onzeker, geen klachten zwangerschap, herkenbaar?

21-09-2011 19:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, nu ong. 6,5 week. Bij mijn vorige zwangerschappen voelde ik altijd wel iets, steekjes, m'n darmen, heel moe, misselijk. Nu gewoon helemaal niks. Zeker omdat ik ook een paar vroege miskramen heb gehad voel ik me best wel onzeker. Het is dat ik niet ongesteld ben geworden en een duidelijke test had toen ik een paar dagen overtijd was anders had ik het nergens aan gemerkt. Ik vroeg me af of dit herkenbaar is voor jullie bij een 2e of 3e of volgende zwangerschap. Ik heb de neiging om te bellen of ik eerder een echo kan krijgen, maar heb me tot nu toe nog weten te bedwingen om te bellen omdat ik het ergens onzin vind. Over 2 weken eerst de intake en daarna zou ik een afspraak voor een echo kunnen maken hadden ze gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij verliepen beide zwangerschappen qua klachten (en andere zaakjes) heel verschillend. Wees blij dat je niet moe en misselijk bent en geniet ervan meid!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook blij dat ik nergens last van heb, zeker weten! Maar toch maakt het me onzeker...omdat ik 4 x anders heb meegemaakt (waarvan 2 x een miskraam).
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je onzekerheid 5x5! Die eerste weken zijn echt vreselijk, zeker als je inderdaad al een geschiedenis met miskramen hebt. Denk je dat een vroege echo je kan geruststellen? In dat geval: bellen! Het geeft je geen garanties, maar wellicht wel een betere nachtrust. Sterkte!
Heel herkenbaar, had ik ook elke keer. Maar ja, je doet er helaas zo weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
`Heeel herkenbaar nu 7 weken zwanger, hiervoor 1 miskraam gehad.

Ik heb vandaag een echo gehad en was als de dood dat er niks in mijn buik zat of geen hartje klopte, ook ivm weinige klachten.

Nu was er wel een kloppend hartje te zien en alles was perfect op schema voor 7 weken.

Maar nu ben ik weer als de dood dat het hartje stopt met kloppen en het alsnog misgaat.



Wat ik wil zeggen is dat al heb je evengoed een echo nu, zorgen blijven denk ik toch.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je onzeker bent. Mocht het helpen; bij mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van, niet misselijk, geen kramp, niks. Het hoeft dus niks te betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij beide zwangerschappen wel klachten gehad, maar wel heel verschillende kwaaltjes. Ik denk niet dat dit een teken is voor ongerustheid, je hoort het wel vaker.

Maar eigenlijk kan ik je maar één advies geven: geduld! Nog een paar weekjes meid, dan heb je wat meer zekerheid!

Btw als je er zo erg mee zit, zou ik gewoon bellen en vragen of je alvast een afspraak mag maken voor een echo. Volgens mij kun je vanaf een week of acht al een kloppend hartje zien.
Alle reacties Link kopieren
Eerste zwangerschap was ik misselijk etc.

De daarop volgende zwangerschappen had ik meerdere tests nodig om mij te overtuigen dat ik zwanger was.

Had nergens last van, geen misselijkheid, pijnlijke borsten, helemaal niets.



Wel verloor ik bij laatste zwangerschap een maand lang dagelijks beetje bloed.

Heb circa 4 x een echo gehad omdat ik bang was dat het misging, dit was vanaf ong week 6.



Misschien kun je dat ook vragen
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 7 weken en 6 dagen en heb ook heeel weinig klachten. Begrijp je ongerustheid, want dat ben ik ook. Gaat alles wel goed als je geen klachten hebt... Aan de andere kant, als we straks een goede echo hebben mogen we blij zijn dat we niet misselijk zijn enzo!
Ik was bij mijn laatste zwangerschap totaal niet misselijk, geen pijntjes helemaal niets.

Ik was er van overtuigd dat het niet goed was. Toch was er op de eerste echo een kloppend hartje te zien en is dochter nu 9 maanden.

Ik heb eerder een miskraam gehad en daar had ik wel wat kwaaltjes.

Het blijft gewoon spannend en je moet geduld hebben. Het heeft ook geen zin om je er zenuwachtig over te maken, je kan er niets aan veranderen.

Sterkte deze weken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ik mezelf nog maar even probeer te bedwingen. Zeker de misselijkheid waar ik tijdens de vorige zwangerschap last van had hoop ik niet terug te krijgen. Dus wat dat betreft ben ik echt blij!



Oh ja, m'n borsten groeien wel haha , en m'n broeken zitten al krapper (nog maar 2 waar ik lekker in kan). Laat ik daar maar op vertrouwen.
Mijn beste vriendin had ook amper tot geen klachten tijdens haar zwangerschap. Ook zij was onzeker, ze heeft daarvoor een miskraam gehad, (bij die zwangerschap had ze wel kwaaltjes). Maar het ging helemaal goed en ze heeft inmiddels een prachtige en kerngezonde dochter van 6 maanden.

Het zegt niets of je veel of zelfs geen klachten hebt.



Gefeliciteerd met je zwangerschap, en ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
5x5, heeeel herkenbaar. Ik heb wel wat klachten maar ga dan steeds twijfelen of ik me niet zieker zou moeten voelen. Om gek van te worden! ik ben net zo ver als jij, 6w5, en heb vlg week zaterdag mijn echo (ben dan 8w1).

Ik was wel gerustgesteld door 1) te lezen dat een zwangerschap zonder klachten niet betekent dat het dan dus niet goed gaat, want met klachten komen mk voor en omgekeerd, en 2) de kans dat het goed gaat (helemaal zonder bloedverlies en krampen) nog altijd veel groter is dan dat het niet goed gaat.

Misschien is een echo aanvragen met 8 weken een idee? Mijn vlos doet dat standaard, en ik heb begrepen (maar het is mijn eerste zwangerschap na een heel vroege mk) dat bij een kloppend hartje met 8 weken de krans op een mk aanzienlijk naar beneden gaat. Zo hoef je niet zo lang te wachten en is het ook een goed moment om je meer zekerheid te bieden...?
Ja ik zou ook om een echo vragen.

Ik kreeg er ook een met 8 weken (bleek al 8w5), hier is het standaard. Dat kan veel geruststelling geven, als je een kloppend hartje te zien krijgt. De kans dat het daarna nog mis gaat is heel klein.
Alle reacties Link kopieren
Zeker herkenbaar!!



Ben nu zwanger van de tweede en voel me zo anders dan de eerste keer. Eerste keer was ik super emotioneel, moe, zere tieten, geen trek meer in warm eten, jeukende benen, lustte geen koffie meer enz enz.

Nu zit ik op bijna 9 weken en heb eigenlijk nergens last van. Soms moet ik wat meer plassen, maar soms ook niet. Ik concentreer me maar op wat Anna1983 ook al zegt: zeker wanneer je geen kramp/bloedverlies hebt is de kans dat het goed gaat aanzienlijk groter. Maar ik moet zeggen dat ik gelukkig nog nooit een miskraam heb meegemaakt.



Als je je onzeker voelt zou ik het gewoon bespreken met de vlos!
Alle reacties Link kopieren
Ik was doodmoe, misselijk, stemmingswisselingen, rommelende darmen en een opgezwollen buikje door die darmen en wat bleek: zat helemaal niet goed en moest weggehaald worden.



Wat ik hiermee bedoel te zeggen: die kwaaltjes zeggen niets. Ik hoop dat je snel een echo krijgt en dan kunt gaan genieten van je zwangerschap! Dat is niet alleen heel fijn voor jezelf, maar ook het vruchtje. Bellen dus!
Common sense is not so common.
Voltaire
Alle reacties Link kopieren
quote:noodles schreef op 21 september 2011 @ 20:10:

Ja ik zou ook om een echo vragen.

Ik kreeg er ook een met 8 weken (bleek al 8w5), hier is het standaard. Dat kan veel geruststelling geven, als je een kloppend hartje te zien krijgt. De kans dat het daarna nog mis gaat is heel klein.Is dat zo Noodles? want ik ben dus bang dat het evengoed mis kan gaan pas na 12 weken grens is het risico dat het niet goed gaat minder groot toch? Of heb ik het mis?
Alle reacties Link kopieren
@ mirri: Ik heb ook begrepen dat de kans flink afneemt na het kloppen van het hartje. Die grens van 12 weken komt geloof ik ook nog uit de tijd dat ze er pas tegen een week of 12 achter konden komen of het hartje klopte.
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 21 september 2011 @ 20:20:

[...]





Is dat zo Noodles? want ik ben dus bang dat het evengoed mis kan gaan pas na 12 weken grens is het risico dat het niet goed gaat minder groot toch? Of heb ik het mis?





Het kan altijd mis gaan. Ook na 12 weken. Helaas.

Maar het is wel zo, dat hoe meer je richting die 12 weken gaat hoe kleiner de kans is, dat er iets mis gaat.



Wachten is tergend, alles wat je wel of niet voelt is als een 'teken' en alle alarmbellen gaan rinkelen.

Bij m'n eerste had ik dat veel minder, nu (7 weken) kan ik geen veertje van m'n neus blazen en zit ik het liefst de hele dag te janken. blegh.



Succes in iedergeval
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? want dat zou wel heeeel goed nieuws voor mij zijn dan om weer een beetje gerust te zijn.
Mij is inderdaad verteld dat de meeste miskramen voor of rond de 8 weken plaatsvinden. Als je die 8 weken hebt gehad is de kans veel kleiner. En dan na 12 weken weer veel kleiner. Misschien stelt dit je ook gerust.
Alle reacties Link kopieren
quote:19juni schreef op 21 september 2011 @ 20:26:

@ mirri: Ik heb ook begrepen dat de kans flink afneemt na het kloppen van het hartje. Die grens van 12 weken komt geloof ik ook nog uit de tijd dat ze er pas tegen een week of 12 achter konden komen of het hartje klopte.Vanaf zo'n 7 weken is via een echo (soms inwendig) een hartje te horen. Vanaf zo'n 10 weken kan de VK met zo'n toeter vanaf je buik luisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:rodina schreef op 21 september 2011 @ 20:31:

[...]





Vanaf zo'n 7 weken is via een echo (soms inwendig) een hartje te horen. Vanaf zo'n 10 weken kan de VK met zo'n toeter vanaf je buik luisteren.Ik heb een uitwendige echo gehad hoor 7 weken 2 dagen en alles was prima te zien.
quote:mirri29 schreef op 21 september 2011 @ 20:20:

[...]





Is dat zo Noodles? want ik ben dus bang dat het evengoed mis kan gaan pas na 12 weken grens is het risico dat het niet goed gaat minder groot toch? Of heb ik het mis?



Het kan natuurlijk altijd nog mis gaan. Maar ze zeggen dat als je een hartje ziet kloppen met 8 weken (of later) de kans heel klein is. Na 12 weken al helemaal, maar na een goede echo kun je meestal wel een beetje ontspannen. Zeggen ze.



Ik was zelf ook heel zenuwachtig die eerste weken (had wel veel klachten), vreselijk vond ik het, pas na 12 weken begon ik er een beetje op te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven