Werk & Studie alle pijlers

motivatie presenteren

08-08-2019 19:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier HR medewerkers of andere mensen die me kunnen helpen?

Sinds 4 jaar werk ik bij mijn werkgever. Vorig jaar heb ik een vast contract gekregen.

Ik werk nu in een MBO niv3 functie. Eerder heb ik HBO afgerond en ook een jaar of 7 in die brance gewerkt. Door omstandigheden ben ik toen uitgevalen en heb me omgeschoold zodat ik een technischer cv had. Zo ben ik hier ook binnengekomen.

Echter word ik op termijn niet gelukkig in mijn huidige rol. Ik heb aan mijn leidinggevenden aangegeven dat ik verder wil groeien binnen het bedrijf. IK weet waar ik heen wil en welke opleidingen ik hiervoor moet doen.

Ik krijg nu de kans om deze motivatie te presenteren aan HR en mn manager.
Alleen is t minimaal 10 jaar geleden dat ik een presentatie gehouden heb en nog nooit over mezelf.
Ik wil het geheel niet veel langer dan 5 min laten duren dus het wordt meer een elevator pitch.
Wie kan me op weg helpen hoe ik dit in ga pakken in een presentatie?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit volkomen absurd.

Je werkt al 4 jaar bij deze organisatie. Dan weet je leidinggevende toch wel wie je bent en wat je kunt.

Als ze na 4 jaar nog niet zien hoe jij in elkaar steekt dan gaat een praatje van 5 minuten dat ook niet veranderen.

En in theorie zou het dan kunnen voorkomen dat iemand die bagger presteert toch promotie krijgt omdat ze zo'n goede elevator pitch kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Welke HBO heb je gedaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-08-2019 19:33
Welke HBO heb je gedaan?
Wat doet dat we toe?
To ambieert een bepaalde functie in het bedrijf. Ze heeft daar aanvullende opleidingen voor nodig.
Nou zal het bedrijf vast een bepaald beleid voeten over het betalen van opleidingen.

Maar ik vindt het vreemd dat een praatje van 5 minuten daarbij veel belangrijker wordt gemaakt dan wat to in de praktijk laat zien.

Maar goed als het echt moet leg dan uit waarom je voor die functie wil gaan. Waarom juist jij geschikt daar voor bent en waarom je dus graag die opleiding wil volgen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-08-2019 19:33
Welke HBO heb je gedaan?
Als je het niet erg vind zeg ik dat niet, dan wordt ik wel erg herkenbaar.

Eerder had ik een onderzoek en adviesfunctie en heb ik bij de overheid gewerkt. Nu op productieniveau in levensmiddelen.

En ja ik vind het ook onzin maar ieder die een opleiding die gefinancierd wordt door hier moet zo'n motivatie presentatie houden. En ja met gebakken lucht en ellebogenwerk kom je hier veel te ver maar ik ken geen bedrijf waar dat niet zo is.
Ik hoop toch vooral op kwaliteiten verder te komen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
08-08-2019 19:40
Maar goed als het echt moet leg dan uit waarom je voor die functie wil gaan. Waarom juist jij geschikt daar voor bent en waarom je dus graag die opleiding wil volgen.

Concrete vraag die ik 'moet' beantwoorden: motivatie van waarom die opleiding, je toekomst visie, wat brengt het jou en 'werkgever'.

Hr weet al welke functie ik ambieer, ze weten dat ik ver onder niveau werk want ik heb vorig jaar assessment gedaan voor sollicitatie (uitzendkracht naar vast) en voor de functie heeft laatst een vacature gestaan van een andere vestiging en daar stonden de opleidingseisen in. Dus eigenlijk is het eitje.

Ik wil 3 sheets maken. Een met mezelf kwaliteiten en huidige opleidingen / leercurve intern.
een met 'waar wil ik heen' en een 'hoe kom ik daar'

maar het waarom :@@: Hoe breng ik dat ik op de manier meer waarde heb voor het bedrijf dan in mn huidige functie zonder arrogant of beidehand te worden?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in een bedrijf dat dit van zijn mensen verlangt niet bang hoeft te zijn dat je arrogant over komt.

Hier mag je onbeschaamd opscheppen.
Ze vragen er toch zelf om.

En wil je dat niet dan kan je aanvoeren dat jij gelukkiger wordt van deze functie en dat mensen die goed in hun vel zitten hun werk beter doen.

Hoewel dit wel een riskante insteek is.
Alle reacties Link kopieren
Benoemen wat je voor het bedrijf kan betekenen wanneer je die opleiding volgt/hebt afgerond. Beetje opscheppen mag best.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
08-08-2019 20:11
En wil je dat niet dan kan je aanvoeren dat jij gelukkiger wordt van deze functie en dat mensen die goed in hun vel zitten hun werk beter doen.

Hoewel dit wel een riskante insteek is.
:hihi: t is wel zo :A:
Ik hou t liever zakelijk, ben emotioneel toch al teveel betrokken hier.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Als het een functie is waar het bedrijf moelijker goede mensen voor vind dan voor de functie die je nu hebt dan kun je dat als meerwaarde aanstippen. Zeker omdat je aangeeft al erg betrokken te zijn, dan houden ze een betrokken werknemer binnen op een lastig te vullen plek, terwijl als je ver onder je niveau moet blijven werken ze je uiteindelijk kwijt zullen raken.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ik steek zelf een presentatie meestal op deze manier in:
1. Er is behoefte aan X (in dit geval, aan de expertise die jij met die opleiding krijgt)
2. Die behoefte kan ingevuld worden door Y (jij!)
3. De brug tussen X en Y kan gelegd worden door Z (de opleiding die je wil doen).

Ik zou bij 2 dan kort uiteenzetten hoe jouw kwaliteiten aansluiten bij X. En bij 3 kun je vertellen hoe je dit gaat doen, bijvoorbeeld een grove tijdsplanning.

Wees niet bang ze een toekomstbeeld te schetsen, waar ze dan alleen nog maar ja op hoeven zeggen. Je presenteert dan de situatie die zou ontstaan als ze inderdaad toestemming geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven