Werk & Studie alle pijlers

Interne vacature voor de vorm?

20-03-2019 22:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik werk sinds 3 jaar bij een organisatie waar ik het erg naar mijn zin heb. Onlangs is er een interne vacature geplaatst waar ik meteen op heb gesolliciteerd. Ik ben heel enthousiast en heb het gevoel dat de nieuwe functie mij op het lijf geschreven is.

Het gekke is, dat mijn leidinggevende allerlei hints geeft waaruit ik denk op te maken dat zij al heeft bepaald dat ik die functie krijg. Zo zegt ze: als jij straks in die nieuwe functie zit dan.. Ga er maar vanuit dat je per 1 mei niet meer werkt in je huidige functie.. Ze heeft mij persoonlijk de vacature gemaild op het moment dat hij online was gezet etc.

Maar ondertussen weet ik dat er meer collega's geïnteresseerd zijn en ook al een brief hebben gestuurd.

Nu is mijn vraag aan jullie: worden er vaker vacatures intern uitgezet terwijl er eigenlijk al duidelijk is wie de nieuwe baan krijgt? Oftewel voor de vorm een sollicitatie procedure?

Ik ben benieuwd, want eerlijk zou dat niet zijn.. (en wordt ondertussen gek van deze onzekerheid)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zie ik wel regelmatig gebeuren ja. Een mooie omweg om niet aan 'direct appointen' te doen....
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gebeurt zeker.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Bij ons moet elke vacature intern worden uitgezet. Het merendeel is dan al vergeven.
Superirritant trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt een vacature vaak ook extern opengezet, terwijl er intern al een duidelijke kandidaat is. Regels vanuit OR? Omdat bedrijf beursgenoteerd is? Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ok, dus het is een soort 'verplichting' om de vacature intern uit te zetten..? Het voelt echt een beetje vreemd naar collega's dit. Al ben ik natuurlijk heel blij dat ik een grote kans maak op de baan..