk nu 32 uur in de retail, leidinggevende functie, maar wil graag iets minder werken. Terug in de kinderopvang lijkt me, mede door het loon, een goed idee.
Maar...maak ik überhaupt nog een kans, nu ik er 7 jaar uit geweest ben?
Of moet ik gewoon solliciteren en kijken hoe het loopt?
Een vriendin van mij gaat binnenkort naar een nieuwe baan in de kinderopvang. Zij is 57, dus het lijkt me dat een herintreder in de 30(?) ook zeker wel een kans maakt. Mijn vriendin gaat ook nog van baby’s naar peuters, waar ze dus eigenlijk geen ervaring mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met banen in de kinderopvang, maar gewoon doen en kijken hoe het loopt!
Zonder verstand van zaken te hebben: zijn al je diploma's nog up to date? Zo niet, misschien eerst daar voor zorgen met een aanvullende cursus/opleiding/training?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er een schreeuwend tekort aan gediplomeerde mensen in de kinderopvang. Tijdens de crisis zijn er zoveel mensen boventallig geworden die uiteindelijk iets anders zijn gaan doen dat er nu geen mensen te vinden zijn. Zeker proberen dus!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Je maakt zeker een goede kans! Je hebt iig al 3 jaar werkervaring in de sector en daarnaast levenservaring en je eigen kinderen opgevoed!
Er is nu een tekort aan personeel in de kinderopvang, en aan invallers helemaal! Je zou bij een invalpool kunnen beginnen. PS ik werk al een jaar of 15 in de kinderopvang.
Ja hoor, dat moet zeker lukken. Gewoon solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg werk in de kinderopvang. Er is groot tekort momenteel en heb je de juiste papieren en een bepaalde mate van flexibiliteit dan kan je zo aan het werk. Bij sommige organisaties krijg je zelfs een bonus als je daar komt werken.
Alle reacties Link kopieren
Door de nieuwe wet kinderopvang (IKK) die begin dit jaar in werking is gegaan, zijn de bevoegde mensen niet aan te slepen. Je bent vast van harte welkom overal met je diploma en ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Ik ga er maar voor denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je een niveau 3 of 4 diploma? Met niveau 4 grote kans dat je zo aan de slag kunt. Met niveau 3 moet je je denk ik laten bijscholen. Bij ons in de organisatie gaan alle niveau 3-ers dit jaar een opleiding op niveau 4 volgen.
Alle reacties Link kopieren
Doen!!! Mensen te kort! Overal moeten meer mensen op de groepen vanwege de IKK. Dit is je moment.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu juist de goede tijd om te solliciteren! Per 1 januari zijn de regel veranderd. Er moeten meer mensen op een groep staan.
Ze hebben dus juist nu duizenden vacatures die ze heel moeilijk op kunnen vullen.
Alle reacties Link kopieren
Happy__ schreef:
04-01-2019 15:53
Heb je een niveau 3 of 4 diploma? Met niveau 4 grote kans dat je zo aan de slag kunt. Met niveau 3 moet je je denk ik laten bijscholen. Bij ons in de organisatie gaan alle niveau 3-ers dit jaar een opleiding op niveau 4 volgen.
Ik heb niveau 3...maar bel wel bereid om bij te leren!
Alle reacties Link kopieren
Misschien even leuk om te vermelden, ik heb dus een baan in de ko per 1 maart :)
Alle reacties Link kopieren
cloudwalker schreef:
01-02-2019 07:16
Misschien even leuk om te vermelden, ik heb dus een baan in de ko per 1 maart :)
Wat goed! Gefeliciteerd!
Moet je je nog bijscholen?
cloudwalker schreef:
01-02-2019 07:16
Misschien even leuk om te vermelden, ik heb dus een baan in de ko per 1 maart :)
Zo! Dat is nog eens snelle actie :-) Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat cool! Gefeliciteerd !
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat goed! Gefeliciteerd 😊
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-02-2019 08:43
Wat goed! Gefeliciteerd!
Moet je je nog bijscholen?
Nee eerst niet! Maar sta er wel voor open dus wie weet...

Ben zooooo blij!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven