Zwanger, 8e week, bloedverlies

13-09-2011 14:49 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu ruim 8 weken zwanger en gisteren had ik na een redelijke krampaanval opeens bloed in de onderbroek. Ongeveer zo groot als een 2 euro munt. Volgende ochtend ook nog een keer met daarbij ook wat bloed wat mee kwam tijdens het plassen.



Nu lees ik overal wel dat een beetje bloedverlies erbij hoort, maar toch.... Schrok enorm. Iemand ervaring ? Denk natuurlijk gelijk het ergste.



Verrloskundige kan ik vanmiddag bellen om hopelijk snel langs te komen.
Alle reacties Link kopieren
Tja meid... Het kan linksom het kan rechtsom. Beide meegemaakt. Bloedingen met goeie afloop en heel veel bloedingen met slechte afloop. Ik zou sowieso contact opnemen met je verloskundige. Zij kan via de echo je echt wel uit de onzekerheid helpen. Dit is wel echt een hele goede reden om te bellen hoor!

Ik wens je alle geluk van de wereld!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 2x gehad, de eerste keer bij mijn eerste zwangerschap, die zwangerschap liep niet goed af.

Bij mijn derde zwangerschap had ik het ook, veel erger, het bloed drupte er uit, en die zwangerschap is verder prima verlopen, ze is inmiddels 10.

Het is nu nog niet te zeggen hoe het zal aflopen.

Een bloeding kan betekenen dat er een miskraam begint, maar het hoeft niet.

Ik wens je heel veel sterkte, ik weet hoe onzeker je je hiervan kunt voelen, maar het is toch afwachten.
Alle reacties Link kopieren
kan van alles zijn, goed maar ook mis. Klinktmisschien niet aardig maar ook al ziet het er vanmiddag op echo goed uit (als er al iets te zien is met 8 weken) dan nog kan het fout gaan of niet. Gewoon afwachten. Sommige vrouwen hebben de hele zwangerschap bloed verlies. Andere hebben een miskraam zonder bloed of kramp. Helaas afwachten is het enige wat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je een echo kan krijgen, want van bloedverlies kan je knap onzeker worden. Kan nog steeds gewoon goed zitten hoor.



Gizz, natuurlijk is er wat zien met 8 weken. Hartje klopt tussen de 6 a 7 weken en met 8 weken kan je goed zien of de zwangerschap goed zit. Alleen ben het wel met je eens dat het geen garantie geeft, dat het 3 dagen later alsnog mis kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toch schijnt het zo te zijn dat als je na 8 weken een mooie echo hebt met kloppend hartje, de kans op een goede zwangerschap wel groot is?



Iig, veel succes, vlaflip, die onzekerheid is vreselijk.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Niet lief om te zeggen, mar een goede echo met 8 weken hoeft echt niet te zeggen dat de rest van de zwangerschap ook goed zit. Heb helaas te vaak meegemaakt dat dit niet het geval is. Zelfs terwijl de gyn of verloskundige tegen me had gezegd dat het niet fout meer kon...



Maar lieve TO... Ik heb bij beide goede zwangerschappen ook de hele zwangerschap bloedverlies gehad en heb twee gezonde, leuke kinderen thuis zitten. Dus het hoeft niks te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Pfff ..oh meiden wat moeilijk is dit.

Weet natuurlijk dat er nog van alles mis kan gaan, maar deze bloeding is zo'n enorme teleurstelling. Met name omdat het in combinatie is met redelijk heavy kramp....dat zegt vaak niet veel goeds
Tja, het is echt vreselijk onzeker zoiets en je kunt niets doen. Zelfs met een kloppend hartje kan het mis gaan, net zoals Marielle zegt. Maar bloedverlies en kramp zie je liever niet als je net zwanger bent.

Hoop echt voor je dat het niets is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even mee te lezen..



Wil je een geven!

Heb er totaal geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt.
hai zomersevlavlip,



wat voor krampen heb je? echt samentrekkende krampen en blijft het bloedverlies nu aanhouden of is het hierbij gebleven?

Ik heb zelf twee keer een miskraam gehad, maar echt met hele vervelende nare krampen en heel veel bloedverlies, niet een vlek als een 2 euro munt maar aan een stuk door. Het zegt dus nog niet zoveel. Heb je de verloskundige al kunnen bereiken?

he wat vervelend die onzekerheid, ik ben zelf nu bijna net zover als jou en snap goed hoe je je moet voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doggie75 schreef op 13 september 2011 @ 15:05:

Ik hoop dat je een echo kan krijgen, want van bloedverlies kan je knap onzeker worden. Kan nog steeds gewoon goed zitten hoor.



Gizz, natuurlijk is er wat zien met 8 weken. Hartje klopt tussen de 6 a 7 weken en met 8 weken kan je goed zien of de zwangerschap goed zit. Alleen ben het wel met je eens dat het geen garantie geeft, dat het 3 dagen later alsnog mis kan gaan.nee hoor, heb regelmatig in mijn kennissenkring gehad dat men dacht 8 weken zwanger te zijn, er op echo vrijwel niets te zien was, althans nog geen hartje. En een aantal keer bleek het wel goed te zitten, maar men veel korter zwanger te zijn. Toen ik met 8 weken echo kreeg waarschuwde verloskundige zelfs dat er wellicht nog niets te zien was.
Alle reacties Link kopieren
Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet goed klinken!!

En ik heb wat ervaring(helaas met bloed in goede en slechte zin) maar bloed in combinatie met kramp is vaak een slecht teken helaas,ik hoop voor jou dat het tegendeel waar is.



Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend en onzeker voor je zomerseflavlip! Ik heb het zelf ook met een week of 8 gehad en bij mij bleek er niets aan de hand te zijn. Wel was het maar eenmalig. De volgende dag had ik alleen nog wat oud bloed. Vraag zo snel mogelijk om een echo als het niet lekker zit, maar volgens mij was je dat al van plan. Sterkte en hopelijk is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar ik zou gelijk de vk bellen. Kan idd beide kanten opgaan, maar misschien kan ze je wel doorsturen voor een echo. Verder zit er weinig anders op dan afwachten ben ik bang..



Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
De kramp was even heftig ( minuut of 5). Daarna nog een minutut of 30 onplezierig gevoel gehouden. Bij thuiskomst bleek ik dus wat bloed te hebben verloren. De kramp was na de bloeding wel direct weg.



Bloeding is later nog wel terug gekomen, maar zonder krampen.



Vandaag helemaal geen last meer gehad.



Verloskundige stuurt mij door naar gyno i m woonachtig in Duitsland. Kan ze helaas niet meer bereiken vanmiddag dus zal tot morgen moeten wachten

hoop morgen of donderdag langs te kunnen voor echo.



Zou zo balen als het mis is. Ben nog lekker jong en eet en leef gezond. Waarom zou er dan iets mis moeten gaan.



Snik
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, probeer jezelf niet gek te (laten) maken.. Stress is nog veel slechter voor een zwangerschap dan wat dan ook dus doe het even rustig aan. Zoek afleiding en probeer zsm een echo te krijgen. Heel veel sterkte, de onzekerheid is slopend..
Common sense is not so common.
Voltaire
Alle reacties Link kopieren
zomersevlaflip, Wat ontzettend vervelend! Logisch dat je erg onzeker bent. Maar bloed hoeft echt niet meteen een miskraam te betekenen. Krampen zijn sowieso normaal, zeker gedurende het eerste trimester. Was het bloed bruinig, of helderrood? Hopelijk heb je snel de mogelijkheid tot een echo. Als je 8 weken bent, zou er echt wel wat te zien moeten zijn.

Sterkte!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Tja het kan 2 kanten op. Wij kunnen dat natuurlijk niet weten of zeggen. Ik was ook jong en leef ook gezond, ik bleek een dood kindje te hebben met 9 weken terwijl de echo er prima uit zag. Maar mijn moeder had bloedingen bij mij en mijn broer, dus het kan ook goed gaan. Doe rustig aan, maak jezelf niet gek
Alle reacties Link kopieren
Ja meis,helaas heeft een miskraam totaal niks te maken met dat je nog jong bent of gezond eet of leeft helemaal niks!!

Miskramen komen helaas erg veel voor,en dat kun je ook niet voorkomen.

Je moet het zo bekijken hoe verdrietig het ook is,het is ook vaak een teken van de natuur dat er iets niet goed met de vrucht is,en dat het daardoor word afgestoten en dan is het maar goed dat je lichaam dat uit zichzelf doet.



Ik heb van dichtbij meegemaakt dat ,dat niet het geval was die zwangerschap is door gegaan en uiteindelijk bleek alles fout aan het kind.



Het is zelfs zo dat de meeste zwangerschappen al voor dat een vrouw uberhaupt weet dat ze zwanger is al ten grond gaan.



Het blijft afwachten je kunt helaas niet anders ook een kloppend hartje zegt nog niet alles op een echo morgen,maar voor dat moment weet je dat wat je hebt verloren nog geen dreiging was,maar ook dat kan nog anders verlopen.



sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
@chryssa,krampen zijn niet altijd normaal en zeer zeker niet in combinatie met een bloeding,dat berust vaak op foute boel.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar een beetje kramperigheid in het eerste trimester hoort er echt bij. De baarmoeder rekt op en dat kun je zeker voelen. Het enige dat ik dus zeg, is dat krampen niet meteen reden zijn tot alarm of ongerustheid. In combinatie met bloed wordt het allemaal wat lastiger inderdaad, maar zelfs dan hoeft het nog niet te bedenken dat het mis is.



TO, je kunt helaas niet veel anders doen dan afwachten tot je een echo krijgt, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wat kramp in het eerste trimester komt heel vaak voor en heb ik zelf ook bij al mijn zwangerschappen gehad.

Maar kramp samen met bloedverlies is in de meeste gevallen vaak foute boel,en daar kan je dan maar beter wat op voorbereid zijn ,anders is de klap nog groter.

Ik heb bij mijn 5de zwangerschap liters verloren maar altijd zonder krampen,en het is uiteindelijk goed gegaan,ook mijn gynaecoloog vertelde dat nog krampen bloed samen is geen goed teken,en heb het helaas vaak om mijn heen met die combinatie fout zien gaan.



Ik wil TO het niet mooier laten blijken dan dat het waarschijnlijk is,des te mooier als het mischien toch goed zit.



het blijft helaas afwachten,het blijven zoiezo 9 spannende maanden hoe dan ook,garantie's krijg je nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties en eerlijkheid.

Niemand moet het mooier mken. Het komt zoals het komt en daar heeft niemand invloed op.



Ga morgen opnieuw gyno bellen en hoop misschien zelfs morgen al te kunnen komen.



Bloedverlies was helder en rood (à la ongesteldheid) . Zeker niet oud bloed
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Ik had ook helderrood bloed, maar volgens mij geen kramp. Je baarmoedermond is tijdens een zwangerschap extra doorbloed en kan daardoor makkelijk gaan bloeden na seks of harde ontlasting (persen) oid. Dat is ook vaak een reden voor bloedverlies vertelde mijn vk destijds en in mijn geval is het dat waarschijnlijk geweest.



Verder kan je weinig doen. Als het mis is, is het mis. Daar verander je niets meer aan. Probeer jezelf een beetje af te leiden, hoe moelijk dat nu ook zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven