Door de bomen het kinderwagen bos niet meer zien....

16-11-2011 17:45 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een keuzes moet je maken zeg bij de komst van je kleine spruit. Zo ook de kinderwagen.



Heb achter alle soorten en maten gelopen en de adviezen aangehoord, maar dat maakte het er niet makkelijker op.



Denk aan een stokke xplorer , maar ook een joolz earth vind ik mooi. Minder duur en ook leuk zijn de wagens van het merk mutsy, maar ik kan de juiste kleur er niet helemaal in vinden..



Wat zijn de ervaring gen van de moeders hier op het forum?



Met name ook de gebruiksvriendelijkheid mbt inklappen e.d.
Ik heb een Bugaboo gehad en die was ontzettend fijn in gebruik en klein in te klappen. Maar ja, het is wel een duurdere wagen.,



De Stokke vind ik altijd net een tillift. Maar dat is puur mijn mening, iemand anders kan hem geweldig vinden!
Alle reacties Link kopieren
Tja, en ik zweer juist bij de Xplory, en vind de Bugaboo een draak van een ding,



Zo zie je maar; zoveel mensen, zoveel meningen.



Hoe denk je dat je de kinderwagen gaat gebruiken?

Veel onderweg? Veel stadritjes? Stoep of kasseien?

Wat wil je van een wagen?
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste had ik een Quinny Speedy XS (ofzo)

En nu bij mijn tweede een Bugaboo.

En voor die laatste zou ik zo weer gaan, heerlijke wagen om mee te wandelen.

En de bak waar de baby als eerste in ligt is ook redelijk groot in vergelijking met die ik eerst had.
Let er vooral op dat het wandelwagen gedeelte je goed bevalt. Wij hebben een Mutsy transporter en waren onervaren en hebben alleen naar de reiswieg gekeken. De wandelwagen valt erg tegen.
O ja, ik weet nog hoe wanhopig ik er van werd...



Bij ons gaf de doorslag dat drie stellen in onze omgeving zeiden 'hoe mooi en leuk ook, de volgende keer zou ik niet weer zo'n dure wagen (Bugaboo, Joolz) kopen, want qua kwaliteit maakt het uiteindelijk niet écht veel uit'.

Wij hebben dus een Maxi cosi wagen gekocht, met een kleur van het jaar ervoor dus nog eens 100 euro goedkoper dan gemiddeld, en waren voor minder dan 400 euro helemaal klaar.



Top wagen! Wij hebben de driewieler en je kunt hem met één hand heel makkelijk bewegen en draaien (erg fijn als je ook nog een boodschappenmandje vast hebt). Best een grote bak (hij ligt er nu met 70cm en 6,5 mdn nog goed in) en supermakkelijk in te klappen en in de auto te gooien.



Hij is wel zwaarder dan gemiddeld, maar ik heb daar geen last van.
De Quinny speedi sx is echt een monsterlijke wagen. Je kunt hem niet makkelijk achter je aan trekken als de zon of harde wind in de wagen komt. Om hem naar binnen te krijgen is ook een drama (over de drempel zonder dat hij omkiepert), de rugleuning kan niet goed omhoog, waardoor je kindje gaat hangen. Als ze rond de 1 jaar zijn en met winterjas in de wagen zit (met voetenzak) dan zijn de hengsels te kort.



Dit zijn dus allemaal wel dingen waar ik op zou letten als ik een andere wagen zou kopen, maar dat is niet aan de orde.
Wij hebben de bugagoo gehad. (ondertussen weer heel goed verkocht via MP). Echt een superwagen! Met pijn in mijn hart weggedaan, maar we willen echt geen derde meer vandaar.

We hebben er nog nooit iets aan gehad, maar wel zeer intensief gebruikt. Dat is trouwens iets wat je je wel moet afvragen. Als je weer fulltime gaat werken, gebruik je een wagen waarschijnlijk minder als dat je 2 dagen gaat werken. Of als je een auto tot beschikking hebt is het ook al minder dringend. Ik had geen auto, deed alles lopend en dan is een lichte wagen wel fijn. Daarna kregen we een tweede en kon er een plankje achter. Wederom fijn dat ie licht was, met twee kinderen.

Toevallig zei ik vandaag nog tegen mijn moeder; dat ik liever een tweedehands bugaboo zou kopen, dan een nieuwe van een goedkoper merk. Zo fijn was ie. Hij is ook behoorlijk waardevast, dus nieuw is het wel veel geld, maar je krijgt er ook weer veel voor terug.



Nee ik heb geen aandelen, ben gewoon heel tevreden.
quote:Tuorrebout schreef op 16 november 2011 @ 18:02:

De Quinny speedi sx is echt een monsterlijke wagen. Je kunt hem niet makkelijk achter je aan trekken als de zon of harde wind in de wagen komt. Om hem naar binnen te krijgen is ook een drama (over de drempel zonder dat hij omkiepert), de rugleuning kan niet goed omhoog, waardoor je kindje gaat hangen. Als ze rond de 1 jaar zijn en met winterjas in de wagen zit (met voetenzak) dan zijn de hengsels te kort.



Dit zijn dus allemaal wel dingen waar ik op zou letten als ik een andere wagen zou kopen, maar dat is niet aan de orde.



Dat herken ik allemaal niet. Ik vind de Speedi een fijne wagen. Hij draait makkelijk, duwt licht, gaat gemakkelijk over de drempel heen (ik heb hem werkelijk nog nooit zien kieperen) en dochter past met anderhalf makkelijk in de gordels.



Ik vind het een ideale wagen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Teutonia en ik zweer erbij!! We hebben deze gekozen ivm de extra ruime reiswieg en de zeer hoog in te stellen duwstang (ivm erg grote papa en dus kans op erg grote baby ) De Quinny werd ons in de winkel gelijk afgeraden, omdat die reiswieg veel kleiner is, daar kunnen ze dus niet zo lang in. Ik zou niet eentje met drie wielen adviseren, die kiepen snel. Wij hebben de Teutonia Mistral, deze is super wendbaar! In de winkel zie ik soms mensen stuntelen om hun wagen de bocht om te krijgen, terwijl ik het lachend met één hand kan!

Ik had voordat ik zwanger was nog nooit van dit merk gehoord, maar ik raad hem iedereen aan! Mijn dochter is nu bijna 2 en idd behoorlijk groot voor haar leeftijd, maar ze heeft heel lang in de reiswieg kunnen liggen en ook nu maken we nog dagelijks gebruik van de wandelwagen! De wandelwagen kan overigens in drie standen, ook in een volledige ligstand. Dat is erg handig als je overgaat van de reiswieg naar de wandelwagen. Verder kan je de wandelwageninzet naar je toe plaatsen of van je af. Toen ze jonger was had ik hem altijd naar me toe, zodat ze mij kon zien. Nu staat hij van me af, zodat ze alles voor haar en om haar heen kan zien.

Ook klapt hij supermakkelijk in en de wielen haal je er ook zo af (mocht je een kleine auto hebben, zodat hij er met wielen niet inpast)
Ik zweer ook bij onze bugaboo,

heerlijk licht, grote bak, makkelijk in te klappen, klein in te klappen, kind kan voor en achteruit kijken.
Het ligt denk ik als allereerste aan de eisen die je hebt, dan aan het budget dat je hebt en als laatste aan wat je mooi vindt.



Wij wilden persé een wagen waarvan je de duwstang makkelijk (liefst met 1 hand) in hoogte kon verstellen omdat ik niet zo groot ben en mijn man is 2 meter lang. Dan wilde ik graag een wagen waar je veel boodschappen onder kwijt kan en een wagen met een ruime reiswieg en een zitje dat naar je toe en van je af kan.

Hoe klein hij wordt bij het inklappen vonden we niet belangrijk omdat we een grote auto hebben dus daar hoefden wij bijvoorbeeld niet op te letten.



Hierdoor vielen er voor ons al een aantal af. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Mutsy single spoke next in het paars. Die kleur vonden we supermooi en je ziet hem niet vaak. Over de wagen, de wieg en het zitje ben ik heel tevreden. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad maar we hebben hem ook pas een jaar in gebruik. Ik zou zo weer voor deze wagen gaan.



Mijn schoonzusje heeft trouwens alle reiswiegen opgemeten en er zat vaak maar een cm of 2 verschil in. Dus als je een grote reiswieg wilt, neem dan een cm mee en kijk of er echt heel veel verschil in zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee.

Wij willen graag de stokke omdat het ons echt een voordeel lijkt dat ie zo hoog is maar ik hou andere opties ook nog open omdat ik hem toch wel duur vind.
En als je vrij snel een 2e kindje zou willen zou ik voor de donkey gaan van bugaboo
Alle reacties Link kopieren
@Germanwings: Bugaboo Donkey kost 1500 euro (en 1550 euro incl. adapters voor maxi cosi's).



Wij gaan wel voor de Bugaboo Donkey omdat we in verwachting zijn van een tweeling en de andere tweelingwagens (niet heel veel keuze overigens) echt niet mooi zijn.



Stokke vind ik prachtig, maar helaas geen tweelingvariant...
Alle reacties Link kopieren
Hier een Mutsy Transporter. Wij zochten naar een vierwieler met genoeg boodschappenruimte, grote wielen (geen luchtbanden) ivm veel in het bos, makkelijk wendbaar en makkelijk op te vouwen. In onze station past iedere wagen, maar er moest nog wel een hond naast passen.



We zijn er blij mee, ook de wandelwageninzet gaat prima, zeker nu ze wat groter wordt. Met 6 maanden was ze er nog echt te klein voor. Toen ik nog verlof had lag er 15 cm sneeuw, daar ging ie makkelijk doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een boswandeling maakt, zou ik de Stokke afraden



Wij hebben naar volle tevredenheid een Easywalker. Strand, stad, bos, hij rijdt overal goed en lekker soepel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 16 november 2011 @ 18:47:

Wij hebben een Teutonia en ik zweer erbij!! We hebben deze gekozen ivm de extra ruime reiswieg en de zeer hoog in te stellen duwstang (ivm erg grote papa en dus kans op erg grote baby ) De Quinny werd ons in de winkel gelijk afgeraden, omdat die reiswieg veel kleiner is, daar kunnen ze dus niet zo lang in. Ik zou niet eentje met drie wielen adviseren, die kiepen snel. Wij hebben de Teutonia Mistral, deze is super wendbaar! In de winkel zie ik soms mensen stuntelen om hun wagen de bocht om te krijgen, terwijl ik het lachend met één hand kan!

Ik had voordat ik zwanger was nog nooit van dit merk gehoord, maar ik raad hem iedereen aan! Mijn dochter is nu bijna 2 en idd behoorlijk groot voor haar leeftijd, maar ze heeft heel lang in de reiswieg kunnen liggen en ook nu maken we nog dagelijks gebruik van de wandelwagen! De wandelwagen kan overigens in drie standen, ook in een volledige ligstand. Dat is erg handig als je overgaat van de reiswieg naar de wandelwagen. Verder kan je de wandelwageninzet naar je toe plaatsen of van je af. Toen ze jonger was had ik hem altijd naar me toe, zodat ze mij kon zien. Nu staat hij van me af, zodat ze alles voor haar en om haar heen kan zien.

Ook klapt hij supermakkelijk in en de wielen haal je er ook zo af (mocht je een kleine auto hebben, zodat hij er met wielen niet inpast)Wij hebben ook een Teutonia (Cosmo), er is nu ook een nieuwe: BeYou, die klap je superklein in. Wij hebben de Teutonia gekozen omdat het de eerste en enige wagen was die we zonder hulp van het winkelpersoneel konden inklappen Zoon is nu ruim anderhalf, en we zijn nog steeds erg tevreden over de wagen. Wij kenden het merk overigens ook van tevoren niet.
De Bugaboo kan je tweedehands trouwens erg goed verkopen. Dat vind ik achteraf een belangrijk voordeel, want hij heeft ons uiteindelijk niet zoveel gekost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 16 november 2011 @ 18:02:

De Quinny speedi sx is echt een monsterlijke wagen. Je kunt hem niet makkelijk achter je aan trekken als de zon of harde wind in de wagen komt. Om hem naar binnen te krijgen is ook een drama (over de drempel zonder dat hij omkiepert), de rugleuning kan niet goed omhoog, waardoor je kindje gaat hangen. Als ze rond de 1 jaar zijn en met winterjas in de wagen zit (met voetenzak) dan zijn de hengsels te kort.



Dit zijn dus allemaal wel dingen waar ik op zou letten als ik een andere wagen zou kopen, maar dat is niet aan de orde.

Ik vind de Speedi juist heerlijk en heb geen last van de nadelen die je opnoemt. Bij mij is ie nog nooit omgekieperd, kwestie van goed vasthouden, achter me aan trekken gaat vlekkeloos, rugleuning kan makkelijk op z'n hoogst worden versteld als kind er niet in zit.



De hengsels kan je trouwens verstellen in hoogte en in lengte, mocht je dit niet weten. Het is een crime om te verstellen, maar het zit goed zo met dikke winterjas die 1 maat groter is en met voetenzak.



In de bak heeft mijn dochter gelegen tot ze 7 maanden was. Moet er wel bij zeggen dat ze een redelijke kleine baby is.



De luchtbandjes zijn perfect voor alle soorten hobbelige stoepen en wegen. Het voorste wiel zwenkt alle kanten op.



De Speedi neemt alleen veel ruimte in beslag, dat is het enige nadeel dat ik heb.



De mijne heb ik tweedehands gekocht.



Hier verkopen ze trouwens kinderwagens en autozitjes uit vorige collecties voor een goedkopere prijs: http://www.babyvalue.nl/kinderwagens-1.html Ik heb er een autozitje gekocht, gloednieuw, alleen een kleur uit de 2010 collectie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mutsy 4 rider, one spoke. Na lang te hebben getwijfeld tussen de mutsy en de stokke. Uiteindelijk de praktische overwegingen de doorslag laten geve. Mutsy manouvreert goed, heeft stevige banden waar je ook een fikse boswandeling goed kan doen, ruime kinderwagenbak, en hele grote boodschappenmand. Wij hebben de active champagne, maar ook nagedacht over de active black of de active coffee. Mutsy is wel vrij omvangrijk wanneer ingeklapt (wat weer erg makkelijk gaat), maar dat geldt ook voor de stokke.



Ik kijk nog steeds wel eens verlangend naar de stokke, maar wij vonden hem uiteindelijk te duur en te onpraktisch (onhandig inklappen, niet echt geschikt voor ruigere wandelingetjes. Maar OH wat is ie mooi
Alle reacties Link kopieren
De belangrijkste keuzecriteria hier waren:

- moet makkelijk en klein in te klappen zijn i.v.m. de beschikbare ruimte in de auto

- duwstang moet makkelijk in hoogte aan te passen zijn

- draaibare voorwielen, stuurbaar met 1 hand (mensen die voor veel geld zo'n 'ouderwetse' kinderwagen kopen en vervolgens bij iedere stuurbeweging met 2 handen op de beugel moeten hangen...., ik begrijp het niet)

- moet qua gewicht goed tilbaar zijn door 1 persoon.



Verder een handrem gekozen voor erop, heel erg makkelijk als je eens een heuveltje of brug op je pad hebt, of bij een aflopende stoeprand staat te wachten op een rood licht.

De mogelijkheid om het baby-autostoeltje erop te bevestigen betaat volgens mij bij de meeste kinderwagens vandaag de dag wel. Vaak moet je daar een extra onderdeel voor bestellen. Het scheelt zo veel gezeul met die maxicosi.



Hier uiteindelijk op een Teutonia Fun System uitgekomen. Hij heeft twee kinderen overleefd, zonder enig mankement, en we zijn er super tevreden over.
Dat driewielers 'makkelijk kiepen' is theoretisch waar, maar in de praktijk nogal kul. Of je moet echt superonhandig over een trottoirrand willen bumpsen.



Verder denk ik dat (bijna) iedereen razend tevreden is over de keus die zij gemaakt heeft voor wagen en dat je daardoor niet snel mindere dingen van wagens zult horen...
Alle reacties Link kopieren
Hier in Amsterdam lopen er twee soorten types met de stokke... donkere mensen en de ordinaire tokkies, heel vreemd maar absoluut waar.

Duur dus een statussymbool...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven