Harde buiken

11-09-2011 20:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niets na gezocht en misschien is het al wel eerder besproken maar wil het eigenlijk toch even snel weten.

Mijn dochter van 18 is nu 25 weken zwanger en heeft nu al veel last van harde buiken. Ze hoeft zich maar even in te spannen en het gebeurt alweer. Net even gewoon lekker gedouched en ze komt de badkamer uit met een buik zo hard als een net opgepompte voetbal.

Soms pijnlijk en soms niet.

Morgen wil ze iiv de verloskundige bellen maar misschien kan een van jullie ons geruststellen??

Zelf kan ik me niet herinneren dat ik al zo vroeg harde buiken kreeg, ja soms, maar niet bij de geringste inspanning.

Is dit normaal????
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij betekenen harde buiken in dit stadium van de zwangerschap niet direct dat er iets ernstig mis is, maar is het wel een heel groot teken dat moeder het beter 'n flink stuk rustiger aan kan doen.



Ongeacht de plannen van je dochter, zou ik d'r nu lekker met 'n kopje kruidenthee of 'n sapje op de bank parkeren, bijtijds naar bed en morgen idd de verloskundige bellen.
Ik zou voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen, zodat zij kunnen beoordelen of het tot morgen kan wachten. Mocht het kunnen wachten, dan is die geruststelling van hen denk ik ook prettiger dan van ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in die periode ook al harde buiken, maar volgens mij kan het hebben van regelmatige harde buiken idd duiden op overprikkeling van de baarmoeder, door teveel inspanning.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 11 september 2011 @ 20:46:

Ik zou voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen, zodat zij kunnen beoordelen of het tot morgen kan wachten. Mocht het kunnen wachten, dan is die geruststelling van hen denk ik ook prettiger dan van ons.In dit geval kan en mag TO ook gewoon haar verloskundige bellen, die zijn hier voor opgeleid en altijd bereikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Je mag altijd de verloskundige bellen, al is het 's nachts (dan wel noodgevallen ) Maar ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap, vanaf een week of twintig. Ik moest vanaf dat moment heel erg minderen met werken, maar ik heb de rest van mijn zwangerschap heel erge harden buiken gehad. Niets ernstigs, hele gezonde baby gekregen, was ruim een week over tijd, dus het hoeft echt niets te betekenen. Maar wel dat ze rustig aan moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik had al vroeg harde buiken, 19 weken en toen ze frequenter werden kreeg ik een lage dosis Prepar om te voorkomen dat het weeën zouden worden nadat ze met bedrust niet ook niet minder werden.



Met 36 weken mocht ik stoppen en de week erna braken de vliezen en werd het een keizersnede omdat de weeën maar niet wilde komen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 17+4 weken en heb net de hele middag in het ziekenhuis doorgebracht ivm harde buiken en buikpijn. Nu was de buikpijn wel zo erg dat ik ze echt als weeen weg moest zuchten. Niets gevonden, waarschijnlijk te druk geweest. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook al vroeg harde buiken, ook toen was het een waarschuwing dat ik te druk was. Toen ik halve dagen ging werken ging het een stuk beter.

Het kan ook een indicatie zijn dat je een blaasontsteking hebt, of obstipatie.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al harde buiken vanaf een week of 12. Dat is overigens al zeer vroeg, maar kan dus voor komen. Volgens mij is het niet heel vreemd als je ze al hebt vanaf een week of 20, maar meestal betekent het wel dat je het rustiger aan moet gaan doen, vooral als je ze vaak achter elkaar krijgt.



Met douchen buk je meestal ook (wassen, afdrogen) en dat is wel iets waardoor je harde buiken kunt krijgen. Een collegaatje van mij is zwanger en heeft ze ook elke keer als ze bukt.



Ik zou me er niet meteen heel veel zorgen om maken, maar een extra check bij de VK kan nooit kwaad. En proberen een stapje terug te doen.



Heeft ze harde buiken in combinatie met buikpijn, bloedverlies of andere vervelende dingen, dan is het wel zaak om vanavond al aan de bel te trekken. Maar dat lees ik zo niet uit je verhaal.

Maar wat meerderen hier al zeggen, als je je zorgen maakt: gewoon nu al bellen! Daar zijn ze voor.



Succes!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik zou wel de vk bellen,

ik had het ook al vanaf 18 weken ofzo, gelukkig wordt er hier bij iedere controle vanaf de 24 weken een ctg gemaakt want ik had ze dus zo regelmatig dat het eigenlijk al weeen waren en ik er ontsluitng van kreeg.

Ik zeg niet dat het zo hoeft te zijn, maar ik zou wel even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook. Bij mij werd gezegd doordat het kwam de kleine heel erg druk was. Het hoeft niets te betekenen, bij mij was het gewoon "pech". Rustiger aan doen hielp niet. Gewoon even na vragen bij de vk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben morgen 39 weken en had ook al rond week 20 harde buiken. Toen aan de vk gevraagd en die gaf aan dat ik m'n rust moest nemen. Zolang er geen weeën (of t gevoel van kramp) of bloedverlies is kan het volgens mij geen kwaad.

Maar als je dochter er een rotgevoel bij heeft gewoon bellen. Gewoon rustig blijven, geen stress kan er ook voor zorgen dat het zakt. Wat denkt ze zelf? Voelt ze zich goed?
Ik had er ook veel last van toen ik zo ver was, ik ben toen in overleg met vk en werkgever minder uren gaan werken en dat scheelde enorm.

Wow 25 weken alweer oranjemuts, hoe voelt ze zich verder en weten jullie al wat het wordt?
Alle reacties Link kopieren
Oranjemuts, wat heb je uiteindelijk gedaan en hoe is het nu met je dochter?



Hier vorig jaar tijdens de zwangerschap vanaf 17 weken flink wat harde buiken. Vk deed er eerst nogal luchtig over maar toen ik bij 26 weken aangaf nog steeds 40/50 harde buiken op een dag te hebben begon ze het toch serieuzer te nemen. Voor de kleine kon het geen kwaad, maar het was meer het risico dat het door kon zetten naar weeen en dat is dan natuurlijk nog veel te vroeg.

Omdat minder werken niet hielp, zat ik uiteindelijk met 6 maanden al verplicht thuis. Dat hielp iets, maar nog steeds bij iedere inspanning direct een harde buik.

Dochter is uiteindelijk 3 weken te vroeg geboren (maar ws door de vele rust die ik moest houden was ze wel lekker gegroeid. Ze woog gewoon 8 pond!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven