Zwanger worden, voorjaar 2018

23-10-2017 09:54 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag kletsen met een groepje dames die nog even moeten wachten en in het voorjaar van 2018 gaan starten. Het duurt nog wel even, maar ik zou het fijn vinden om er al wat over te kletsen en info delen!

Wij willen vanaf mei 2018 gaan beginnen voor ons tweede kindje!
Alle reacties Link kopieren
Wij horen in december wanneer ons huis volgend jaar opgeleverd word, kan verschillen van maart t/m juli.. en dan maken we een beslissing wanneer we gaan beginnen! Hopelijk maart/april, want kan niet meer wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en schrijf graag mee!
Wij hebben al een zoon van net een jaar. In mei 2018 zal hij ruim 1,5 jaar oud zijn. Omdat mijn eerste zwangerschap best pittig was, wil ik mijn lichaam de nodige rust tussen de eerste en eventuele tweede zwangerschap geven.

Ook gaan we in het tweede kwartaal (april - juli, exacte datum van oplevering nog onbekend) verhuizen.

Hoe oud is jullie kindje?
Alle reacties Link kopieren
@mdk Wat toevallig dat jullie in dezelfde periode een huis opgeleverd krijgen!

Jullie eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren
Spannend mdk en Domnioz, beide een huis wat nog opgeleverd moet worden.
Moeten jullie daarna nog veel doen aan het huis?

Ons dochtertje is net 2 jaar geworden, wij gaan eerst nog in april trouwen en daarna willen we er weer voor gaan.
Vervelend dat je zwangerschap zo pittig was, wat had je precies?
Ik wil graag met jullie meeschrijven, ben tot nu toe altijd een mee lezer geweest. Maar dit topic sluit zo goed aan, dus toch maar eens beginnen met schrijven.

Eind eerste kwartaal 2018 wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd. Dan natuurlijk nog even klussen en als we helemaal gesetteld zijn willen we voor ons eerste kindje gaan!

Hoe oud zijn jullie? En wanneer hebben jullie besloten om er voor te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Domninoz
Zeker toevallig zeg! Ja, ons eerste kindje..
Hoe gaat het nu met jou lichamelijk/psychisch na zo'n pittige zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik schrijf graag mee. We hebben al een dochter van 15 maanden. We willen graag een tweede. Man het liefst nu al maar ik wil nog even wachten. Dus we stellen het nog een half jaar uit. Voor ons is het nu dus ook mei 2018 dat we willen proberen zwanger te worden. Leuk om mee te lezen en te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
mmm44
Wat leuk dat jullie eerst gaan trouwen, gefeliciteerd!
Het word helemaal kaal opgeleverd, badkamer/toilet en keuken laten we plaatsen, de rest moet zelf gedaan worden.. dus waarschijnlijk nog wel 1 a 2 maanden zoet..

Vlinders90
Jeetje, zo toevallig! Ook oplevering van jullie nieuwe huis. Leuk zeg!
Ik ben momenteel 23 en mijn partner 25. Ik loop al jaren met rammelende eierstokken, maar wouden eerst alles 'op orde' hebben, voordat we eraan zouden gaan beginnen. Het huis is dan ook het laatste wat we willen en dan kunnen we het eindelijk gaan proberen.
Wij willen ook wel graag alles eerst op orde in het huis!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vlinder en mette, leuk!

En wat toevallig jullie allemaal rond dezelfde tijd een oplevering van het nieuwe huis.

Ik ben 26 jaar oud en mijn vriend is 32 jaar
mdk:
Wat toevallig dat jullie ook bezig zijn met de bouw van een huis. Voor jullie nog wel spannend dus wanneer het klaar is.

mmm4:
Wauw, wat leuk dat jullie eerst nog gaan trouwen! Gefeliciteerd.

Domninoz:
Ik kan me voorstellen dat je eerst even rustig aan wilt doen voor je mogelijk weer zon pittige zwangerschap krijgt. Daarnaast ook verhuizen, leuk! Maar ook altijd wel stress vol vind ik.

Mette07:
Leuk dat je meeschrijft! Was je de eerste keer snel zwanger? En hoe was je zwangerschap?

Ik ben 26 en mijn vriend is 32. Hij roept al wel een jaar of 2 dat hij er wel aan toe is. Maar ik was er nog niet aan toe. Nu de knoop doorgehakt maar vind t toch best nog wel spannend. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90
Is inderdaad nog even afwachten wanneer het opgeleverd word..
Logisch ook toch, het is ook niet zomaar iets.


Zijn er al mensen gestopt met anticonceptie en zijn er al mensen begonnen met het slikken van folium?Ik ben wel al gestopt, maar slik nog niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toevallig nog 1 week de pil slikken en dan ga ik er mee stoppen. Vooral omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus is zonder pil. Foliumzuur ga ik voorlopig nog niet aan beginnen.
Heb je een regelmatige cyclus mdk?
Ik gebruik al een lange tijd geen anticonceptie meer. Ik voelde me vaak niet goed toen ik nog aan de pil was namelijk.

Wel een regelmatige cyclus van 28-30 dagen.

Foliumzuur ga ik ongeveer 2 maand van te voren mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren
mmm44
Maart heb ik mijn laatste strip genuttigd en sinds 1 april, pil-loos.
Het eerst half jaar was het echt totaaaal niet regelmatig, drama.
Maar nu voor de 2e maand op orde. Eindelijk! Hopelijk blijft dit zo.
Dus ben wel blij dat ik er 'zo vroeg' mee ben gestopt.
Ik wil ook pas in 2018 beginnen met het slikken van foliumzuur.

Vlinders90
Oh dat is fijn zeg! (dat je ermee gestopt bent bedoel ik dan natuurlijk)
Wij doen tot die tijd gewoon met condoom. jullie ook?
Zijn zoveel mensen om mij heen die dat gek vinden. Maar ik heb liever eerst mijn cyclus op orde en even een rubbertje erom heen. Moet van 2 kanten komen toch haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk actief groepje meteen! Trouwen en verhuizen zijn leuke dingen om een zwangerschap nog even uit te stellen.
Hier nog niet gestopt met de pil. Heb nog voor twee maanden liggen en dan wil ik stoppen en kijken of ik überhaupt een cyclus heb ( ik geef nog borstvoeding). Vorige keer was het in de tweede ronde al raak, maar dat geeft natuurlijk geen garantie. Zwangerschap verliep heel soepel, bevalling ook dus dat stelt wel gerust, alhoewel ik weet dat dat ook geen garanties geeft voor de tweede keer...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop vanmiddag ook weer te reageren. Nu een wandeling aan het maken met de kleine man en daarna eten en woeste opruimplannen ;)
Inderdaad een gezellig clubje al!
mdk:
Wij doen het inderdaad gewoon met condoom en anders voor het zingen de kerk uit ;).

Mette07:
Oh dat klinkt echt perfect! Zoals je zegt geeft het geen garanties. Maar het maakt toch wel dat je er misschien iets relaxter in zit.

Leuk om zo met elkaar te kunnen kletsen. Omdat ik er verder met niemand behalve mijn partner over spreek.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het raak zonder uberhaupt ongesteld te worden, dus dat was ook even apart dat het zó snel was.
Hier ging de zwangerschap en bevalling prima, alleen dochtertje was veel te licht voor een 40+4 baby, dus dat is wel even afwachten hoe dat met baby nr 2 kan gaan.

Leuk groepje al, heel fijn :)
Alle reacties Link kopieren
Mette07
Welkom :) ! Wat fijn dat het de eerste keer zo prettig verlopen is, hopelijk de 2e weer!
Het is inderdaad een goede en leuke reden om nog even te wachten i.v.m. het nieuwe huis, maar aangezien ik voor m'n gevoel al zolang wacht.. lijkt er geen eind aan te komen.


Mijn familie en vrienden weten wel dat ik graag kindjes wil, maar toch wel fijn om hier allerlei details te kunnen vermelden en er echt 'diep' op in te gaan.
Wij hebben het bewust nog aan niemand verteld. Een bevriend stel had namelijk wel laten weten er mee bezig te zijn en nu lukt het niet en zitten ze in de mm. En iedereen maar vragen waarom t zo lang duurt. Dat willen we niet.
Alle reacties Link kopieren
Met nr 1 wist niemand het, maar nu weten wel veel mensen dat we na de bruiloft willen beginnen.

Bevriend stel van ons had het ook aan iedereen verteld en zit in de medische molen. Maar dat zeggen ze ook tegen mensen; zij krijgen nu geen vragen erover. Wel brutaal zeg om te vragen hoezo het zo lang duurt
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Tot nu toe ook vooral van het meelezen maar hier ga ik ook (een poging doen tot) meeschrijven.

Wij willen april/mei voor de eerste proberen te gaan (tegen die tijd beide 28). Voel mij wel nog echt een leek wat betreft zwanger worden en kinderen maar dat gaat vast goed komen tegen de tijd dat ik het moet weten, waarschijnlijk leer ik hier veel bij :)
banaaaana, leuk dat je mee komt schrijven. Ik herken wat je zegt, ik lees soms termen/afkortingen die ik eerst even moet opzoeken.

Merk wel nu we de knoop hebben door gehakt we meer aan t inlezen/oriënteren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom! :)

Ha, al die termen snap ik soms nog steeds niet en moet ik echt even gaan opzoeken.

Ik zat vanochtend ineens te denken, dat ik (hopelijk) volgend jaar rond deze datum zwanger ben, gek idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven