Werk & Studie alle pijlers

Vreselijke manager, help me!

21-04-2019 21:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Dit topic is eigenlijk meer om echt even te kunnen klagen en ook om een beetje advies te winnen (ik denk namelijk dat mijn vriend ondertussen gek aan het worden is hiervan)

Sinds een halfjaar heb ik een baan bij een winkel als assistent functie. De manager die er toen was als manager was super lief, hele leuke collega enz. Maar deze manager gaat per eind mei met zwangerschapsverlof en moest er dus een nieuw iemand komen. Die is er nu en het is echt een loeder (ik ben niet de enige die er zo over denkt). Ik had al een tijdje mijn twijfels of ik het werk daar wel leuk vond maar nu met de nieuwe manager had ik toch besloten om een andere baan te zoeken en heb deze ook gevonden; betere functie, leukere baan ik blij! Alleen moet ik het nu nog een maand uithouden;

De nieuwe manager is echt iemand die over lijken gaat, tuurlijk hoef je geen vriendinnen te zijn maar zij is echt een mega kattenkop. Ze is eigenwijs, luistert totaal niet, wilt alles zelf doen en erkent haar eigen fouten ook niet. Ze praat tegen ons alsof we een stel kleuters zijn die niks kunnen en behandeld ons ook zo. Ze praat ook met heel weinig respect over de vorige manager (die er nog wel werkt maar dus met verlof gaat binnenkort, zij werkt nu 2 dagen per week)
Ik wil heel graag het gesprek met haar aangaan en ben dit ook zeker van plan maar wel pas op het einde vd maand (anders denk ik dat ik het mezelf erg moeilijk maak de komende weken). Ik heb ook al de HR manager gesproken en ook de situatie uitgelegd en over mijn ontslag en hoe de sfeer totaal veranderd is maar zij is hier niet echt op in gegaan.

Nu heb ik dus ook een voorbeeld; ik heb aankomende dinsdag een uitvaart van een familielid van mijn vriend. Ik snap de regels en weet ook dat ik hier geen verlof voor kan nemen maar ik wil hier graag wel bij zijn en neem dan ook een vakantiedag op. Nou liet ik haar dit weten (telefonisch) want ze werkte de afgelopen dagen niet en anders zie ik haar maandag pas (1 dag voor de uitvaart) en ik vind het dan te laat om dit te melden. Toen kreeg ik een hele preek aan de telefoon dat ik dit niet kon maken en ik het niet op zo’n manier kon communiceren en het echt niet zomaar kon en ik gewoon moet komen werken (op dinsdag is het altijd super rustig en zij werkt zelf ook dus het is niet alsof de winkel dicht moet omdat er niemand is).

Ik vind het allemaal nogal een lastige situatie. Aan de ene kant denk ik: ik heb al een andere baan dus who care’s die laatste maand. Maar aan de andere kant wil ik het ook voor mezelf en tegenover m’n andere collega’s normaal en leuk afsluiten. Ik ben ook totaal geen ruzie zoeker en kan normaal gesproken echt met iedereen opschieten maar met haar gewoon niet (andere collega’s denken hier overigens hetzelfde over)

Heeft iemand dit ook meegemaakt met dus een loeder van een baas of manager? Tell me!!

Ps. Het gaat me niet zeer om die dinsdag maar om hoe ik de aankomende maand nog kan doorkomen. Ik zie er oprecht tegenop om al die dagen nog met haar te werken en ga dan echt met buikpijn naar werk toe..

Sorry overigens dat het verhaal zo lang is geworden 😂
anoniem_385332 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 22:06
3.38% gewijzigd
Gelukkig heb je al iets anders gevonden en hoef je het alleen nog maar een maandje vol te houden. Kun je misschien proberen zelf vervanging te regelen voor die dinsdag met collega's? Of een deel van de dienst werken?
Alle reacties Link kopieren
Nou, voor een maand zou ik mij niet meer druk maken. En wat betreft haar ‘zo communiceer je dit niet met mij’ zou ik gelijk gezegd hebben “Sorry, ik geef het gelijk aan mijn naasten door dat ze voor ze willen overlijden dit 14 dagen van tevoren doorgeven. Ik zal ook alle uitvaartcentra op de hoogte stellen dat een uitvaart vlak voor of na officiële zon- en feestdagen niet meer kunnen”.

Links erin, rechts eruit.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 22:41
0.24% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.

Ze zal er morgen wel over beginnen. En dan recht je je schouders en vraagt of je wellicht twee weken geleden al verlof had moeten vragen voor een begrafenis???

Maar goed. Ik sta sowieso wat steviger in mijn schoenen. Zal de leeftijd wel zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Geen energie meer aan verspillen en als ze kattig doet gewoon denken “nog maar x-aantal dagen” :-D lekker de eer aan jezelf houden
Alle reacties Link kopieren
Wat was dan wel de manier volgens haar? Het maandag een dag van tevoren bespreken? Of vond ze de toon niet prettig? Wat was precies de reden waarom ze zo uitviel? Of is het gewoon een bitch en had je het nooit goed kunnen doen?

Zelf vind ik het altijd heel fijn als medewerkers zelf ook hebben geprobeerd naar oplossingen te zoeken voordat ze vrij vragen. Dus collega's vragen om in te vallen of te ruilen, ideeën bedenken over hoe het werkbaar kan zijn zonder jou, enzovoort. Jij wil (heel begrijpelijk!) vrij dinsdag. Je vraagt haar dus om een gunst; laten zien dat je zelf ook je best doet om het voor elkaar te krijgen is prettig.

Verder: het klinkt sowieso als een vervelend mens, zeker omdat ze zo naar over/tegen anderen praat. Probeer je er dus niet teveel van aan te trekken en probeer er boven te staan. Jij gaat straks lekker naar een betere, nieuwe baan. En zij blijft altijd met zichzelf opgescheept zitten.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk ga je naar die uitvaart. En de rest van de maand kom je ook wel door. Je sluit het netjes af voorzover dat kan.

Tanden op elkaar, een maand is echt zo om.
Such fun!1
Ik zou haar de hele maand gaan lopen treiteren denk ik. Je bent toch onder de pannen bij een nieuwe werkgever.
Preek negeren (één oor in - ander oor uit), gewoon naar begrafenis gaan.

Wat gaan ze doen als ze 't je echt moeilijk willen maken? Je ontslaan :-D?
Des te sneller ben je daar weg.


Aftelkalendertje maken voor 't aantal dagen dat je nog moet en vooral het aantal dagen dat je nog moet samenwerken met die manager.
Nog een buikgriepje er tussendoor doen en je resterende vakantiedagen opnemen en dan ben je er weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu (echt nu!) nog even appen: “Het interesseert me niet hoe je het dinsdag oplost, maar ik ben er niet. Fijne Pasen!

Groetjes S192”

En dan die telefoon uit.
Want inderdaad... wat wil ze doen? Je ontslaan?
En ik ben nooit zo van de opkomende buikgriepjes, maar deze vraagt er eigenlijk wel een beetje om.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een nieuwe baan, ik zou je er echt niet teveel zorgen over maken.

Je hebt die dinsdag vrij gevraagd en je bent er gewoon niet. Ze gaan echt geen rechtszaak starten voor die ene dag als je toch al vertrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt doen alsof je gek bent en een maandje ja en amen doen...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik gek, maar ik zou niet eens een andere baan hebben gezocht. Over vier maanden is dat zwangerschapsverlof afgelopen en die vervanger weer weg.
Trotter schreef:
22-04-2019 08:41
Misschien ben ik gek, maar ik zou niet eens een andere baan hebben gezocht. Over vier maanden is dat zwangerschapsverlof afgelopen en die vervanger weer weg.
Hier zat ik ook aan te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me tussendoor ook lekker ziekmelden. Wat een waus. Je hebt het zeer netjes opgelost door haar zsm te informeren. Laat haar het lazarus krijgen. En veel plezier in je nieuwe functie.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat weg dus probeer je niet druk te maken, hou in gedachte dat het eind in zicht is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Thanks voor alle reacties! Ik ben vandaag toch het gesprek aan gegaan en ik denk dat dit heel veel heeft geholpen. Was het eigenlijk niet van plan maar ze begon dus inderdaad over het telefoongesprek en toen heb ik mezelf ook even laten spreken.

Denk dat de lucht nu wat meer geklaard is en we een soort van normaal met elkaar om kunnen gaan. Hopelijk dat zij nu ook wat anders aan haar gedrag doet voor de maand dat ik er nog ben (en voor de mensen die na mij nog komen werken)

Verder ik snap het dat het lijkt alsof ik gek ben dat ik wegga maar ik twijfelde al langer of ik de winkel wel bij mij vond passen en de oude manager die dus met verlof gaat is niet van plan om terug te keren. Dus degene die er nu is is helaas wel een blijver.

In ieder geval voel ik me echt een stuk beter en blijer en opgelucht. Dus dankjullie!
Allebei een beetje water bij de wijn dan komt het vast goed. Sterkte morgen met je begrafenis en de laatste werkweekjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven