ervaring met een waterbevalling?

02-01-2012 20:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel doet vermoeden;



Wie heeft er ervaring met een waterbevalling? Was het thuis of in het ziekenhuis? En hoe kijk je er op terug?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar ben wel benieuwd! Als ik ooit mag bevallen vind ik een waterbevalling een interessante optie.
Alle reacties Link kopieren
t lijkt mij vooral een vieze bende...
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd: waarom zou je dit eventueel willen? In mijn beleving maakt het niet zo heel veel uit, het is hoe dan ook een hel
Alle reacties Link kopieren
ik lees graag mee

ben er over aan het twijfelen
Alle reacties Link kopieren
Een hel hoeft het niet te zijn hoor!

Voor een deel van de vrouwen is dat helaas wel zo, en dat vind ik echt heel erg voor hen. Ik wens iedereen bevallingen toe zoals de mijne; ben drie keer bevallen, 1x in 4,5 uur (was met een infuus, 1 lange wee van 4,5 uur) 2x in 3,5 uur.

Grote kinderen (de grootste was tien pond) maar geen blijvende schade...
Alle reacties Link kopieren
quote:sosofie schreef op 02 januari 2012 @ 20:36:

t lijkt mij vooral een vieze bende...op een bed bevallen is ook een vieze bende en daarna moet je ook gewoon douchen . ik zie wat dat betreft het verschil niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeszie schreef op 02 januari 2012 @ 20:40:

Ben wel benieuwd: waarom zou je dit eventueel willen? In mijn beleving maakt het niet zo heel veel uit, het is hoe dan ook een helklik



ik heb nu niet het idee dat deze dame door een hel gaat.



als ik zo mag bevallen donder mij maar het bad in !
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, dat wil zeggen, wilde plannen maar toen de bevalling eenmaal begonnen was, had ik niet echt nog zin om mezelf in bad te hijsen. badbevalling, vast verzonnen door Beatrijs Smulders, de verloskundige die je graag doet laten geloven dat je van bevallen iets gezelligs kan maken
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af hoe je dat water warm houdt? Verder moet iedereen het voor zich weten. Mij persoonlijk lijkt het niets.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft zoals ik gelezen heb, heeft het veel voordelen;

- grote ontspanning mogelijk doordat je zelf een houding kan aannemen wat niet moeilijk wordt door de zwaartekracht

- weinig kans op uitscheuren e.d.

- snellere bevallingen



Maar dit is wat ik gelezen heb, ik ontspan heel erg goed in het water.



Ook voor de baby is de overgang van buik naar wereld kleiner...
Alle reacties Link kopieren
Terugkijkend op mijn bevallingen denk ik dat het vooral heeeel erg moeilijk te voorspellen is waar je je het prettigst bij voelt tijdens de weeën opvangen.

Ik kreeg tijdens de eerste bevalling zulke helse rugweeën die ik alleen maar als een balletje opgerold op mijn zij op bed kon opvangen. Als ik het maar waagde iets te gaan staan oid dan werd het onhoudbaar.

Je kunt nu wel bedenken dat zo'n bad vast heel ontspannend werkt maar volgens mij kun je beter afgaan op het moment zelf wat je wilt. Ik zou er iig niet op rekenen dat als jij je nu voorbereid op een onderwater bevalling dat dat op dát moment dan ook je voorkeur zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het water kun je warm houden door een warmte pomp...
Alle reacties Link kopieren
quote:Meds schreef op 02 januari 2012 @ 20:46:

Haha, ja, dat wil zeggen, wilde plannen maar toen de bevalling eenmaal begonnen was, had ik niet echt nog zin om mezelf in bad te hijsen. badbevalling, vast verzonnen door Beatrijs Smulders, de verloskundige die je graag doet laten geloven dat je van bevallen iets gezelligs kan makenIk wou graag op de baarkruk, werd ook niks.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:yakima schreef op 02 januari 2012 @ 20:49:



Ook voor de baby is de overgang van buik naar wereld kleiner...

Daar geloof ik eigenlijk niks van... Het vertraagd hooguit enkele seconden voor het kind toch daadwerkelijk moet gaan ademhalen.

Bedenk daarbij dat de helft van de eerste bevallingen sowieso in het ziekenhuis eindigt. Het bevallen wordt zo geromantiseerd af en toe terwijl het mijns inziens toch een nogal risicovolle gebeurtenis is, niet dat het compeet medisch is, maar sinds ik en dochter er bijna aan onderdoor zijn gegaan mag het van mij helemaal in ziekenhuizen en met veel dokters en dergelijke...
Alle reacties Link kopieren
Wat meds en hangmat zeggen. Ik zat overigens ook aan ctg, dus ging ook niet. Wat ik voor volgende keer wel in achterhoofd houd is baarkruk ivm zwaartekracht



Ik zou me iig niet vastpinnen op een idee, wie weet word je tzt gillend gek bij de gedachte aan water.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meds schreef op 02 januari 2012 @ 20:46:

Haha, ja, dat wil zeggen, wilde plannen maar toen de bevalling eenmaal begonnen was, had ik niet echt nog zin om mezelf in bad te hijsen. badbevalling, vast verzonnen door Beatrijs Smulders, de verloskundige die je graag doet laten geloven dat je van bevallen iets gezelligs kan maken
Alle reacties Link kopieren
@Yamuna, kan filmpje niet openen, forum nu mobiel maar bij mij was persen echt hel, denk dat bad me nog ongemakkkelijker had doen voelen
Alle reacties Link kopieren
Yakima als je je registreert op het dragen en voeden forum , daar zijn veel mensen die ervaring hebben met bad bevallingen.

daar lopen ook veel topics over.



Ik ga morgen naar de verloskundige, en ga vragen of ze überhaupt badbevallingen begeleiden, want niet elke verloskundige wil daar aan meewerken.
Alle reacties Link kopieren
Leek me een geweldig plan bij de eerste, maar ja, de vliezen braken en toen mocht ik niet meer in bad. Na meer dan 12 uur weeen en overgeven en 2 cm ontsluiting vond ik vooral een ruggenprik een prima idee. Was blij dat ik niet zo'n heel bad in huis had gehaald.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
eh, ontspannen bij een bevalling???
Ik vond mijn bevalling vrij ontspannen eigenlijk. Niet in bad geweest overigens, wel veel gedoucht. Zou een douchebevalling een optie zijn? Lijkt me wel wat voor de volgende keer
Alle reacties Link kopieren
quote:Meds schreef op 02 januari 2012 @ 21:06:

eh, ontspannen bij een bevalling???Lijkt me vrij essentieel, ontspannen bij een bevalling...
Alle reacties Link kopieren
tja, lijkt mij verschrikkelijk. Tijdens de bevalling van de eerste dacht ik dat dat wel lekker zou zijn, nou zodra ik er in zat waren de weeen helemaal niet meer te houden. Veels te snel en te heftig, ik wist niet hoe snel ik er weer uit moest komen.



Ik ben dan ook wel in 4,5 uur van mijn eerste en in 2,5 uur van m'n tweede bevallen. Ik denk dat mijn bevallingen snel genoeg waren, kon ik niet meer stimulatie bij gebruiken
Alle reacties Link kopieren
quote:sosofie schreef op 02 januari 2012 @ 21:13:

[...]





Lijkt me vrij essentieel, ontspannen bij een bevalling...Ik denk dat wij een ander idee van ontspannen hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven