Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen deeltijd PABO

08-01-2019 12:29 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit er over te denken om in September te beginnen aan de deeltijd PABO bij het Saxion. Omdat ik een afgeronde WO opleiding heb, kom ik in aanmerking voor het twee jarige traject.

Ik zou heel graag in contact komen met mensen die ervaring hebben met de deeltijd opleiding PABO. Is het te combineren met werk? En hoe zit het met recht op toeslagen etc? Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben met de deeltijd PABO van het Saxion dan hoor ik ook graag hoe zij de opleiding hebben ervaren (inhoudelijk, qua organisatie etc).

Alvast bedankt :-)
Met een afgeronde WO-opleiding zou je ook kunnen zij-instromen volgens mij. Dan zou je meteen ( betaald) aan de slag gaan en dan wordt je ‘op maat’ aanvullend geschoold. Zelf geen ervaring mee. ;-) Succes met je keuze!
Dat was ook mijn gedachten.
Als je een wo hebt afgerond, dan mag je als zij-instromer aan de slag. Je moet eerst een assessment doorkomen, en mag dan betaald voor de klas terwijl je leert. Ben er nu zelf mee bezig en het is tot nu toe goed te doen. Het is wel heel fijn dat je de eerste periode naast een ervaren leerkracht staat, en pas als alle betrokkenen het verstandig achten ga je alleen voor de klas. Super leerzaam en leuk, en heel fijn voor de hypotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven