Werk & Studie alle pijlers

Maandag opnieuw studeren. Sociale angst?

24-08-2019 14:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_382581 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 13:37
99.68% gewijzigd
Je bent Wss niet de enige die zenuwachtig is!

Jullie zijn allemaal “nieuw”. In het begin is het even aftasten, maar stel dat je “alleen” zou staan, wat dan nog?

Ook daarmee zou je je wel redden.

Er tegenop zien is erger dan het straks daadwerkelijk doen. Je red je op je werk, dat heb je bij school straks ook.
Je studie duurt gelukkig langer dan één dag :) Geniet ervan, laat het op je af komen, maak contact met mensen die bij je in de buurt zijn en die je leuk lijken! Ik denk dat veel nieuwe studenten gespannen zijn. Geniet van de introductie en de rest van je studie!

Ik begin dinsdag weer met studeren na meer dan 20 jaar. Ik ben ook zenuwachtig, maar ik heb er ook heel veel zin in!
Ik begin maandag ook en herken me wel in je stukje. Maar iedereen is nieuw en kent elkaar nog niet dus je zit allemaal in hetzelfde schuitje.
Alle reacties Link kopieren
Kan me die zenuwen goed voorstellen. Het is heel normaal dat je het spannend vind. Probeer te onthouden dat het echt niet alleen om de eerste dag gaat. In mijn ervaring gaan vaak de mensen die elkaar op de eerste dag gevonden hebben na een tijdje niet meer zovaak met elkaar om. En er zitten vast meer mensen alleen , dat is heel normaal.

Veel succes en hopelijk kan je er ook van genieten! :)
Alle reacties Link kopieren
Je zult inderdaad niet de enige zijn die het spannend vindt. En vaak zie je de verhoudingen toch nog volop veranderen in de eerste maanden, na dag 1 ligt het nog lang niet vast.

Gun jezelf wat tijd. Je hebt meer vriendschappen en een relatie opgebouwd en op je werk is het toch ook goed gekomen? Je kan het dus best :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Het is ook spannend maar je bent echt niet de enige die niemand kent. Ga gewoon naast iemand zitten die er aardig uit ziet en je ziet vanzelf wel hoe het loopt. Tijdens de les kan je toch niet al te veel praten.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is voorziet het programma hierin. Jullie zijn allemaal nieuw, en jullie gaan kennis maken met elkaar.
3x een intro meegemaakt en daar kwam dat vanzelf goed. Het is namelijk DE manier om nieuwe mensen te leren kennen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je met een nieuwe studie gaat starten Lunettes! Ik vond mijn eerste dag ook heel spannend, maar het is helemaal goedgekomen. Je kunt altijd naast iemand gaan zitten en een gesprekje aanknopen over de eerste dag van de studie, dan heb je gelijk contact gelegd. Ook voor anderen is het ontmoeten van nieuwe mensen even spannend, dus die zijn maar wat blij als er iemand aanschuift!

En mocht je de eerste dag niet gelijk een onwijze klik voelen, dan ga je de volgende dag gewoon naast iemand anders zitten :) Je vindt vast iemand met wie je het goed kan vinden!
Alle reacties Link kopieren
Meteen nummers uitwisselen met mensen die ook net beginnen en koffieafspraken maken
Alle reacties Link kopieren
Het gaat vast goed komen! Iedereen is nieuw en de meeste mensen vinden het ook spannend. Gewoon bij de groep gaan zitten, je raakt vaak aan de praat door alleen al 'zit jij ook in klas X/is dit klas X?/kom jij ook voor studie X' te vragen. Wat interesse tonen in mensen, dan komt het gesprek meestal wel los. Als je voelt dat het klikt kan je nummers uitwisselen. En als je op dag 1 nog niemand gevonden hebt die je leuk lijkt, is dat niet erg. Je hebt je hele studie nog tijd om vrienden te maken.
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen! Ik ging als mega verlegen 17 jarige naar de introducties, en ben nooit ‘alleen’ geweest. Ten eerste zijn die introducties daar voor gemaakt, dus het programma is zo dat je vanzelf in contact komt. En ten tweede komen de meeste mensen daar ‘alleen’, je komt niet in een bestaande klas op een nieuwe school of zo.
Komt vast helemaal goed, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij helpt in nieuwe situaties is het simpelweg uitspreken van m'n zenuwen. Zeker wanneer je met een nieuwe studie start, waar iedereen nieuw is.
Als je naast iemand komt te zitten bij het intropraatje, zeg je hallo, wie je bent en vraag je of die persoon het ook spannend vond van tevoren. Dan heb je meteen een gesprekje. Heeft het voor mij altijd goed gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven