oude stoffige smartphone (die nog wel werkt)

14-01-2017 17:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een smartphone of tablet, om mee te nemen op vakantie. Heeft iemand toevallig een oude die ik 2 weken mag lenen of die weg mag? Mag hééeel traag zijn en mag een slechte batterij hebben.



Nadat mijn smartphone vorig jaar werd gestolen, ben ik mn oude Nokia weer gaan en gebruiken en dat beviel wel. Maar op vakantie zou het wel erg handig zijn om een enkele keer m`n mail te checken, googlemapsen of zoiets. Ik wil je er natuurlijk iets voor teruggeven
Bestaan er geen internetcafés op je vakantieadres?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop oprecht dat je iets vindt, maar kan me voorstellen dat het niet makkelijk is.

Je zou ook kunnen overwegen om een goedkope tablet aan te schaffen? Je hebt al een prima ding voor 40/50 euro en die kan je dan thuis ook op de bank gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
@snowball Weet ik nog niet. Vast wel in steden. Maar ik ben van plan niet in de stad te blijven, juist natuur en afgelegen dorpjes op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 14 januari 2017 @ 17:29:

Ik hoop oprecht dat je iets vindt, maar kan me voorstellen dat het niet makkelijk is.

Je zou ook kunnen overwegen om een goedkope tablet aan te schaffen? Je hebt al een prima ding voor 40/50 euro en die kan je dan thuis ook op de bank gebruiken. Dankje voor je reactie. Ja, dat dacht ik ook. Ik zat er net een uur naar te zoeken, en ik werd er geen wijs uit welke dan toch licht is, en waarbij de 40-50 euro niet weggegooid geld is. Vandaar dat ik dacht, ik vraag of er wat is. ALs ik geen reactie krijg dan zal ik er wel verder in verdiepen en er een aanschaffen (geeft een relaxter gevoel).
Alle reacties Link kopieren
Je zou je oproepje ook op je lokale facebook pagina kunnen zetten. Heel veel plaatsen hebben een soort marktplaats of gezocht hoek op facebook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
In de folder van Kijkshop staan ook regelmatig goedkope tablets te koop. Geen idee of ze goed zijn, maar ik denk dat alle tablets wel voldoen voor wat jij omschrijft.
Ik vroeg me trouwens wel af hoe je dat wilt doen met internet als je afgelegen gaat zitten? Als er geen wifi beschikbaar is, dan zul je al een tablet moeten aanschaffen waar ook een simkaart in kan voor mobiel internet.
Alle reacties Link kopieren
Wel een vakantie kunnen betalen en dqn bedelen voor een smartphone.

Stap gewoon een used products shop binnen, en koop er daar eentje.
Alle reacties Link kopieren
Of neem een tablet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 14 januari 2017 @ 18:11:

Wel een vakantie kunnen betalen en dqn bedelen voor een smartphone.

Stap gewoon een used products shop binnen, en koop er daar eentje.

Nee, als het als bedelen ziet, dan heb ik het niet goed gebracht.

Ik vind het zonde dat er zoveel apparaten geproduceerd worden, en er zoveel ongebruikte spullen bij mensen thuis liggen.

En ik deel mn eigen ongebruikte spullen ook.

Een discussie hierover ga ik verder niet aan.

Ik heb hier al andere goede tips gekregen, dus het was sowieso nuttig te vragen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal!!

het is goed zo.
Marktplaats staat vol met tweedehands spullen die je zoekt.

Voor prima prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Het is me nu wel duidelijk dat het blijkbaar geen goed idee was om dit te vragen



(ik was geinspireerd door dit concept, maar hier blijkbaar op de verkeerde plek http://durftevragen.nl/durftevragen-en-de-deeleconomie/ )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een oude HTC liggen. Pb maar even.
Alle reacties Link kopieren
Ja jammer zulke reacties, maar ben het gewend hier.. Lijkt wel of niemand elkaar hier iets gunt. Maar helaas heb ik niks meer liggen, anders had je het zo kunnen krijgen
Jammer zulke reacties zeg, heb net mijn iPhone 4 weggeven.
Alle reacties Link kopieren
Jammer van de reacties inderdaad.
Waar ergens in de buurt woon je? Ik heb misschien wel n telefoon voor je!
anoniem_301203 wijzigde dit bericht op 14-01-2017 19:31
Reden: Tablet ipv telefoon
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een oude telefoon van een vriendin of familielid meenemen? En daarnaast, was is er eigenlijk problematisch aan als je op je vakantie-adres geen google, email, enz. kan inzien? Mis je dan levensnoodzakelijke dingen?



Ik ging nog niet zo lang geleden op vakantie en dan liet je vanuit een buitenlandse telefooncel weten dat je veilig aangekomen was. Handvol munten in dat apparaat gooien en daar kon je dan 4 of 5 minuten voor praten. De rest van de vakantie deed je het gewoon zonder. Hooguit nog eens halverwege de vakantie nog een keer die telefooncel in, weer munten erin, en dan kon je nog even hallo zeggen.



Je kan dus gewoon op vakantie zonder telefoon. Hebben honderdduizenden, zo niet miljoenen, mensen tot nu toe gedaan. En er zijn nooit rampen gebeurd omdat je geen telefoon in je zak had.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 januari 2017 @ 19:37:

Gewoon een oude telefoon van een vriendin of familielid meenemen? En daarnaast, was is er eigenlijk problematisch aan als je op je vakantie-adres geen google, email, enz. kan inzien? Mis je dan levensnoodzakelijke dingen?



Ik ging nog niet zo lang geleden op vakantie en dan liet je vanuit een buitenlandse telefooncel weten dat je veilig aangekomen was. Handvol munten in dat apparaat gooien en daar kon je dan 4 of 5 minuten voor praten. De rest van de vakantie deed je het gewoon zonder. Hooguit nog eens halverwege de vakantie nog een keer die telefooncel in, weer munten erin, en dan kon je nog even hallo zeggen.



Je kan dus gewoon op vakantie zonder telefoon. Hebben honderdduizenden, zo niet miljoenen, mensen tot nu toe gedaan. En er zijn nooit rampen gebeurd omdat je geen telefoon in je zak had.



Heb ik gezegd dat ik niet zonder telefoon op vakantie kan?

Je begint hier een betoog met die aanname.

Ik kan alles zonder telefoon. Zelfs bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mousy schreef op 14 januari 2017 @ 18:55:

Ja jammer zulke reacties, maar ben het gewend hier.. Lijkt wel of niemand elkaar hier iets gunt. Maar helaas heb ik niks meer liggen, anders had je het zo kunnen krijgen

Lief van je.

Ja, ik ben verbaasd over de reacties, gevoel me te moeten verdedigen dat ik iets vraag. Gelukkig zijn er ook andere geluiden, en ook bijv een Weggeeftopic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 14 januari 2017 @ 19:46:

[...]





Heb ik gezegd dat ik niet zonder telefoon op vakantie kan?

Je begint hier een betoog met die aanname.

Ik kan alles zonder telefoon. Zelfs bellen.Nou, dan ga je toch gewoon lekker op vakantie, zoals mensen tot niet zo lang geleden allemaal deden, zonder telefoon op zak? En heus, vrijwel iedereen kwam gezond weer terug, er gebeurden geen akelige dingen en ze hebben allemaal die paar weken overleefd zonder internet of constant contact met familie of vrienden...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 januari 2017 @ 19:55:

[...]





Nou, dan ga je toch gewoon lekker op vakantie, zoals mensen tot niet zo lang geleden allemaal deden, zonder telefoon op zak? En heus, vrijwel iedereen kwam gezond weer terug, er gebeurden geen akelige dingen en ze hebben allemaal die paar weken overleefd zonder internet of constant contact met familie of vrienden...Lang geleden? Ik ben zo vaak onder telefoon op reis geweest. Waar bemoei je je mee?
quote:Qian schreef op 14 januari 2017 @ 19:51:

[...]



Lief van je.

Ja, ik ben verbaasd over de reacties, gevoel me te moeten verdedigen dat ik iets vraag. Gelukkig zijn er ook andere geluiden, en ook bijv een Weggeeftopic.



Ik snap best dat je een mobiel of tablet wilt meenemen.

Maar ik snap niet zo goed waarom je aan totaal vreemden dit soort spullen gaat vragen. Die jou dat kosteloos moeten geven.

Je kunt dat beter aan je familie of vrienden vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven