Zwanger worden na miskraam 2017

20-01-2017 12:52 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 18 januari een miskraam gehad met zes weken, nu willen wij weer snel zwanger zien te worden! Wie praat mee?
Ik heel graag! Wat vervelend he! Ik heb 20 nov. Een miskraam gehad na een zwangerschap van 6wk dus nog erg vroeg.



Ik ben al weer twee rondes verder, zit nu op het wachtbankje. Alleen voorheen voelde ik mijn eisprong altijd heel duidelijk. En nu voel ik 'm niet meer. Iemand enig idee hoe dit komt??
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Afgelopen September een curetage gehad in verband met een missed abortion bij 12 weken.



Ik lijk mijn eisprong ook niet goed meer te merken, cyclus wordt iedere maand weer langer, dus kan het ook niet goed berekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind november mijn zwangerschap van 15 weken moeten afbreken omdat het kind niet gezond was. Ik wil ook graag weer zwanger worden maar in deze afgelopen (eerste normale) cyclus leek geen eisprong te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hai dames! Wat heftig zeg en helemaal met 12 en 15 weken

Ik heb al een zoontje van bijna 3 en ben van hem snel zwanger geworden, met deze miskraam was ik ook weer meteen zwanger, dus ik hoop stiekem dat ik altijd zo vruchtbaar zal zijn! Ik zat te denken om met ovulatietesten mijn vruchtbare dagen op te sporen, wat doen jullie? Ik vind het zo spannend allemaal en ben af en toe nog zo verdrietig.... X
Alle reacties Link kopieren
@Stef89 dat wachtbankje is echt irritant he!? Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn. Was het je eerste zwangerschap? X
Ja het was mijn eerste zwangerschap. Ik was in juni al gestopt met de pil maar het moment dat we besloten er voor te gaan was meteen raak, ook omdat ik natuurlijk mijn eisprong voelde! En bij jou?



Is het zo dat je altijd een eisprong moet hebben om ongesteld te worden, ik lees verschillende dingen op internet?



Ik hoop dat mijn cyclus snel weer normaal is. En hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee dit was mijn tweede zwangerschap, ik heb al een zoontje van bijna 3 jaar oud. Wel super goed dat je zo snel zwanger was! Volgens mij moet dat niet per se, wel omgekeerd...maar heb er niet heel veel verstand van.

Hoe is je cyclus nu dan? Ben je al ongesteld geworden na je miskraam?
Alle reacties Link kopieren
@Schorpioentje29 echt super heftig met 15 weken om zo'n beslissing te moeten nemen, hoe weet je dat er geen eisprong was? Heb je hiervoor ovulatietesten gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, afgelopen weken en nooit positief. verwacht de nieuwe menstruatie volgende week dus de eisprong zal nu niet meer komen voor deze maand. ik hoop maar dat het gewoon nog de hormonen zijn die nog niet helemaal in balans zijn.
bij de miskraam begon ik dinsdagavond te bloeden, woensdags niets en donderdags ineens super veel. Ik ben precies die donderdag 5 weken later ongesteld geworden. Voorheen had ik altijd een cyclus van 28 dagen. Zelfs mijn eisprong was iedere 2 weken op precies dezelfde tijd. Nu zit ik op het wachtbankje er vanuit gaande dat mijn cyclus gewoon weer 28 dagen is. 2 weken lang om de dag seks komt echt niet altijd uit.. Ben dus heel benieuwd, kan best zijn dat heel mijn cyclus overhoop ligt, maar dat hoop ik echt niet, baal dr zo van... pff
Alle reacties Link kopieren
@ schorpioentje : wat frustrerend dan he dat je lijf niet meewerkt!? Maar idd mss na de eerste menstruatie komt het wel weer goed



@ stef89 dat zou best kunnen dat je cyclus nu helemaal verandert is, mijn cyclus was na mijn bevalling ook veel korter dan voor dat ik zwanger raakte van mijn zoon.

Ik denk dat ik zelf met ovulatietesten aan de slag ga, soms denk je precies op dag 14 vruchtbaar te zijn en dan is het ineens toch dag 16 en 17 ofzo. Nu hoop ik dat het vloeien snel ophoudt en dat ik een eisprong mag krijgen.

Ik vind die onzekerheid zo "killing"
Alle reacties Link kopieren
Hier ook inmiddels2 miskramen verder,begin januari gehoord bij de 10 weken echo dat het hartje niet meer klopte.helaas dus nog geen kinderen.hopelijk dat 2017 een beter jaar zal worden voor ons allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
@Schorpioentje wat moet dat een moeilijke beslissing zijn geweest zeg...

Ik hoop dat iedereen hier dit jaar weer zwanger mag raken, zou zo leuk zijn!



Voor mij was het mijn tweede zwangerschap, ik heb al een fantastische zoon!

Beide keren duurde het ongeveer een jaar voordat ik zwanger raakte, ik heb nog nooit een regelmatige cyclus gehad, ben vaak weken over tijd, en dan elke keer weer een negatieve test is best een beetje waardeloos.
Alle reacties Link kopieren
@ sneeuwvrouw wat erg om ee bij 10 weken erachter te moeten komen, dan ben je bijna bij die 12 weken en dan nog gaat het mis. Ik hoop inderdaad dat 2017 een mooi vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal!

@ Pelia : dat schiet inderdaad niet echt op als je cyclus zo onregelmatig is! Maar wat bijzonder om al zo'n mooi mannetje te hebben, dat heb ik ook, maakt het wel makkelijker om over deze miskraam heen te komen moet ik zeggen. X
Alle reacties Link kopieren
@Sarina ik ben inderdaad ontzettend dankbaar dat ik al een zoontje heb, zo fijn dat hij er is als je je opeens weer "leeg" voelt.



Wat hebben jullie gedaan om je miskraam een plekje te geven? Merk dat het me wel wat onzeker maakt over een volgende zwangerschap, maar ik kijk inmiddels wel echt weer uit naar een volgende poging.
Alle reacties Link kopieren
We hebben eigenlijk niks bijzonders gedaan, mijn man kwam thuis met een bos bloemen en vanavond willen we even weg met zn 2en. Ik denk dat we het met de tijd een plekje kunnen geven, het is nog zo vers en het leven gaat gewoon door, ik vind het zo gek allemaal en heel verwarrend

Wij willen heel graag dus weer zwanger worden, niet om dit te vergeten maar om er vertrouwen in te houden....

Hebben jullie iets speciaals gedaan? Bij jullie was het met 12 weken dus dan is het al echt een mini mensje, bij ons was het ook zo pril he!? X
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb 30dec een miskraam gehad met 6 weken. Daarna heb ik nog een echo gehad en we mogen meteen weer verder klussen. Ik heb ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik een eisprong heb en wanneer ik mn menstruatie kan verwachten. Testen hadden gister een mini streepje.

Het is voor ons het eerste kindje en het duurde al 1.5 jaar om zwanger te worden. Hopelijk gaat het nu wat sneller.
Alle reacties Link kopieren
Hai Javadeel, wat fijn dat je meeschrijft! Wat heb je al snel een streepje , goed teken toch!? Ik heb ze vandaag gekocht de testen, ik ga er mee beginnen een paar dagen nadat het vloeien stopt, ik denk dat dit al binnenkort zal zijn aangezien ik nu nog maar een beetje oud bloed verlies.

Ik hoop ook dat het sneller mag gaan voor jullie nu, sommige zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent! Veel plezier met oefenen en hopelijk snel een positieve test
Alle reacties Link kopieren
Hoi sarina, ik vond het eigenlijk best laat. Zit nu op dag 22 na de mk, normaal heb ik een eisprong rond dag 15.



De vk zei idd dat je de eerste 3 maanden na een mk extra vruchtbaar bent, omdat die hormonen toch nog een beetje in je lichaam zit. Volgens haar is 70% binnen 3 maanden weer zwanger. Ben eens benieuwd!????
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte dat ik echt moest rouwen om ons verlies, naïef misschien, maar ik zag het echt niet aan komen.

Maar met de tijd wordt het steeds makkelijker.



Ik hoorde ook heel veel dat je na je mk extra vruchtbaar zou zijn! ( Ging voor mij helaas niet op, maar dat verbaasd me niet echt.)

Ik hoop heel erg dat het voor jullie wel zo is.



Ik heb trouwens een cyclus app, heel makkelijk, rekent mijn ovulatie uit, houdt alles bij qua testen, bijzonderheden, symptomen, scheelt een hoop rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had begrepen dat na een zwangerschap en/of miskraam je cyclus helemaal kan veranderen. Bij mij klopt dat ook wel want toen ik zwanger raakte van mijn zoon was mijn cyclus altyd exact 33 dagen en na de bevalling en na de borstvoeding iets onregelmatiger tussen de 28 en 30 dagen.

Ik ben benieuwd , hoop dat je vk gelijk heeft
Alle reacties Link kopieren
@Pelia : iedereen gaat er heel anders mee om, ik heb me geen moment zwanger gevoeld, mss dat dat het verschil maakt?! Ik zou het niet weten....ik hou idd ook met een app het een en ander bij maar met ovulatietesten merkte ik toch dat ik andere dagen had qua vruchtbaarheid, scheelde niet veel hoor maar toch! Het zou zo mooi zijn als we allemaal op korte termijn zwanger mogen raken en dat het dan ook goed zit. Positief blijven en elkaar hier steunen
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Hier nog wat nieuws? Ik ben eindelijk ongesteld geworden. Werd er een beetje onzeker van. Normaal heb ik een cyclus van 24 dagen. Na de mk heeft het 31 dagen op zich laten wachten. Ik hoop dat het nou weer een beetje normaal wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb vanmorgen een positieve test gedaan...

Heel blij natuurlijk, maar ook heel spannend...



En nou hoop ik zo dat er voor jullie ook zulk positief nieuws is! Zou ik zo leuk voor jullie vinden.



@Javadeel ik had ook na mijn MK korte cyclus, die werd steeds langer en dat is in mijn geval dus gunstig geweest blijkt nu. Hoop dat het voor jou ook gunstig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven