ik wil een tweede kindje, wie ook?

09-06-2011 20:58 1007 berichten
Wij hebben een heerlijke dochter van 20 maanden, nu zijn we klaar voor een tweede. Het worden dus weer spannende tijden!



Wie zit er in hetzelfde schuitje?



NaamN.O.D.ZwangerWanneer uitgerekend?BijzonderhedenChryssa cyclus afwachten na mkJacJac april 2012DTJ 23 april 2012SpaRood201012 juli 2012Elsie2620 juli 2012Kwimmie?NOD moeilijk vast te stellen door PCOSKristelQueenfan2510 decemberafwijkende vorm baarmoeder
Alle reacties Link kopieren
Wij

Hebben een zoontje van 6 maanden, gaan over 2 maandjes weer proberen om zwanger te worden.

(Waarom zo snel ? Dat heeft te maken met mijn studie, komend jaar heb ik alleen maar theorie en dus kan ik eigenlijk tot het laatste moment naar school. En dan kan ik ook rustiger afstuderen het jaar erna).



leuk leuk leuk maar ook heel spannend allemaal
Hè des_ree,



Ook bij jullie wordt het weer spannend dus!

Ik moest er zelf niet aan denken zo kort op elkaar! Ik was al druk genoeg met 1 haha!



Op de een of andere manier blijf ik bloed verliezen na mijn laatste menstruatie, dat terwijl ik dit weekend/ maandag waarschijnlijk mijn eisprong zou hebben... Ik vraag me dus f of ik die wel ga krijgen... Geen idee hoe dat zit..
Alle reacties Link kopieren
Ohw daar durf ik je geen antwoord op te geven. Heb je er al lang last van ? Wanneer het te lang duurt zou ik toch even langs de huisarts gaan.



Ik denk dat het ook ontzettend druk gaat worden. Maar dat het met het oog op mijn studie nu het beste moment is. Ik wil hierna de HBO nog graag volgen, voltijd of deeltijd, en ga het deze niet redden wanneer ik hiervan lessen zou moeten missen. Nu hebben we er de plaats voor en de financiele middelen (partner heeft een vaste baan met een mooi inkomen, en ik heb een hoge studiefinanciering). Doordat ik nog studeer heb ik alle weekenden vrij (3 weekenddagen in de maand stage, maar daar een doordeweekse dag voor vrij) en alle schoolvakanties.



Het scheelt ook ontzettend dan Mees een heel erg gemakkelijk kindje is. Hij vind eigenlijk alles wel prima, zolang hij maar aandacht krijgt. Hij wandelt graag in de draagdoek en in de buggy. Het enige dat hij niet fijn vind is alleen op zijn kamertje slapen. Dus staat zijn bedje nog bij ons op de kamer. Dat moet ik nu echt langzaam gaan afbouwen.



Wij gaan ons trouwens niet bewust richten op mij eisprong, maar willen het zo laten komen zoals het komt. Lukt het nu niet, dan heeft het niet gemoeten. We zijn jong genoeg om nog een tijdje te wachten

Een luxe positie dus !



Heel veel succes in ieder geval ;)
Nou nog steeds petje af hoor!

Ik hoop dan voor jullie dat de natuur jullie goed gezind is!



Spontaan laten komen vind ik ook het mooiste maar ik ben sinds januari niet meer aan de anti conceptie en merk dat ik het nu wel heel graag zou willen dus dan is het wel handig om er wat meer mee bezig te zijn..



Ik heb een aantal weken geleden een spuit gehad ivm een slijmbeursontsteking, dat zou ook je menstruatie in de war kunnen gooien zei de dokter, dus ik wacht maar af.. Ik baal er alleen van omdat ik nu elke maand natuurlijk hoop dat het wat oplevert naast natuurlijk het normale plezier
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ook wij gaan voor de tweede, Mijn kleine man is 19 mnd. Best wel weer spannend hoor.
Leuk! Jullie kindje is dus ongeveer even oud als de mijne!



Ik merk bij mezelf dat ik altijd vreselijk ongeduldig ben, zo irritant! Het liefste zou ik gister al zwanger zijn
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor de 2e!

Onze dochter is pas 3 maanden. Erg jong dus nog, maar we hebben besloten gelijk voor een 2e te gaan omdat we er het liefst niet te veel tijd tussen willen hebben zitten. Natuurlijk nog wel afwachten of het ons gegeven is. Van haar was ik de 3e ronde zwanger, maar dit keer kan het natuurlijk ook veel langer duren. Met zo´n kleintje in huis heb je natuurlijk ook wat minder tijd voor sex!



Elsie, wel vervelend dat je menstruatie nu in de war is. Dat is lastig als je graag zwanger wilt worden.

Ik heb nog geen idee hoe mijn cyclus is, aangezien ik sinds de bevalling pas 1x ongesteld ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel willen, maar moet nog ff geduld hebben. Anders zitten we dadelijk met 2 huizen en 2 kinderen.



Zoonlief wordt in september 2. En ik heb alweer een tijdje last van rammelende eierstokken .



Hoop dat het bij jullie allemaal snel raak is. Ik heb weer een beetje hulp van de gyn nodig. Niks ernstigs hoor.
Dtj, pfff de gedachte alleen is voor mij al een goede anticonceptie in jouw situatie :Imao: stoer dat jullie dat aan durven!



Kimmie, onze dochter is ook van september! En 2 huizen vreet al energie genoeg, wij zijn 6 maanden geleden verhuisd en dit huis heeft wel de ruimte voor nog een kindje...



Ik lijk toch echt ongesteld te zijn (tampon zat flink vol) toch raar als je eigenlijk zondag pas klaar was... Snap dr niks van..
Ik, wij gaan ook voor een tweede.

Maar of het gaat lukken is wat anders, mijn menstruatie is totaal onvoorspelbaar geworden.

En daarmee het juiste moment om te neuken dus ook.

We gaan dus voor de toevalstreffer
Nou dan wens ik jou alvast veel geluk enne toeval bestaat niet hihi
Alle reacties Link kopieren
camry, gewoon veel sexen, doe je het vanzelf een keer op het juiste moment!



Ik ben benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. Voor ik aan de pil ging had ik een onregelmatige soms vrij lange cyclus. Soms zomaar een week of 6. Na 4 jaar pil gestopt. Nog niet om zwanger te worden, maar omdat ik zo moe was altijd en hoopte dat dit misschien zou helpen. Toen een cyclus van 5 en één van 6 weken gehad. De maand daarna besloten we dat we voor een kindje wilden gaan en prompt had ik 2x een cylcus van exact 4 weken! Vond ik toen best fijn, omdat ik zo gelijk wist dat het niet raak was en niet een week in spanning zat en vervolgens alsnog ongesteld werd. De 3e ronde heb ik dan ook getest toen ik maar 2 dagen overtijd was, gerekend met 4 weken en toen gaf ie gelijk positief aan.



Dus ik hoop dat mijn cyclus nu ook weer zo regelmatig wordt, dat zou ik wel heel fijn vinden. We zullen het zien. Van het weekend zou ik dan ongesteld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
dochter is in april 2 geworden en zijn al 14 maanden bezig voor een tweede. deze keer een week te vroeg ongi geworden... begin de hoop te verliezen...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 2june2, ik weet hoe je je voelt. Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest voor zoonlief. Na een jaar pas doorverwezen, allerlei onderzoeken gehad en daar kwam uit dat ik PCOS had. Gelukkig niet lang de medische molen in gehoeven, want na 2 rondes clomid was het raak. Nu mogen we meteen naar de gyn en de afspraak staat al. Kortom ik zou me laten doorverwijzen.



Elsie26 leuk, van hoeveel september. Zoonlief is van 15 september heel toevallig prinsjesdag. Geweldig kereltje, maar dat zegt iedere moeder natuurlijk
Mijn dochter is van 29-09-2009, een mooie datum voor een mooie meid

Wat een geluk dat het toch snel raak was ondanks de pcos!



2june2 jeetje dat is wel lang. In elk geval nooit de moed opgeven! Wat zegt de dokter er van?
Alle reacties Link kopieren
ik heb 2 maanden terug een doorverwijzing gekregen van de ha naar een gyn, maar door een drukke tijd door verhuizing ben ik daar nog niet mee verder gegaan. dochter is met keizersnee geboren en ik heb daarna een jaar een spiraal gehad, door de spiraal heb ik ws een ´miskraam´ gehad of een baarmoederontsteking.

bloed onderzoeken wezen uit dat ik een soort pfeiffer(cytomegalie) heb gehad waardoor ik ook een poos niet fit ben geweest. maar nu zou dat allemaal wel genezen-over moeten zijn vind de dokter. ik denk zelf dat er miss liteken vorming is of dat de stress een boel bemoeilijkt. ik ga na dit weekend de gyn maar es bellen..... dank voor jullie intresse
Alle reacties Link kopieren
2june2, wat vervelend dat het bij de 2e niet lukt. Zijn jullie bij de eerste ook lang bezig geweest of ging dat sneller?
Alle reacties Link kopieren
hi meiden,



Mag ik ook mee schrijven??? Wij willen in september voor onze 2e gaan.

We hebben een dochter van nu 1,5.

Vind het wel spannend hoor. Vorige keer was ik in 1keer zwanger dus ben wel heel benieuwd hoe lang het nu mag duren.
Jeetje june, dat klinkt niet fijn! Ben benieuwd wat de gyn zegt!



Welkom jacjac!



Ik ga morgen maar de dokter bellen omdat ik nu al 2 weken bloedverlies heb,
Alle reacties Link kopieren
He ik lees even met jullie mee.



We hebben een dochter van net anderhalf. Ik wil heel graag een tweede, maar man wil liever nog even wachten. Hij heeft een tijdelijk contract tot midden volgend jaar en ik zit door verhuizingen en slechte timing en dat soort dingen thuis. Als we weten wat er met zijn contract gaat gebeuren, kijken we weer verder. Afwachten dus...
Alle reacties Link kopieren
@elsie.. oei das ook niet fijn!

@dtj... sterker nog, dat was een ongelukje! ik had een nuvaring en die zat tijdens een vakantie in indonesie niet lekker en heb m toen uitgedaan, daarna had ik een dag ofzo wat vloeing en dacht dat dat mn cyclus was die even doorkwam ofzo. condooms in indonesie zijn lastig te vinden, maar had niet gedacht dat het zo snel raak kon zijn zonder te "ontpillen".. ik had dit keer dus ook verwacht in een wip zwanger te zijn, vandaar dat ik zo teleurgeteld ben en denk dat er iets mis is.



ik houd me sterk door er maar van te genieten dat mn dochter er is, pittig en aanwezig...pfoe je zal er maar misselijk en moe bij zijn
Alle reacties Link kopieren
jacjac en mikkemak, welkom! Lijkt me gezellig als jullie komen meelezen en schrijven!

Jacjac, hoe snel zwanger, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik was de vorige keer met de 3e ronde zwanger. Maar ik ken genoeg verhalen van mensen die van de 1e heel snel zwanger waren en waarbij de 2e heel lang duurde, dus ik reken nergens op. Al ken ik ook genoeg omgekeerde verhalen (1e lang geduurd, 2e gelijk raak).

Mikkemak, kan me voorstellen dat je met die omstandigheden even wilt wachten. Aan de andere kant zegt een vast contract ook niet zoveel. Jij bent wel op zoek naar een baan of ik het de bedoeling dat je bij de kinderen thuis blijft?



Elsie, wat vervelend dat je al zo lang bloedverlies hebt! Zou er inderdaad even mee langs de huisarts gaan.



June, kan me voorstellen dat het tegenvalt nu dat het zo lang duurt, maar zoals ik hierboven ook al tegen jacjac zei: het kan zomaar heel anders zijn bij een 2e! Maar natuurlijk hoop ik dat het voor jullie snel raak is! (evenals voor ons en de rest hier uiteraard).
Mikkemak, ik kan me voorstellen dat je eerst een stabiele basis wilt. Tegelijk ook wel lastig als het verlangen er wel is..



June, ook wel gek als de eerst eigenlijk zo snel kwam en het nu wat meer onzeker is.



Ik was de vorige keer met 5 maand zwanger. Merk dat het verlangen nu echt niet minder is ondanks dat ik mijn handen al vol heb aan onze geweldige dochter!

Ik vermoed dat ons schoonzusje ook zwanger is van de tweede, ik merk dat ik gewoon wat jaloerse gevoelens heb, helemaal omdat onze dochter ouder is en zij op de een of andere manier nooit heel enthousiast, liefdevol naar haar dochter doet (zonder dat ik hiermee wil beweren dat zij niet van haar kind houdt hoor, maar het komt er niet zo duidelijk uit). Ik voel me best slecht maar "gun" het ons meer, erg he...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet of ik me bij jullie ga aansluiten, want ik ben nog aan twijfelen. Ik ben 6,5 maanden geleden bevallen van een zoon, maar t kriebelt nu alweer. Ik weet zelf eigenlijk niet hoe dat komt . Ik heb trouwens wel een heel makkelijk mannetje, hartstikke vriendelijk en hij vindt alles goed.

Maar goed, ik dacht dus van de week dat ik zwanger was geworden en ik zag in de zwangerschapstest die ik had laten liggen een lijntje staan (na een dag = ongeldig). Ik heb gisteren nog een keer getest, maar t was negatief. Dit heeft echter mn gevoel wel getriggerd, dus nu ben ik er toch wel mee bezig. Mijn man leek het trouwens sowieso erg leuk, 2 kleintjes zo dicht op elkaar.. Dus tja. Ik denk dat ik het nog even een paar maandjes ga aankijken..



Voor de meiden die ook hele kleine kids hebben zien jullie er niet tegen op? Zo'n dikke buik en een dreumes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven