Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan, maar ook bang de stap te nemen

23-02-2019 22:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik weet sinds afgelopen vrijdag dat ik aangenomen ben bij een nieuwe baan als administratief medewerker. Ik ben heel erg blij, maar af en toe spookt het ook door mijn hoofd of ik wel zeker ben van mijn keus. Ik werk ongeveer 3 en een half jaar in een kledingwinkel en sinds een half jaar doorgegroeit als shopmanager. Al best een lange tijd wil ik weg bij het bedrijf vanwege het niet gewaardeerd voelen voor de dingen die je doet. Je krijgt voornamelijk alleen maar gezeik over je heen tenzij je je targets weet te behalen. Een andere reden is ook dat ik een dochtertje heb en voor haar meer tijd wil hebben. Die ik wel meer heb bij de nieuwe baan. Ik zal het bedrijf waarvoor ik nu werk niet perse missen. Ik ben alleen bang dat ik het moeilijk ga vinden dat ik niet meer direct in contact ben met een klant. Ik ben een spontane meid die graag een babbel maakt en dat vindt ik mijn werk nog gezellig maken. Plus 3 van mijn collegas die ik ontzettend zal gaan missen. Ik vraag me nu alleen af zal het een gewenning zijn waar ik me overheen moet zetten? Ik heb altijd een andere baan gewilt in de richting waar ik voor gestudeerd heb en nu dat ineens zo is, wordt het ook ineens eng.

Wat denken jullie?

Groetjes
Koudwatervrees. Is niet erg en gaat heus weer over. Je hebt dit niet voor niets gekozen.

En mocht het toch niks blijken te zijn, dan kun je alsnog wat anders gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Aj
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad eng maar je kan het. Is het een idee om het nummer te vragen van de klant?
Ik hoop dat ze bij je nieuwe functie niet op je taal letten.
Facepalm schreef:
23-02-2019 23:47
Het is inderdaad eng maar je kan het. Is het een idee om het nummer te vragen van de klant?
Volgens mij bedoelde TO niet een specifieke klant, maar klantcontact in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Oef, oefen alsjeblieft even de d en t voordat je begint. En verder veel succes.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
23-02-2019 23:57
Ik hoop dat ze bij je nieuwe functie niet op je taal letten.
Vertel....wat gaat er fout?
Castor1975 schreef:
24-02-2019 00:08
Vertel....wat gaat er fout?
Ik zie met het blote oog zo minstens 3 of 4 dt-fouten.

En dan kijk ik nog niet te nauw.


Als ze straks brieven moet gaan schrijven vanuit haar functie ...
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 00:13
14.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je zult niet voor niets deze richting als studie richting hebben gekozen lijkt me sta je nog steeds achter die keuze? Lijkt mij eerder koud water vrees en is gewoon normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zorg er iig voor dat de deur bij je huidige baan nog open kan gaan ;-)
Dus niet te negatief weggaan daar!

Maar je koudwatervrees is heel normaal hoor, heb ik ook gehad. Wel irritant dat eeuwige getwijfel.
Doorgegroeit
Vindt ik
Gewilt

Dat gaat er fout.
Alle reacties Link kopieren
Klopt bedoel inderdaad het klantcontact in het algemeen. Maar misschien is het zoals jullie zeggen koud water vrees. Ik moet het gewoon een kans geven. Bedankt voor jullie reacties :) !

En silvershadow en prinsesmaxima bedankt dat jullie je druk maken om mijn spelfouten. Ik ben mijzelf hiervan bewust en mijn nieuwe baan ook en volg daarom ook een cursus nederlands zakelijk correspondentie. Maargoed je moet wat te doen hebben op een forum!
Alle reacties Link kopieren
86Saarr schreef:
24-02-2019 07:19

En silvershadow en prinsesmaxima bedankt dat jullie je druk maken om mijn spelfouten. Ik ben mijzelf hiervan bewust en mijn nieuwe baan ook en volg daarom ook een cursus nederlands zakelijk correspondentie. Maargoed je moet wat te doen hebben op een forum!

Voltooid deelwoord en verleden tijd leer je toch al op de basisschool?

Maar succes met je nieuwe baan. Gezellig babbelen kun je ook tijdens de koffie of de lunch, met je collega.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet te druk maken over de spelling (lang leve spellingcontrole in Word), wel goed om de grammatica even op te halen natuurlijk.

Ik ben ook een ramp op dit gebied, toch presteer ik prima op kantoor. Brieven /mails schrijven is gelukkig niet mijn hoofdtaak.

Ga je werken met een groepje collega's? Dan heb je ook wel wat gezelligheid namelijk.
Live long and prosper
gefeliciteerd met je nieuwe baan!!:) klinkt mij in de oren als koudwatervrees :) komt goed!!
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
24-02-2019 08:09
Ik zou me niet te druk maken over de spelling (lang leve spellingcontrole in Word), wel goed om de grammatica even op te halen natuurlijk.

Ik ben ook een ramp op dit gebied, toch presteer ik prima op kantoor. Brieven /mails schrijven is gelukkig niet mijn hoofdtaak.

Ga je werken met een groepje collega's? Dan heb je ook wel wat gezelligheid namelijk.
Maar die spellingcontrole haalt toch niet alle fouten eruit?
Ik bedoel, er bestaat betaalt en betaald.
Heb dat eigenlijk nog nooit getest of Word het verschil ziet
Robinson schreef:
24-02-2019 11:12
Maar die spellingcontrole haalt toch niet alle fouten eruit?
Ik bedoel, er bestaat betaalt en betaald.
Heb dat eigenlijk nog nooit getest of Word het verschil ziet
Nee dat doet Word niet. Als TO schrijft "Ik vindt" haalt Word dat er niet uit.
ik denk dat het goed met jou komt
je kunt het
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
24-02-2019 11:12
Maar die spellingcontrole haalt toch niet alle fouten eruit?
Ik bedoel, er bestaat betaalt en betaald.
Heb dat eigenlijk nog nooit getest of Word het verschil ziet
In ons systeem worden dat soort fouten blauw onderstreept (en echte fouten rood), ik denk dat het systeem er niet alles uithaalt.
Misschien zit dit in de nieuwere Word versie?
Bij belangrijke mails laat ik soms wat nalezen door mijn taalnazi-collega 😉..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
gewoon alles op u af laten komen, ik heb dat ook bij nieuwe jobs en alles wat je denkt van verkeerd te lopen loopt dan goed. verstand op nul en laten passeren voor je het weet ben je een maand voorbij en zit je op je plaats.
Alle reacties Link kopieren
Janena, miloen , chris en jujuken bedankt voor jullie berichtjes. Er zijn inderdaad wel meer collega's dan dat ik nu heb. En dat zal ook vast gezellig worden. Moet het gewoon op me af laten komen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven