Uitgerekend tweede helft september 2017

11-01-2017 10:08 1454 berichten
Afgelopen maandag heb ik positief getest Mijn voorlopige uitgerekende datum is 20 september 2017.

31 januari heb ik de eerste echo.

Het is ons eerste kindje en ik vind het vreselijk spannend, leuk, maar ook een beetje eng!

Wie is er nog meer in de tweede helft van september uitgerekend en wil meepraten?


Zwanger! :love:
Naam Leeftijd Uitgerekende datum Geslacht Kindje Bevaldatum!
AG-S 30 17 september 2017 meisje 1e kindje -
Stella 28 19 september 2017 jongen 1e kindje 15 september 2017
Chantilly 28 19 september 2017 meisje 1e kindje 24 september 201€
Summer87 29 20 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
Jessie86 30 21 september 2017 jongen 1e kindje -
just_sabina 30 21 september 2017 meisje 1e kindje 8 september 2017
Dekentje 24 21 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
CaptainKitten 29 23 september 2017 meisje 1e kindje 25 september 2017
Raymasa 27 23 september 2017 jongen 2e kindje 10 september 2017
Snoepjeskont 27 25 september 2017 meisje 3e kindje -
Juliet 35 25 september 2017 meisje 2e kindje -
Boertje037 29 26 september 2017 jongen 2e kindje 27 september 2017
Zapppie 26 september 2017 meisje 1e kindje 26 september 2017
Didedo 27 27 september 2017 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Jen15 27 29 september 2017 jongen 2e kindje -
Bloemmmmie - 29 september 2017 meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
Merel - 29 september 2017 jongen 2e kindje 30 september 2017
Mataranka 33 30 september 2017 jongen 2e kindje 10 oktober 2017



Sunflower, Maisnon, Zoraz, Agaphantus, Numberonejasmin en MM1983, heel veel sterkte! :redrose:



Riaan, Djenabbie, MijnnaamisLaura, Merel, Menta, Krokodil, BeertjeNick en Miepje, ik heb jullie verwijderd uit de tabel, ivm (tijdelijk) niet reageren.

Mochten jullie weer mee willen kletsen/toegevoegd worden aan de tabel, geef een gil en ik voeg jullie weer toe met de juiste gegevens :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 09:56
52.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, ik ben zo blij voor je, dus ik ga je topic volgen!
Aah wat leuk! Ik spiek ook bij jullie hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik hooooop zo dat ik volgende mag aansluiten!!
Oh, ik hoop het ook dekentje!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Chantilly!

Ik heb zondag positief getest (En maandag en vandaag haha)!

Ben zo blij!! De uitgerekend de datum zal rond 17 september zijn.

Hoe voel je je? Ik ben moe maar dat kan ook komen omdat ik heel erg verkouden ben.
Hoi NumberoneJasmin!



Gefeliciteerd met je zwangerschap

Hier ook al meerdere dagen getest en gelukkig lopen de strepen duidelijk op.



Ik ben echt kapot, ik val moe in slaap en sta moe op.. Verder vrij weinig klachten.



Is dit je eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren
Jij natuurlijk ook gefeliciteerd!



Heb is ons eerste kindje inderdaad.

Wat heb je al snel een echo. Wij hebben 25 jan de intake bij de verloskundige en 23 februari pas de echo, bij 11 weken.



Hoeveen rondes hebben jullie er over gedaan? Bij ons was 3x scheepsrecht.
Ja, dat vond ik zelf ook hoor, had ergens half februari gerekend voor een echo.

Maar, ik vind het wel leuk, nog 20 dagen :-)



Hier zijn we in juni begonnen, 7 maanden bezig geweest totaal.



Heb je verder al klachten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Hier ook een positieve test.

Zat te twijfelen of ik wel ging reageren want ben toch erg afwachtend na mijn missed arbortion vorig jaar.

Maar goed, de testresultaten zijn er
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Lijkt me erg leuk om ook mee te schrijven. Afgelopen weekend positief getest. Ook voor een eerste kindje.

Op 2 februari de eerste echo, gezien ik niet een heel regelmatige cyclus had. Daarnaast juist in december geprobeerd er minder bewust mee bezig te zijn, dus wist ik zelfs de exacte eerste dag van mijn menstruatie niet.

Fijn dat jouw echo ook vroeg is Chantilly!
Welkom meiden!



Ja, ik vind het ook erg fijn, een vroege echo



Wat heftig Agaphantus.. Moet zeggen dat ik dat soort scenario's wel door mijn hoofd heb spoken. Verder wel erg positief hoor, maar soms wel zo'n duiveltje die me terugfluit.

Ik hoop een kloppend hartje te zien en dan kan ik weer verder kijken
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chantilly!

Laat je niet bang maken door mij hoor!

Ik heb al een zoontje van 3 jaar en dat was de eerste zwangerschap zonder miskraam daar aan vooraf hoor.

Gewoon van genieten,doe ik nu ook wel stiekem want als het mis is doe je er toch niks aan.

Waarom mag jij zo vroeg een echo als ik vragen mag?

Ik heb nog niet gebeld naar de verloskundige, wacht nog een weekje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Agaphantus en Zoraz,



Leuk dat jullie meeschrijven! Van harte gefeliciteerd mer jullie zwangerschap.

Ik kan me voorstellen dat het enthousiasme wat getemperd wordt door de eerdere miskraam Agaphantus.

Merk dat bij mij ook wel een stemmetje in mijn achterhoofd zit die zegt : het kan altijd nog misgaan!

Toch gaan we het vanavond wel vertellen aan mijn ouders. Ze komen eten en het gaat sowieso opvallen als ik geen wijn drink en ze weten dat we er mee bezig zijn. Ben zo benieuwd naar hun reactie! Het gaat hun eerste kleinkind worden.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik nu al een echo mag eind januari. Had me daar ook niet op ingesteld, maar goed. Wordt een inwendige



Wij gaan het zaterdag vertellen aan ouders, schoonouders broers en zus.

Gisteren al gelogen tegen mijn moeder, die bij me was voor een kort bezoekje. En toen belde ook nog MvM.. lekker handig, maaar, het is nog even ons geheimpje :-) Vond het leuker om ook direct mijn vader op de hoogte te stellen.



Voor mijn ouders wordt dit het eerste kleinkind ( broertje en zusje zitten nog in een andere levensfase) en voor schoonouders het tweede kleinkind. Mijn neefje is net 5 maanden .
Alle reacties Link kopieren
Jullie natuurlijk ook gefeliciteerd! Vergeet ik dat helemaal.



Hopen dat alles goed blijft gaan Agaphantus, lijkt me lastig met zo'n ervaring om er positief in te staan.



Hoe reageerde je ouders op het nieuws jasmin? Ben benieuwd!



Dat stemmetje dat het mis kan gaan herken ik inderdaad ook. Toch gaan wij het dit weekend ook aan ouders, schoonouders, broers en zussen vertellen. Bij mij zou het ook snel opvallen doordat ik geen wijntje drink. Daarnaast moest ik het afgelopen week al op het werk vertellen vanwege mijn werkzaamheden. Dan vond ik het wel vreemd wanneer mijn ouders het niet zouden weten.

Voor zowel mijn ouders als schoonouders wordt het, het eerste kleinkind, dus ben ook super benieuwd naar de reactie!



Was je cyclus toevallig onregelmatig Chantilly? Dat was bij mij de reden voor een vroege echo.
Nee, ook dat niet Ik heb mijn cyclus al vanaf juni goed in kaart en weet ook wanneer ik ovuleer ( temperatuur bijgehouden en soms ovulatietesten gedaan).



Ik lees her en der dat het heel erg verschil tussen de praktijken..

Mijn collega krijgt nu bij haar tweede ( we hebben elkaar gelijk geïnformeerd bij de eerste positieve test, als het goed is schelen we straks maar 3 weken) pas haar eerste echo met ruim 10 weken, terwijl bij haar eerste dat al bij 7+3 was..Ook raar. En ook bij haar is de klok erop gelijk te zetten qua cyclus.



Nou ja, we zullen het wel zien Hopelijk mag ik vaak gluren!



Ah wat leuk, jij ook al dit weekend vertellen!



Ergens vind ik het wel erg spannend, het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk, alsof ik droom..Ik zit al in zo'n bubbel sinds maandag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Jullie ook allemaal gefeliciteerd trouwens! Ben er net weer van mijn werk.

Snap wel dat jullie het zo vroeg vertellen hoor!

Moest het vorig jaar wel vertellen voor de 1 e echo want schoonouders gaven een gezinsfeestje en als ik niet drink..... dat valt errug op laten we maar zeggen.

We hebben daar nu geen last van,alleen verjaardag van ons zoontje maar dan gooi ik wel dubbelfris in een fles wijn of zet ik voor mezelf wel wat flesjes bier met water erin weg



Spannend Zoraz en Chantilly! Hoe gaaan jullie het vertellen?

Jasmin: wat veel tijd tussen intake en echo! Vindt dat altijd een beetje raar zo n intake,eigenlijk weet je nog niks.Hoe ging het vertellen?

Bij mijn praktijk krijg je met je intake een echo en met 10/12 weken termijnecho.
Haha dat scheelt wel Agaphantus!

Lekker aan de dubbelfris dus



Ik krijg eerst de echo en dan wordt een afspraak gemaakt voor een intake. Vond ik ook al zo raar..Maar goed, ik klaag niet! We zullen het allemaal wel zien



Half februari gaan we op wintersport en als het goed is mag ik dan nog gewoon skiën. Na die vakantie maar eens bedenken wanneer ik het mijn collega's ga vertellen.. Mochten alle echo's goed zijn natuurlijk. Ze verwachten wel iets, ik ben nu ruim een jaar geleden getrouwd en sindsdien wordt er wel eens gezinspeeld op een baby.. Tot nu toe redelijk erg kunnen wimpelen, maar ze moesten eens weten x-d
We hebben voor beide ouderparen een boekje van Nijntje gekocht, oma en opa pluis. Die geven we zaterdag. Dan valt het kwartje wel en ze hebben direct iets wat ze hopelijk over jaar of wat kunnen gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dubbelfriss vies

Hou helemaal niet van sapjes en drink over het algemeen koffie en water. Mag ook al geen 10 bakken koffie per dag meer voel me wel zielig



Leuk idee,dat Nijntje boekje!

En nog even lekker genieten op je wintersportvakantie.

Zag op de website van de praktijk staan dat je wel eerder een echo mag hebben als je een miskraam hebt gehad.

Maar volgens mij heeft dat niet zoveel nut, vruchtje was ongeveer gestopt bij 6 weken en vruchtzakje met 7 weken of zoiets en kwamen er met 8/9 weken achter.

Dan wacht ik denk ik liever tot 9 weken.
Uiteindelijk maakt het inderdaad weinig uit..Of je er nu met 7 weken of 9 weken achterkomt, het nieuws blijft rot.



Maar, je hebt dus al een zoontje van 3. Wat leuk zeg! Je hebt gewoon al ervaring. Ik voel me af en toe nog echt een puber, die de grote mensenwereld nu moet betreden Ergens best een beetje eng, maar het lijkt me vooral echt geweldig, moeder worden
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Als alles goed gaat, ben ik rond 22 september uitgerekend van ons 2e kindje . We hebben al een kindje van bijna 1. Er komt dus weinig leeftijdsverschil tussen! Zwanger worden van de eerste duurde vrij lang en ik had onregelmatige en lange cyclussen, dus we besloten rond kerst voor een 2e te gaan met de verwachting dat het wel een jaar kon duren. Ik word over een paar maanden 36 en mijn man is nog een stuk ouder, dus ook gezien onze eigen leeftijden wilden we liever niet meer dan 2-3 jaar tussen de kindjes hebben. Maar het was tegen alle verwachting in, in ronde 1 raak ..... ik moest wel echt even omschakelen en kan het soms nog niet goed geloven, haha.



Ik heb woensdag en gisteren positief getest, nog wel heel lichte streepjes maar hij loopt wel op, die van donderdag was al wat duidelijker (goed met blote oog zichtbaar) dan die van woensdag (een tuurtest). Morgen nogmaals testen in de hoop dat het verder opgelopen is. Bij mijn 1e had ik duidelijkere testen op dezelfde termijn. Daarentegen heb ik wel last van de nodig kwaaltjes en ik voel me dus wel echt zwanger. Nu nog een duidelijkere test! Ik zou vandaag precies 4 weken zwanger zijn.



Is het ook een leuk idee om een tabel te maken in dit topic (in het 1e bericht)?
Wat leuk Sunflower, welkom en gefeliciteerd!

Wat geweldig dat het nu zo snel lukte Snap dat het even omschakelen was, maar toch.



Ik wil best een tabel maken hoor, als meerdere meiden dit willen?



Wellicht handig om dat onder een ander account te maken, zodat iedereen bij de tabel kan en gegevens aan kan passen?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Chantilly! Altijd wel leuk en overzichtelijk vind ik, een tabel met de uitgerekende data enzo. Er komen vast nog wel meer zwangeren 2e helft september bij dit topic, het is nog vroeg/pril !



Bedankt voor de felicitaties en natuurlijk aan iedereen hier ook van harte gefeliciteerd!

Spannende en bijzondere 9 maanden (nou ja, nog ongeveer 8) gaan we met z'n allen tegemoet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven