Werk & Studie alle pijlers

Recruitmentbeleid maken, ik loop vast!

15-02-2019 08:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen bij een bedrijf als recruiter, nu vraagt het bedrijf of ik recruitmentbeleid voor de afdeling kan maken. Ik heb nu een plan gemaakt, maar het is veel te groot. men wil het kort en bondig. Heeft iemand tips of een voorbeeld hoe ik beleid kort en bondig neerzet, zodat mijn leidinggevende het kan presenteren bij de directeur.
dank jullie wel
Alle reacties Link kopieren
Uh...dát is precies jouw werk. Alsof de Vivaforummers dit ff voor jou gaan oplossen op een vrijdagmorgen. Grapjas.
Alle reacties Link kopieren
Met steekwoorden en actie punten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toch niet zo geschikt voor de functie?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier wat aan?

https://www.denederlandsedebatclub.nl/n ... 2-minuteny
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Heel gek, je eerste bericht hier en mensen staan niet meteen in de rij om je te helpen.

Maar goed, ik heb weinig verstand van recruitment, wel van beleid en formulering daarvan. Als je wil herschrijf ik je beleid naar maximaal 1 A4 of 8 powerpoint-sheets. Is dat wat?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
15-02-2019 09:29
Heel gek, je eerste bericht hier en mensen staan niet meteen in de rij om je te helpen.

Maar goed, ik heb weinig verstand van recruitment, wel van beleid en formulering daarvan. Als je wil herschrijf ik je beleid naar maximaal 1 A4 of 8 powerpoint-sheets. Is dat wat?
Wat ontzettend aardig van je.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
15-02-2019 09:42
Wat ontzettend aardig van je.
Heel soms ben ik best aardig ;)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hoi, ik ben persoonlijk begeleider en nu moet ik van mijn manager een zorgplan schrijven.
Kan iemand dat ook effe voor me doen?
Alvast bedankt!
-Darkside- schreef:
15-02-2019 10:06
Hoi, ik ben persoonlijk begeleider en nu moet ik van mijn manager een zorgplan schrijven.
Kan iemand dat ook effe voor me doen?
Alvast bedankt!

Ik zie mogelijkheden voor zzp'ers. :lightbulb:
JollyRider schreef:
15-02-2019 10:02
Heel soms ben ik best aardig ;)
Dat neem ik zonder twijfel van je aan :biggrin:
Andersom schreef:
15-02-2019 10:11
Ik zie mogelijkheden voor zzp'ers. :lightbulb:
En die gaan dan ook hier gratis hun werk laten doen?
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
15-02-2019 10:18
Dat neem ik zonder twijfel van je aan :biggrin:
Ik probeer er geen gewoonte van te maken hoor, maar ik werd hier wat verdrietig van de voorspelbare reacties. En teveel fantasie misschien, maar ik zie mezelf nog zitten in de eerste weken van mijn werkende leven, volledig overtuigd van mijn onvermogen en domheid. Ik vond het fijn dat toen wel eens mensen gewoon aardig waren. Dus heel soms probeer ik dat ook te zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
-Darkside- schreef:
15-02-2019 10:18
En die gaan dan ook hier gratis hun werk laten doen?

Nee duh, gratis gaat de zon op. Verder niks.
JollyRider schreef:
15-02-2019 10:20
Ik probeer er geen gewoonte van te maken hoor, maar ik werd hier wat verdrietig van de voorspelbare reacties. En teveel fantasie misschien, maar ik zie mezelf nog zitten in de eerste weken van mijn werkende leven, volledig overtuigd van mijn onvermogen en domheid. Ik vond het fijn dat toen wel eens mensen gewoon aardig waren. Dus heel soms probeer ik dat ook te zijn.
Je hebt gelijk. Mijn reactie was ook niet heel vriendelijk en redelijk vanuit de onderbuik neergeplempt.
Zo'n dag dat ik eigenlijk beter weg kan blijven van het forum. ;)
anoniem_63e2a7e653a84 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 10:34
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-02-2019 10:20
Ik probeer er geen gewoonte van te maken hoor, maar ik werd hier wat verdrietig van de voorspelbare reacties. En teveel fantasie misschien, maar ik zie mezelf nog zitten in de eerste weken van mijn werkende leven, volledig overtuigd van mijn onvermogen en domheid. Ik vond het fijn dat toen wel eens mensen gewoon aardig waren. Dus heel soms probeer ik dat ook te zijn.
Als je hulp nodig hebt in je nieuwe functie, dan vraag je dat binnen je bedrijf. Het is een beetje raar en tricky om dit op een forum te vragen. Net als met enquête verzoeken die hier geplaatst worden, die kunnen gruwelijk worden verziekt. Het lijkt me in TO's belang dat ze dit aankaart bij haar leidinggevende, dan kan TO een extra training hiervoor volgen. Daar is ze op lange termijn veel meer mee geholpen. Of het moet zijn dat ze erop kan vertrouwen dat forummers hier structureel haar werkopdrachten gaan vervullen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, onaardigheid is altijd rationeler dan gewoon aardig zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem (dat je probeert op te lossen)?
Wat is in twee zinnen de oplossing?
Waar is dit een goede oplossing? (kortkortkort)
Jij hebt zelf geen Macht: degene voor wie jij dit hebt uitgezocht wel: Wat moet degene die jou nu aanhoort nu doen?

Probleem: Er zijn te weinig mensen voor ons vakgebied.
Oplossing: Verhoog het salaris om mensen weg te kapen bij de concurrenten
Goede oplossing want we hebben het geld en het is een snelle oplossing
Degene die jou aanhoort moet het aanvangssalaris verhogen, toestemming geven voor een kleine wervingscampagne en de juridische afdeling opdracht geven om overstappers te helpen met hun eventuele relatie-beding.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Kortom. Je gaat niet schrappen in je supergrote plan in de hoop dat er in de flarden een samenhangend geheel overblijft.

Je plan bevat alle details en antwoorden op de vraag 'waarom is dit het juiste plan'. Wie de details wil weten, leest het plan.
Je brengt het nu aan iemand die wil horen wat hij moet doen. Dus denk vanuit die persoon. Wat is het probleem, wat is de oplossing, wat is het voordeel van deze oplossing - en wat moet diegene gaan doen?

Als hij/zij alles tot drie cijfers achter de komma wil weten: Daar heb je je plan voor.
Als je het samen met andere mensen in detail wilt uitvoeren: Daar is je plan voor.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
JollyRider schreef:
15-02-2019 10:20
Ik probeer er geen gewoonte van te maken hoor, maar ik werd hier wat verdrietig van de voorspelbare reacties. En teveel fantasie misschien, maar ik zie mezelf nog zitten in de eerste weken van mijn werkende leven, volledig overtuigd van mijn onvermogen en domheid. Ik vond het fijn dat toen wel eens mensen gewoon aardig waren. Dus heel soms probeer ik dat ook te zijn.
Hm... ik weet niet of je het gelezen heb, maar ik schreef volgens mij een paar dagen geleden in een ander topic dat jij stiekem gewoon best een hele grote lieverd bent ;-)

En dit herken ik ook, top dat jij het wilt doen!
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
15-02-2019 11:29
Hm... ik weet niet of je het gelezen heb, maar ik schreef volgens mij een paar dagen geleden in een ander topic dat jij stiekem gewoon best een hele grote lieverd bent ;-)

En dit herken ik ook, top dat jij het wilt doen!
:proud: ik ga je even loepen, ik ben dol op complimenten :shame:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
15-02-2019 11:34
:proud: ik ga je even loepen, ik ben dol op complimenten :shame:
:proud: :facepalm: Ik loepte mezelf laatst en schrok me een hoedje van het aantal berichten dat ik gepost heb, dus succes :P
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je bericht JollyRider, ik heb je een privé mailtje gestuurd.
Ik was in de eerste plaats op zoek naar een luisterend oor of een postitieve tip.
Bedankt JollyRider en SteunEndeToeverlaet , ik heb weer inspiratie:)
Ik vind het juist altijd knap als mensen iets in heel veel woorden kunnen opschrijven. Laatst samen met een collega een rapport geschreven. Zijn deel was 38 pagina’s, het mijne 2. Ik had het algemene deel geschreven, 1,5 pagina maar hij was daar ook mee bezig geweest. Dat konden we dus leuk vergelijken 1,5 vs 12.
Alle reacties Link kopieren
Evenhulpnodig schreef:
15-02-2019 16:06
Bedankt voor je bericht JollyRider, ik heb je een privé mailtje gestuurd.
Ik was in de eerste plaats op zoek naar een luisterend oor of een postitieve tip.
Bedankt JollyRider en SteunEndeToeverlaet , ik heb weer inspiratie:)
Mooi! Ik heb op je pb gereageerd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven