Slijmprop verloren heb ik dan ontsluiting?

19-10-2017 16:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een gekke vraag:
Ik ben nu 41 weken zwanger.. dinsdag heeft de Verloskundige geprobeerd of strippen al ging maar dit kon niet.
Nu ben ik net DENK m'n slijmprop verloren, nu is mijn vraag kan je je slijmprop verliezen als je nog geen ontsluiting hebt?

Moet morgen naar het ziekenhuis en hoop zooo dat het gewoon natuurlijk kan en ik dus ontsluiting heb en de bevalling en niet met al die gekkigheid opgewekt hoeft te worden🤔.
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik via Google:

Deze slijmprop blijft zitten totdat de bevalling op gang komt; zo gauw je baarmoedermond ontsluit, dus wijder wordt om je kindje door te laten, valt de slijmprop uit de baarmoedermond.

Maar of er dan ook al echt sprake is van cm’s ontsluiting durf ik niet te zeggen. Sommige vrouwen verliezen de prop al twee weken voor de bevalling begint.

Zelf verloor ik de slijmprop en drie uur later braken mijn vliezen. Weer 1,5 uur later begonnen de weeen.

Ik hoop dus dat het voor jou wel een voorteken is en dat je bevalling nu op gang komt.
Succes met bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn halve tweede zwangerschap met ontsluiting rondgelopen. Ontsluiting zegt weinig over de aanvang van de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de slijmprop een paar weken voor de bevalling echt begon verloren.
Toen de bevalling echt begon en ik 2 uur later al 6 cm ontsluiting bleek te hebben verloor ik weer wat slijm en bloed.
Volgens de vk komt het vaker voor dat je de slijmprop verliest en de bevalling toch nog even op zich laat wachten maar is het wel een teken dat de baarmoedermond al wat zachter begint te worden.

Je hebt toch wel de vk gebeld om het even te melden? Als je er nerveus van wordt zou ik dat zeker even doen, je vk kent jouw situatie en weet het beste hoe dit in jouw geval zit.
Geen bevalling is immers hetzelfde.

Spannend hoor, ik wens je alvast een mooie bevalling toe en een prachtig kindje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf week 24 met ontsluiting rondgelopen.. Bevallen bij 40+6 dus het zegt helaas niks. Wanneer ik de slijmprop verloren ben weet ik niet.
Hoop voor jou natuurlijk dat het het begin vd bevalling betekent!
Alle reacties Link kopieren
Zo begon bij mij de bevalling Dus komt goed
Alle reacties Link kopieren
Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een week over gedaan om de slijmprop te verliezen, kwam telkens met stukjes en beetjes.
Alle reacties Link kopieren
Slijmprop zegt niks over ontsluiting en al helemaal niet over wanneer je gaat bevallen. Veel slijm verliezen is ook niet hetzelfde als de beruchte slijmprop. EN als je hem wel verliest en niet bevalt, wordt er gewoon weer nieuw slijm aangemaakt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Mmm jammer haha!

Ik hoop gewoon heel erg dat ik morgen ontsluiting heb en ze het met strippen kunnen opwekken... Dus dacht misschien is de slijmprop daar een teken van!

Anders moet het op andere manieren ophewekt gaan worden, en heb begrepen dat je weeën alleen maar erger worden daardoor... 🙁

We wachten af!
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
19-10-2017 16:31
Ik ben de slijmprop een paar weken voor de bevalling echt begon verloren.
Toen de bevalling echt begon en ik 2 uur later al 6 cm ontsluiting bleek te hebben verloor ik weer wat slijm en bloed.
Volgens de vk komt het vaker voor dat je de slijmprop verliest en de bevalling toch nog even op zich laat wachten maar is het wel een teken dat de baarmoedermond al wat zachter begint te worden.

Je hebt toch wel de vk gebeld om het even te melden? Als je er nerveus van wordt zou ik dat zeker even doen, je vk kent jouw situatie en weet het beste hoe dit in jouw geval zit.
Geen bevalling is immers hetzelfde.

Spannend hoor, ik wens je alvast een mooie bevalling toe en een prachtig kindje!
Heb eigenlijk niet de verloskundige gebeld.. heb geen weeën ofzo.. hebben ze daar dan iets aan?
Alle reacties Link kopieren
Mij was ooit op gym verteld dat, als je je slijmprop verliest, het geen 24 uur meer gaat duren....dat was helaas niet waar. Ik verloor hem 's morgens vroeg en 25 uur later kwam de rest, mijn vliezen werden gebroken en ze is 's nachts pas ter wereld gekomen. 40+10, eruit moet de baby toch, succes meid.
die ik wilde bestaat al...
ik dacht dat dat bij de vliezen breken was, die 24 uur?
Alle reacties Link kopieren
Daar weet ik weer niets van jolijn, maar ik denk dat na het breken van de vliezen het kindje op zeker binnen 24 geboren MOET worden, ook ivm meconium b.v.
die ik wilde bestaat al...
Succes met wachten. Bij mij lukte strippen niet maar die nacht begonnen toch de weeën. Toeval of niet maar mijn man had voetreflex toegepast die avond.
Alle reacties Link kopieren
Ik verloor s’ochtends mijn slijmprop en s’nachts begon mijn bevalling.
Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet de slijmprop eruit? Ik heb hem volgens mij helemaal niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik verloor s'ochtends de slijmprop en laat in de avond bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Hier slijmprop verloren en meteen niet meer van het toilet af kunnen komen door de snel opvolgende weeën. Drie uur later kindje in handen (toen inmiddels wel allang van dat toilet af trouwens). Succes met je bevalling!
Well behaved women rarely make history.
Succes met je bevalling!
Ik verloor hem op het toilet bij de verloskundige (waar ik was voor het routine-onderzoek). Toen heeft ze meteen maar even gekeken en ik bleek al vier cm te hebben. Een halve dag later werd de baby geboren :D
Madelief1987 schreef:
19-10-2017 17:21
Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet de slijmprop eruit? Ik heb hem volgens mij helemaal niet gezien.
Ik heb hem bij jongste ook nooit gezien.
attribuutje schreef:
19-10-2017 17:05
Daar weet ik weer niets van jolijn, maar ik denk dat na het breken van de vliezen het kindje op zeker binnen 24 geboren MOET worden, ook ivm meconium b.v.
Dat moet niet hoor. Is wel geadviseerd vanuit medische wereld, maar je kunt ook langer wachten als je dat graag wilt, geeft iets grotere risico's.
Alle reacties Link kopieren
Aapje2015 schreef:
19-10-2017 16:53
Heb eigenlijk niet de verloskundige gebeld.. heb geen weeën ofzo.. hebben ze daar dan iets aan?
Geen idee of je vk er iets mee kan het leek me alleen een goed idee om even te bellen als je er nerveus van wordt en wil weten of het iets bijzonders te betekenen heeft :)
Het zou mooi zijn als dit het begin van je bevalling betekent, ik zou niet gaan stressen maar bellen als je toch gewoon even wilt horen van je vk wat zij ervan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Madelief1987 schreef:
19-10-2017 17:21
Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet de slijmprop eruit? Ik heb hem volgens mij helemaal niet gezien.
Twee keer bevallen en nooit een slijmprop gezien :$
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven