Naar de sauna

05-12-2011 07:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik weet dat naar de sauna gaan wanneer je minder dan drie maanden zwanger bent afgeraden word. Mijn man en ik willen heel graag een tweede kindje. We zijn niet op uur en tijd aan het sexen maar wanneer ik zwanger zou worden zijn we daar erg blij mee. Zo ver ik weet ben ik nu niet zwanger en wanneer wel dit is is het heel erg pril. Nu wilde we graag naar de sauna gaan omdat we kaartjes hebben gehad. Maar ik twijfel. Wanneer het echt zo slecht is en ik zou zwanger zijn dan doe ik het liever niet. Maar het kan ook heel goed zijn dat ik gewoon niet zwanger ben en ik kan een dagje relaxen goed gebruiken. Een test is geen optie omdat ik nog niet over tijd ben dan. Wat zouden jullie doen? Overdrijf ik nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je overdrijft.

Je kunt leven niet stopzetten omdat je misschien wel zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
En als je dan toch wilt overdrijven, zorg dat je niet een te hete sauna pakt en ook niet langer dan 5 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je erg overdrijft. Je bent nog niet eens overtijd dan. Gewoon die sauna in!
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan hoor.

Op zich wel goed dat je beetje op wil letten met wat wel en niet mag. Maar aangezien je nog niet overtijd ben zou ik gewoon lekker gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat één keertje ook niet zo heel schadelijk is, mocht het zo zijn. Houd het kort, blijf op de laagste bankjes zodat je niet de meeste hitte pakt. En gewoon goed afkoelen in de buitenlucht en rustig aan doen.
Ik zat van het weekend met de zelfde twijfel.

Heb op dat moment even met het ziekenhuis gebeld (fertiliteitspoli)

en die vertelden mij dat het geen kwaad kon, maar dat ik beter niet in de infrarood sauna kon gaan.



Ik ben gewoon gegaan en raad jou ook aan dat gewoon lekker te doen!
Alle reacties Link kopieren
Dan wacht je toch nog ff totdat je ongesteld moet worden of eventueel overtijd bent. Dan weet je waar je aan toe bent en kan je naar de sauna.
Gewoon gaan hoor. Wat Ninthe zegt, je kan de infrarood sauna beter mijden want dat schijnt echt niet goed te zijn. Maar de gewone sauna moet in jouw geval echt geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan, even rekening houden met de infraroodsauna. Voor de rest kan het volgens mij niet zoveel kwaad als t een keertje is.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik niet gaan. Het wordt afgeraden in de eerste weken, dat betekent dat een klein embryootje er heel gevoelig voor is. Je wil geen risico lopen toch? en aangezien je nu al twijfelt, zal je toch niet erg lekker in de sauna zitten. Ik zou wachten tot je zeker weet dat je niet zwanger bent of het uitstellen tot na de 4 maanden. Misschien is het wel lekker om in stoombad/bubbelbad/massage te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Klopt pepernoek. Daarom twijfel ik. Niet omdat ik er zo overtuigd van ben zwanger te zijn. Maar dat wanneer het zo is het wel heel nadelig kan zijn en tot een miskraam kan leiden. Het is ook zo dat je je hele leven er niet voor op stop moet zetten omdat je misschien zwanger bent. Zoals eerder aangegeven is. Maar je hebt wel de verantwoording over een leventje wanneer je bewust zwanger probeert te worden. Maar ik denk dat ik ga. De infrarood niet en dan vooral in de baden enzo. Dank jullie wel voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond voor hetzelfde dilemma, heb er uiteindelijk voor gekozen om er niet in te gaan. En ik was nog wel in Finland, het walhalla van sauna's...
Alle reacties Link kopieren
Als je je toch zorgen maakt heb je geen relaxte dag, dan zou ik het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Even een korte update. Ik ben wel naar de sauna geweest maar ik heb idd alleen de baden enzo gedaan. Uiteindelijk was mijn voorgevoel juist want ik ben zwanger!! Ik ben zo blij. En ben heel blij dat ik niet de sauna's zelf ben ingegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven