Zwanger? + spiraal

03-10-2011 08:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 3 maanden geleden dacht ik dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn: ik werd maar niet ongesteld, was continue moe en duizelig en werd elke ochtend misselijk wakker. Ik besteedde er zelf niet zo veel aandacht aan, dacht dat ik gewoon een beetje ziekig was en wist niet dat ik al zo ver over tijd was. Tot ik een keer tegen mijn vriend ging klagen over dat mijn borsten zo'n pijn deden. Toen vroeg hij of ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Toen ging ik rekenen wanneer mijn laatste menstruatie was, en kwam ik erachter dat ik al ruim 3 weken overtijd was. Ik dacht zelf nog steeds geen moment dat ik echt zwanger zou kunnen zijn, maar om het uit te sluiten deed ik toch maar een test. Er verscheen een heeeel licht paars streepje, amper te zien. Ik had op internet gelezen dat dit wel vaker gebeurd, en dat dat niet betekend dat je zwanger bent., dus ik ging er vanuit dat ik inderdaad niet zwanger was. (In de bijsluiter kon ik niets vinden hierover). Voor mij was het toen klaar, en 2 weken later werd ik ook ongesteld. Wel heel anders dan normaal: normaal ben ik een hele week ongesteld, en ook heel heftig, maar nu heb ik maar zo'n 3 uur gebloed, en niet eens zo heel veel. Ik ging er vanuit dat het een paar dagen later wel door zou zetten, zoals wel vaker, maar dat gebeurde niet. Zocht er weer niks achter, maand ervoor was ik immers helemaal niet ongesteld geworden en was ik ook niet zwanger. 2,5 week later werd ik weer 'ongesteld': weer een paar uur maar een heel klein beetje. Normaal zit er ruim 4 weken tussen 2 menstruaties in. Dit is nu zo'n 3 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld werd.

Nou zag ik gister op tv iemand die een zwangerschapstest deed, en die had net zo licht streepje als ik had, en was vervolgens helemaal blij dat ie zwanger was. ... toen begon ik dus te denken aan toen ik zo'n licht streepje kreeg, en dat ik sindsdien amper echt ongesteld geweest ben, en dat ik nog steeds last heb van duizeligheid en misselijkheid end dat mijn reuk en smaak veranderd is... zou ik toch zwanger kunnen zijn?



Maar nu nog iets: ik heb 4 dagen geleden een spiraaltje laten zetten, en daarbij wordt dan zo'n inwendige echo vd baarmoeder gemaakt. Als ik dan zwanger zou zijn, zouden ze dat daar op dan niet zien? Maar ja, waarom vragen ze er dan naar? Het zetten deed wel veel meer pijn dan normaal, de dokter schrok zich rot en dacht dat ze mss iets verkeerd had gedaan. Dat was overigens niet zo . (Maar is het trouwens normaal dat je na 4 dagen nog net zo veel pijn hebt als op het moment van zetten?)



Wat denken jullie? Zou ik zwanger kunnen zijn? Of is die kans wel heel klein? Ja ik zou even een zwangerschapstest kunnen halen, maar ik ben komende week elke dag van 8 tot 19 uur weg, en heb dus geen tijd om m te halen en vraag liever ook niet iemand anders daarvoor. En anders ga ik misschien zitten stressen om niks..
Alle reacties Link kopieren
Je kan jezelf ook zwanger denken...



Je kan zelfs een test kopen bij sommige benzinepompen. En bij Albert Heijn die ook tot 20u open is. Haal een test, hou op met excuses verzinnen.



En anders weet je het over een maand of 9 zeker.
Alle reacties Link kopieren
Of online bestellen, gooien ze hem morgen door de bus.
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent nu bang dat je zo'n 3 maanden zwanger bent? Als ik de tijdspanne goed begrepen heb? Dat zien ze heus wel op een inwendige echo. Vaak kunnen echo's dan ook al uitwendig gemaakt worden.



De kans dat je daadwerkelijk zwanger bent en dat dit niet is opgemerkt lijkt me vrij klein. Maar zoals je zelf al zegt, de enige manier om daar achter te komen is een zwangerschapstest. Die kun je overigens ook online bestellen. Worden heel discreet thuisbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Oke dankjewel . Op de echo was niks te zien dus dan zal het wel niet. Bestel nog wel een test, had er niet aan gedacht dat dat ook via internet kon
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een spiraaltje toch pas laten zetten op de 1e dag van je menstruatie? Ik wel tenminste..



En ja, het kan dat je er 4 dagen later nog last van hebt. Sommige houden altijd last en kunnen 'm zelfs niet verdragen dus moet ie er weer uit.



Wat betreft je vraag: de test is toch echt de enige die je zekerheid gaat bieden..
Alle reacties Link kopieren
Als je zwanger bent, is er toch ook van alles aan de hand met de baarmoedermond? Die is dan verdikt, er zit een slijmprop in enzo. Als je die eendenbek open hebt staan, had de dokter dat écht wel gezien.

Maar goed, aan de andere kant: een streep = een streep = hcg-hormoon = zwanger? = nog een keer testen. En in deze 24-uurs-maatschappij zijn er écht wel winkels open die na 7 uur, óf in je pauze, óf voor 8 uur op het station, langs de autoweg, in de supermarkte die open is tot 8 uur, of tot 9 uur, of zelfs, schrik niet, tot10 uur! En dan heb ik het alleen nog over kleine durpkes in de kop van Noord-Holland!
Maar je krijgt die baarmoedermond toch niet zomaar open als je al ruim 3 maanden zwanger bent?



Volgens mij had een arts dat echt wel gezien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als je 4 weken zwanger bent is dat al te zien met een inwendige echo, dus de kans dat jij nu zwanger bent, is erg klein!
De baarmoedermond is afgesloten als je zwanger bent dmv een prop ofzo. Daar kan dan dus ook geen spiraal in. Dat had de dokter anders echt wel gezien. Lijkt me dus heel sterk dat je zwanger bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven