Werk & Studie alle pijlers

Hoe vaak werkgever inlichten?

24-02-2019 20:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar augustus mijn vakantie aanvraag ingediend en die is ook goed gekeurd. Vorige maand kwam ik erachter dat ik in mijn vakantie nog wel ingeroosterd sta. Meteen gemaild naar de planning dat ik op vakantie ga en of ze mijn rooster willen aanpassen. Dat zouden ze meteen doen, echter is dat nog niet gebeurd.

Ik ga ze deze week nog maar een keer mailen en hopelijk wordt het dan ook echt aangepast.
Ik vraag me af hoe vaak zou je eigenlijk een werkgever inlichten als die dingen vergeet aan te passen in je rooster?

Op mijn werk is het gebruikelijk om dit soort dingen te mailen zodat het ook zwart op wit staat.
Zwart op wit goedgekeurd?

Dan 1 melden nav een fout gepland rooster, met manager in de CV
Alle reacties Link kopieren
Ja het is zwart op wit goedgekeurd door meerdere personen. Door mijn leidinggevende en de directie.
Vind het erg slordig dat nog steeds niet verwerkt is.
anoniem_354719 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 20:13
15.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu nog één keer mailen, evt. met manager in cc zodat die alvast weet dat het speelt, lijkt me meer dan genoeg. Mocht er daarna nog gedoe van komen, kun je gewoon verwijzen naar de mail van vorige maand en die van komende week. Dan heb jij echt je best wel gedaan.
Tot het aangepast en opgelost is. Zo vaak als nodig dus.
Alle reacties Link kopieren
Niks doen. Het staat op papier. Lekker op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
De meningen hier zijn dus lekker verdeeld :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er inmiddels wel genoeg van hebben.

Een 'cc' betekent dat je geen actie van iemand verwacht maar dat diegene in elk geval weet dat jij niet achter zijn rug aan het mailen bent.

Dus de volgende mail: Naar de manager. "Los dit alsjeblieft op, want ik sta wel ingeroosterd en ik ben er niet" - en nu met de planning in de CC.
Dan ligt het bij de manager.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
24-02-2019 20:24
Ik zou er inmiddels wel genoeg van hebben.

Een 'cc' betekent dat je geen actie van iemand verwacht maar dat diegene in elk geval weet dat jij niet achter zijn rug aan het mailen bent.

Dus de volgende mail: Naar de manager. "Los dit alsjeblieft op, want ik sta wel ingeroosterd en ik ben er niet" - en nu met de planning in de CC.
Dan ligt het bij de manager.
Dit is wel een goeie inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik was helemaal niet gaan mailen. Ik zou die foute planning uitgeprint hebben en 5 minuten later met die planning in mijn hand bij de manager hebben gestaan. En dan hebben gezegd: blijkbaar is er iets fout gegaan, want ik sta ingepland in mijn aangevraagde en goedgekeurde vakantie. Kan ik ervan uitgaan dat het rechtgetrokken wordt? Dank je wel.

Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
24-02-2019 21:08
Ik was helemaal niet gaan mailen. Ik zou die foute planning uitgeprint hebben en 5 minuten later met die planning in mijn hand bij de manager hebben gestaan. En dan hebben gezegd: blijkbaar is er iets fout gegaan, want ik sta ingepland in mijn aangevraagde en goedgekeurde vakantie. Kan ik ervan uitgaan dat het rechtgetrokken wordt? Dank je wel.

Klaar.
Faxen kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een keer mailen, zoals je hebt gedaan en inderdaad zodat je het ook zwart op wit hebt staan. Is dat zonder succes om wat voor reden dan ook: dan is dat uiteraard niet netjes, maar dan zou ik wel proberen om te bellen of langs te gaan (ligt er aan waar je manager zit en hoe druk diegene het heeft etc.). Bij geen gehoor: de voicemail inspreken of als iemand anders opneemt laten terugbellen. Na een paar dagen geen reactie: zou ik er nog een mail naar desbetreffende personen achteraan sturen: dat je al goedkeuring had en al een paar keer hebt gepoogd het aan te laten passen in je rooster, maar dat hier tot nog toe geen gehoor aan is gegeven en of ze het zo spoedig mogelijk kunnen aanpassen. Als er dan nog niks gebeurd dan ligt het wel een beetje aan de aard van je werk wat ik zou doen, maar dan zou ik zeer zeker behoorlijk pissig zijn ;).

Het is niet fijn hoe dat gaat, maar ik zou in ieder geval niet zo maar niet op komen dagen na één mailtje. Ik zou dan niet met een prettig gevoel op vakantie kunnen gaan. Je wilt natuurlijk sowieso wel op goede voet blijven met je manager en het is evengoed niet fijn als collega's anders de dupe zijn (en eventueel klanten/cliënten: geen idee wat voor werk je doet). Mogelijk is het voor jezelf ook vervelend na je vakantie, want als er heel veel werk blijft liggen doordat jouw taken niet netjes uitbesteed zijn, zit je daar mee bij terugkomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat ze het vandaag eindelijk wel hebben aangepast na nogmaals gemaild te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven