Werk & Studie alle pijlers

Salaris onderzoeker wo

03-09-2019 20:17 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of hier mensen met een vergelijkbaar profiel en functie zitten en wat jullie verdienen:

Ik ben 29 en nu een aantal jaar werkzaam als onderzoeker bij een overheidsorganisatie. Dit is mijn eerste baan na universitaire opleiding.
Momenteel verdien ik bijna 3500 bruto per maand en daar komt de komende tijd nog wat bij door nieuwe cao.

Omdat ik een aantal sollicitatiegesprekken heb lopen, wil ik alvast een beetje weten op welk salaris ik kan inzetten, mochten ze me willen aannemen. Ik wil er natuurlijk op vooruit gaan, maar ik wil ook niet mijn hand overspelen door te hoog in te zetten.

Willen jullie met me delen wat jullie verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook als onderzoeker gewerkt bij een overheidsorganisatie. Je salaris binnen de overheid hangt sowieso af van welke organisatie. Zo verdien je het minst bij een kleine gemeente en het meest bij het rijk. Dat kan echt heel erg veel verschillen, dus misschien kan je aangeven wat voor soort overheidsorganisatie? En verder ligt het ook aan hoeveel ervaring je hebt. Als je net afgestudeert bent krijg je waarschijnlijk een lage periodiek binnen je schaal of zelfs een aanloopschaal. Als je een nieuwe baan zoekt kan je meestal wel een paar periodieken boven je huidige periodiek vragen. Bij de overheid vragen ze trouwens ook vaak je salarisstrook bij het arbeidsvoorwaardengesprek.
Alle reacties Link kopieren
Welke schaal staat er in de vacature?

Over de trede / periodiek kun je vaak wel onderhandelen, de schaal ligt meestal vast, tijdelijke arbeidsmarkttoelagen daargelaten.

Ik ben geen onderzoeker, maar heb wel bij de overheid gewerkt. Heb overigens nog nooit een salarisstrook hoeven laten zien.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel verdiende jij dan Dutchygirl met hoeveel jaren ervaring?
Ik werk nu zo'n 5 jaar bij gemeentelijke overheid. Eén van de organisaties waar ik nu sollicitatie heb lopen, valt onder rijksoverheid. Inschaling 9-11, maar ik moet sowieso op 11 inzetten, wil ik niet direct boven in de schaal terecht komen. Ik twijfel of ik dan kan inzetten op trede 6 (4169) of dat dat teveel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven