Net 6 weken, vanochtend bloedingen & krampen

17-11-2017 20:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik hoop dat ik hier een beetje geruststelling kan vinden, en mijn excuses als deze vraag als 1000 x is gesteld maar ik vond niet meteen een situatie zoals de mijne. Sinds vorige week weet ik dat ik (gewenst) zwanger ben. Ik zit sinds vandaag net op 6 weken, en heb tot nu toe geen ochtendmisselijkheid of dergelijke, enkel veel last van een opgeblazen gevoel.

Vanochtend toen ik opstond, merkte ik dat ik wat donkerrood/bruin, bijna zwart bloed verloor. Dit was niet erg veel, wel een beetje stolsels. Daarna moest ik naar een klant en heb ik er niet meer erg veel van gemerkt, bij thuiskomst 's middags zag ik dan dat ik nog wat had verloren. Opnieuw niet veel, opnieuw erg donker. Wel had ik al wat krampen zoals menstruatiepijn, en dit werd de volgende uren steeds meer. Niet zozeer dat ik dubbel lag van de pijn, maar wel dat ik in een 'gewone' situatie misschien wel een pijnstiller zou hebben genomen. Met een kruik heb ik mezelf dan op de zetel gepland en zo doorgewerkt (ben webdesigner), en stilletjes werd het minder met de krampen.

Nu heb ik ze nog steeds een beetje, maar erg zwakjes. Het bloedverlies is er wél nog steeds, niet meer qua hoeveelheid maar de kleur is ondertussen donker met een beetje 'middel' rood... Daarstraks was het even gestopt, nu is het er weer lichtjes. Wat waterig rood.

Ik ben dus nu in TOTALE paniek dat dit het begin van het einde is. Ik ben woensdag pas bij de dokter geweest om bloed laten prikken, vandaag gebeld en resultaten waren goed. Maar zou het kunnen dat ik op zo'n korte tijd een MK krijg? :/ Ik ben er helemaal ondersteboven van, ben zo bang dat het gaat doorbreken al is het bloeden nu alweer aan het afzwakken... We zijn er echt ongerust over, wilden het vanavond aan mijn ouders gaan vertellen maar nu dus al geen zin meer in. :'( Ik ben trouwens 24, over 2 weken is mijn eerste afspraak bij de vroedvrouw/gyn. Iemand ervaringen???
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch gewoon even de vroedvrouw/gyn bellen en de situatie voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet met zekerheid te zeggen, maar je moet er rekening mee houden dat het een miskraam wordt helaas. Het bloedonderzoek dat je gehad hebt zegt niets over de vitaliteit van de zwangerschap. Ik hoop voor je dat het meevalt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je helaas niet geruststellen... Ik heb precies hetzelfde gehad vorig weekend. Vandaag echo gehad, maar helaas een miskraam. Bel sowieso even een verloskundige voor overleg. Ze kan niet veel doen, maar misschien kan je maandag terecht of kan ze je geruststellen.

Veel sterkte.
Wat naar! Je kunt nu gewoon een verloskundige bellen of gyneacoloog (Belgische?). 50 procent van de vrouwen met bloedverlies krijgen geen miskraam. Het is dus niet te zeggen. Sterkte.

PS. Kruik wordt vroeg in de zwangerschap niet aangeraden.
Ik denk wel dat je er ernstig rekening mee moet houden dat het mis gaat.
Op zich hoeft bloed niet gelijk ernstig te zijn maar gepaard met zoveel krampen ben ik er bang voor.

Je doet er niets aan dus paniek heeft geen zin. Makkelijk gezegd..
Alle reacties Link kopieren
Allereerst begrijp ik je paniek, maar eerlijk; wij kunnen het je niet vertellen.

Het kan een miskraam worden maar het hoeft niet zo te zijn.
Heb je gisteren misschien gemeenschap gehad?
Alles is beter doorbloed en kan zorgen voor een contactbloeding.

Bel een verloskundige/vroedvrouw en leg je situatie voor.
Zij heeft hier ervaring in en kan je misschien wat gerust stellen.
Succes! Ik duim voor je
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties.

Inderdaad zit ik in België, op de website van mijn gynaecologiepraktijk staat dat je voor dringende vragen naar het ziekenhuis moet bellen. Mijn vriend is er nogal rustig in, hij zegt 'fok jezelf niet zo op, het is misschien heel normaal', dus hij wil vanavond zeker niet meer naar spoed rijden. Als het morgen nog niet beter is, is het misschien verstandig om dan wel even langs te gaan? Maandag bel ik sowieso ook wel naar de praktijk om te horen of ik niet al sneller kan voor een echo.

Bedankt voor die tip van de kruik, dat wist ik echt niet! Dom van me. :(

En nee Ineedyourlove, geen gemeenschap gehad gisteren. Ook niets anders 'geks' gedaan waardoor er bvb een bloeding zou kunnen zijn ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht wel een kruik gebruiken van mijn verloskundige vorige week. En dat zorgde iig dat de pijn afnam, waardoor ik ook rustiger werd.

En ik snap dat je vriend het niet erg ziet zitten, maar als jij je zorgen maakt... volg je gevoel. En misschien kun je wel het ziekenhuis bellen voor overleg? Ik weet helaas weinig van de Belgische zorg...

Het is een vreselijk gevoel dit... ik hoop echt voor je dat het gewoon nog goed zit. 50/50 kans!
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad vreselijk... Die onzekerheid... Ook al stopt het straks, weet ik nog niet zeker of het niet misschien toch een MK is geweest. Dus ik denk als het morgen nog niet betert, even langs spoed. Stopt het morgen, dan bel ik maandag naar gyn om te vragen of eerste echo niet al sneller kan.

Ben me mentaal ook al aan het voorbereiden op het feit dat het is misgegaan, kwestie van van het ergste uitgaan... Al zou het misschien 'helpen' als het duidelijk zou doorzetten, dan ik echt wéét van: Ok, dit is duidelijk een MK en hier stopt het.

Maar zo wat zeurend gedruppeld en gekramp.. bah.
Alle reacties Link kopieren
Ben je verkouden dat je veel moet hoesten of niezen? Dat kan ook voor wat bloedverlies zorgen. Zwaar getild?

Ik had een hele reactie getypt maar met dit fijne forum ineens alles kwijt..

Korte reactie, mijn eerste 2zwangerschappen heb ik geen bloedverlies gehad en dat werden.miskramen, 3de zwangerschap rond 6weken bloedverlies gehad en kramp, resultaat is een dochter van anderhalf.
Doorgaans is donker bloed oud bloed, echt helderrood bloed is nieuw, daar zou ik me meer zorgen over maken.

Ik heb makkelijk praten nu natuurlijk, weet wat je doormaakt, ik heb in jou schoenen gestaan.
De spoed zou ik niet bellen nu, wel maandag je vroedvrouw voor je eigen geruststelling. Hou er wel rekening mee dat het nog te vroeg kan.zijn voor (goede) hartaktie.

Succes, zwangerschap is spannend!
Alle reacties Link kopieren
Heel naar om je nu zo onzeker te voelen! Ik had het ook rond 6 weken maar heb nu een zoon van 2. Er bleek redelijk wat bloed rondom het vruchtje te zitten. Waarschijnlijk door innesteling. Dat ben ik in de weken daarna iedere keer wat verloren. Inderdaad vooral donker (oud) bloed. Eerste echo met 7 weken gehad. Duidelijk hartactie en dus dat gebied met innestelingsbloed. Je zal dus gewoon nog even geduld moeten hebben welke kant het uitgaat. Al is dat heel makkelijk gezegd, dat snap ik. Overigens heb ik ook een miskraam meegemaakt (na 5 weken). Dat was echt helderrood bloed, heel veel, en dubbel liggen van de krampen. Ik hoop voor je dat het goed zit en je net zoiets hebt als ik had. Gewoon innesteling en ja... daar kan je ook behoorlijk wat krampen bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat innesteling enkele dagen na bevruchting is? Ik lees inderdaad regelmatig innestelingsbloeding, maar is dat na 6w niet wat laat? Inderdaad zoals je zegt lady79, het is niet zo dat ik dubbel lig van de pijn, gewoon wat ongemakkelijke ongi krampen.

cookie84: Dankjewel, je verhaal helpt wel echt. Bedoel je met helderrood waterig rood of echt 'knalrood' zoals je hebt als je bvb in je vinger hebt gesneden? Want dat heb ik niet.. Er zitten nu ook geen stolsels meer bij, het is donkerrood.
Alle reacties Link kopieren
Het kan beide kanten opgaan. Je kan helaas alleen afwachten. De krampen zeggen ook niet zoveel, die kun je ook hebben als je baarmoeder oprekt. Bloedverlies heb je ook een stuk makkelijker tijdens een zwangerschap omdat alles beter doorbloed is. Ik had precies hetzelfde tijdens het begin van mijn zwangerschap en ben inmiddels ruim 7 maanden zwanger. Ik was pas gerustgesteld toen ik een goede termijnecho met 9 weken had.
Alle reacties Link kopieren
Gat in de markt, miskraamtesten. :)

Edit: Was iets te snel. Bedankt voor je reactie, Miek. Kijk, jouw reactie stelt me dan net weer wat geruster... Proficiat met je 7 maanden! :)
Ik weet niet hoe het nu met je is, maar hier wel een positief verhaal.
Van 6 tot 8 weken constant donker bloedverlies gehad. Ik snap die onzekerheid en angst dus heel goed.
Gelukkig is het bij mij goed afgelopen en heb ik nu een zoontje.
Ik hoop dat het bij jou ook goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het intussen, Kcalpyso? Hoop dat het bloedverlies zich niet heeft doorgezet, en hoop dat je toch al iemand van huisarts of gyn hebt kunnen bereiken hierover!
Alle reacties Link kopieren
Even update..

Ik ben dus zaterdag naar het ZH geweest, aangezien de bloeding niet stopte en echt rood was geworden, weliswaar zonder stolsels of zo. Op echo was niets te zien maar ze zei wel dat dit ook gewoon kan omdat het nog zo vroeg is. Ze zij ook dat het erg vaak voorkomt, zo'n bloedingen, en dat het twee kanten op kan gaan.

Ze heeft zaterdag dan ook een bloedtest gedaan om mijn hcg te checken, dat was 680 en dus een beetje laag tot normaal voor het aantal weken, maar ze zij ook dat ik een late eisprong zou kunnen hebben gehad waardoor die waarde gewoon goed is.

Maar dus om te weten of het een MK, een buitenbaarmoederlijke of een gezonde zwangerschap is moet ik straks terug om opnieuw de hcg-waarde te laten meten.. En ik vreet mezelf op van de stress :) Ondertussen heb ik nog wat licht bloedverlies, maar geen krampen meer. Het is ook nooit zoveel geweest dat ik echt een maandverband of zo nodig had.

Mentaal heb ik me er al op voorbereid dat het niets meer is, maar het is wel enorm balen dan want we hebben net keischattige cadeautjes gekocht om aan mijn ouders en broer te geven... Een rompertje voor mijn broer, met dan een briefje bij 'wil jij mij helpen met coole kleren kiezen, lieve oom?' (hij is nogal een klerenfreak), een fopspeen voor mijn moeder met 'wil jij me over 8 maanden troosten als ik het allemaal nog wat gek vindt daarbuiten?' en een rammelaar voor mijn vader met 'wil jij altijd met me spelen als ik me verveel, opa?' En dat hebben we dus al 3x uitgesteld om af te geven, want we durven echt niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Misschien stelt het je wel een beetje gerust, maar ik heb rond de 6 weken ook wat bloedverlies gehad. Was wel maar een dagje en heel weinig. Gelukkig is alles toen goed gegaan. Maar snap heel goed je zorgen! Succes met wachten en proberen lekker veel afleiding te hebben!
Alle reacties Link kopieren
680 is inderdaad erg laag voor zes weken. Hoe zeker ben je van je eisprong?
Alle reacties Link kopieren
Het kan goed gaan maar het hoort niet en dat weet je zelf ook. Waar ik een beetje tegenaan hik is dat je eigenlijk net over tijd bent en het nu al wilde vertellen? Vind ik wat voorbarig. Ik begrijp je enthousiasme als je graag een kindje wil maar het lijkt alsof je je er erg in vast hebt gebeten. Wat is nou "zes weken" Dat is 2 weken over tijd? Wacht gewoon rustig af en ga niet bij de eerste overgeslagen menstruatie op hol slaan. Blijf rustig en stressloos want dat is echt beter voor je lijf
Alle reacties Link kopieren
Het afwachten is inderdaad lastig maar ook het enige wat je kan doen met deze termijn. Hoop voor je dat het goed gaat :) Ik zou wel qua vertellen wachten tot je een termijnecho hebt gehad. Dit is meestal rond de 9 weken. Dan weet je of het goed ingenesteld is en groeit. Ik weet niet of jouw baarmoedermond makkelijk bloedt? Sommige vrouwen hebben dat en omdat het tijdens de zwangerschap nog beter doorbloed is hoeft er maar weinig te gebeuren om een bloeding te veroorzaken (en dat de hele zwangerschap door).
De onzekerheid vond ik het lastigste en dat duurt helaas wel even (althans bij mij totdat ik mijn kindje ging voelen). Daarvoor kwam ik ook graag langs bij het hartjes spreekuur.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor jullie reacties.

Paddestoel: Wat fijn dat alles goed is gelopen, de dokter vertelde me inderdaad ook dat er maar weinig zwangere vrouwen zijn die niet vroeg of laat met wat bloedverlies te maken krijgen.

Jimbob: De assistente noemde dit normaal, maar inderdaad wat aan de lage kant. Maar we zijn niet zeker van mijn eisprong/bevruchting, dat zou ook vier dagen tot een week later geweest kunnen zijn.

Nina: Net over tijd zou ik dit nu niet meteen noemen nu ik bijna 7 weken ver ben, maar ik snap dat je je vragen stelt bij het nu al vertellen. We hebben hiervoor gekozen omdat we dan wat steun kunnen krijgen als het mis gaat. Bovendien zou het ook binnenkort gaan opvallen met de feestdagen (voorheen ook al enkele verjaardagen etc) als ik niet drink en vaak vraag of er ergens rauw ei of zo in zit. ;) Dingen waar ik normaal gezien gek op ben.

Miek: Volgende week heb ik normaal de eerste echo. Maar het is eerst eens afwachten of er überhaupt nog een reden is om te gaan straks... Ik heb geen idee of mijn baarmoedermond makkelijk bloedt, waaraan merk je dat? Ik ben wel erg sportief (paardensport) en durf wel eens wat te tillen, dus eventueel zou het ook daardoor kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte dit doordat mijn uitstrijkje een bloedbad werd en dat ik na gemeenschap heel soms een beetje bloed verloor (soa en infectie waren uitgesloten en uitstrijkje was verder goed). Nu ik zwanger ben merk ik het dat ik het bij lichamelijke inspanning soms wil gebeuren (dus sporten, dansen, zware dingen tillen, etc.) Paardensport geeft sowieso volgens mij veel druk op je bekken en wordt daarom bij zwangerschap afgeraden. Dus dat zou eventueel ook bloedingen kunnen veroorzaken. Het lastige is dat bloedingen 1001 oorzaken kunnen hebben en een groot deel daarvan is relatief onschuldig of onverklaarbaar. Ik ken weinig mensen die geen enkele bloeding hebben gehad tijdens de zwangerschap. Maar goed het is nu voor jou denk ik een 50-50 kans dat het goed of slecht is. Het scheelt denk ik dat je geen stolsels verliest. Als dat gaat gebeuren kan je er denk ik wel vanuit gaan dat het een miskraam is.
Alle reacties Link kopieren
Ok Miek, hier heb ik tijdens een 'gewone' cyclus wel geen last van. Paardensport is geen enkel probleem volgens mijn gyn, en ook diverse andere mensen uit mijn sport. Belangrijk is wel natuurlijk dat je meteen stopt als je last begint te krijgen, dus als het er bvb wel voor zorgt dat ik bloedingen krijg zou het dan natuurlijk wel een reden zijn om te stoppen. En dat je het zo veilig mogelijk maakt en ook gewoon wat gezond verstand gebruikt.

Ik ga zo vertrekken naar het ziekenhuis, bah. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven