Kinderwens & veel werk in buitenland

22-01-2018 18:35 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
----
anoniem_363108 wijzigde dit bericht op 27-01-2018 17:29
Reden: Privacy
0.00% gewijzigd
Als je vriend gewoon vaste uren draait dan is het prima te doen. Mijn ervaring is dat het pas lastig wordt als je allebei veel in het buitenland bent en flexibel werkt. Als het maar één van de twee is, dan kan de ander thuis meer opvangen.
Alle reacties Link kopieren
En je hebt nooit collega’s gehad die zwanger werden? Hoe hebben die het geregeld? Hoe staat het bedrijf er tegenover dat je meer lokaal zou willen werken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ken genoeg situatie's van mannen die veel in het buitenland zijn voor hun werk en dat gaat goed. Dus omgedraaid zou ook moeten. Of je het wil als moeder, weet ik niet, wie weet spelen je hormonen tegen die tijd ontzettend op.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vaders doen het ook inderdaad, maar drie weken weg bij je baby, ik vraag me af hoe zij zij zich daarbij voelen. Later zou het wel gaan, en nu lijkt het me heerlijk, maar de eerste twee jaar was ik nogal een kloek (en dat zou je bij mij echt niet verwachten).
Ik zou niet voor een zwangerschap al gaan switchen van baan als je je baan nu nog zo leuk vindt. Straks duurt het lang(er) voordat je zwanger bent...

Daarbij kun je met je werkgever in overleg gaan zodra je zwanger bent om te kijken naar een mogelijke oplossing. Is die er niet, of voel je je daar niet goed bij dan kan je altijd beginnen met solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij niet naar het buitenland kunnen als je een kind hebt?
nouschi wijzigde dit bericht op 22-01-2018 18:48
0.74% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat in dezelfde situatie als jij, met als verschil dat ik wel graag een andere baan wilde omdat ik teveel stress had van mijn vorige baan.

Mijn advies: als je deze baan wilt houden, ervan uit gaande dat de reizen erbij blijven horen, dan vind je vast wel een manier. Maar realiseer je dat je wanneer je eenmaal moeder bent je leven dusdanig verandert dat je misschien zelf ook verandert.

Voor mij was het duidelijk, ik wil er zijn voor mijn kind en reizen voor werk is daarmee (voor nu) een afgesloten hoofdstuk.
Wij zijn allebei geregeld voor werk in het buitenland. Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zou kunnen? Als je het maar goed plant en met elkaar afstemt.

Hier gaat het al drie jaar prima en we hebben allebei veel plezier in ons werk. Ik zou het echt jammer vinden als je bij voorbaat al je baan opzegt. Dat lijkt me ook niet verstandig, zeker niet als je vriend naar een bepaald contract gaat.
Sowieso ga je er 3 maanden uit liggen.

Maar ik gok erop dat je de eerst 6 maanden niet zal weg willen van je kind.
Zeker niet voor langer dan 3 dagen.

Heeft je baas hier een plan B voor? Vervanging?

En hoe groot is je netwerk?
Zonder netwerk en familie rond je die kan bijspringen als je weer es 3 weken weg bent zou ik er niet aan beginnen.
Tornacense schreef:
22-01-2018 18:53
Sowieso ga je er 3 maanden uit liggen.

Maar ik gok erop dat je de eerst 6 maanden niet zal weg willen van je kind.
Zeker niet voor langer dan 3 dagen.

Heeft je baas hier een plan B voor? Vervanging?

En hoe groot is je netwerk?
Zonder netwerk en familie rond je die kan bijspringen als je weer es 3 weken weg bent zou ik er niet aan beginnen.
Huh? Ze heeft toch gewoon een vriend? De vader kan gewoon thuis zijn met zijn kinderen. Lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je andere collega's dit doen
Alle reacties Link kopieren
ik heb vanaf dat de kinderen klein waren een baan gehad waarbij ik elke 2-3 weken een paar dagen in het buitenland was. Dat was prima te doen omdat ik een goede achterban had, die kon inspringen als het nodig was. Heb je (schoon)ouders in de buurt, is je man flexibel met werken om kinderen a la minute van de opvang te halen als een kind ziek is?

ik vond een paar dagen weg gaan prima te doen alhoewel de kinderen het vaak niet leuk vonden. Maar tot drie weken bij kleine kinderen/baby weg zijn, ik moet er niet aan denken. De vraag is of jij dat straks wel kunt, dat kun je alleen zelf beantwoorden.

ik zou in jouw geval eerst voor een andere baan gaan, of met je huidige werkgever mogelijkheden bespreken om dit op te lossen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
N00R85 schreef:
22-01-2018 18:56
Huh? Ze heeft toch gewoon een vriend? De vader kan gewoon thuis zijn met zijn kinderen. Lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.
Dan ga je zien dat kind net ziek wordt en niet naar KDV mag op moment dat man een belangrijke vergadering heeft.
Of dat hij 's avonds niet op tijd bij KDV raakt en er iemand kind moet ophalen.
Of dat hij gedurende die 3 weken ook wel es "ontspanning" wil na zijn werk en wil gaan sporten.

Etcetera.
Vaders reizen ook voor hun werk dus als jij geen moederkloek wordt die vastgeklit zit aan dr kind kan je man de verzorging en opvang van het kind regelen terwijl jij op zakenreis bent.
Tornacense schreef:
22-01-2018 19:02
Dan ga je zien dat kind net ziek wordt en niet naar KDV mag op moment dat man een belangrijke vergadering heeft.
Of dat hij 's avonds niet op tijd bij KDV raakt en er iemand kind moet ophalen.
Of dat hij gedurende die 3 weken ook wel es "ontspanning" wil na zijn werk en wil gaan sporten.

Etcetera.
Hoe denk je dat al die vrouwen dat oplossen die een man hebben met zo'n baan?

Natuurlijk kan dat TO, Je krijgt dat kind samen met je partner.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
22-01-2018 19:02
Dan ga je zien dat kind net ziek wordt en niet naar KDV mag op moment dat man een belangrijke vergadering heeft.
Of dat hij 's avonds niet op tijd bij KDV raakt en er iemand kind moet ophalen.
Of dat hij gedurende die 3 weken ook wel es "ontspanning" wil na zijn werk en wil gaan sporten.

Etcetera.
Daar hebben ze oppas voor uitgevonden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tornacense schreef:
22-01-2018 19:02
Dan ga je zien dat kind net ziek wordt en niet naar KDV mag op moment dat man een belangrijke vergadering heeft.
Of dat hij 's avonds niet op tijd bij KDV raakt en er iemand kind moet ophalen.
Of dat hij gedurende die 3 weken ook wel es "ontspanning" wil na zijn werk en wil gaan sporten.

Etcetera.
Ja, dus? Zo werkt het voor een heleboel vrouwen waarvan de man vaak in het buitenland zit toch ook? En ook voor al die alleenstaande moeders. Zou niet weten waarom een man dit niet zou kunnen opvangen en regelen?

Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als het de man was die steeds een paar weken weg moest voor werk.

Heel gek die dubbele moraal.
Alle reacties Link kopieren
Hierboven zijn al goede tips gegeven om mee te nemen in je afweging. Ookm een afweging die erbij komt is een meer praktische; of je volledig borstvoeding wilt geven, of een combinatie met kunstvoeding of volledig kunstvoeding.

En zoals hierboven gezegd; hormonen kunnen je gevoel volledig weer veranderen ;)

Wel goed dat je hier van tevoren over nadenkt! Tip van navraag bij collega's zou ik ook zeker opvolgen. Net als: hoe zit je partner hierin. Want als jij weg bent, heeft hij (in principe) het kind om te verzorgen. Dus als hij s Avonds wil sporten oid zal daar opvang voor geregeld moeten worden als jij in buitenland zit.
Tornacense schreef:
22-01-2018 19:02
Dan ga je zien dat kind net ziek wordt en niet naar KDV mag op moment dat man een belangrijke vergadering heeft.
Of dat hij 's avonds niet op tijd bij KDV raakt en er iemand kind moet ophalen.
Of dat hij gedurende die 3 weken ook wel es "ontspanning" wil na zijn werk en wil gaan sporten.

Etcetera.
Genoeg mannen die hun vrouw daar ook mee opzadelen.
N00R85 schreef:
22-01-2018 19:05
Ja, dus? Zo werkt het voor een heleboel vrouwen waarvan de man vaak in het buitenland zit toch ook? En ook voor al die alleenstaande moeders. Zou niet weten waarom een man dit niet zou kunnen opvangen en regelen?

Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als het de man was die steeds een paar weken weg moest voor werk.

Heel gek die dubbele moraal.
Met een man met zo'n job zou ik gewoon ook niet aan kinderen beginnen.

Of ik moet een gigantisch netwerk rond mij hebben.
Eerst een andere baan zoeken en 'dan zwanger worden' lijkt me niet slim. Hoe zie je dat voor je? Je zult niet direct een vast contract krijgen, en dan is het maar afwachten of ze je contract verlengen, mocht je zwanger zijn. Ik neem aan dat je niet wilt wachten tot je een vast contract hebt.

Als je je baan leuk vindt, zou ik kijken wat je kunt regelen bij je werkgever. Wat zijn andere vrouwen gaan doen die zwanger werden? Durf je het onderwerp bespreekbaar te maken bij je manager? Dan weet je waar je aan toe bent en van daaruit kun je beter je keuze maken dan vanuit onzekerheid.
Tornacense schreef:
22-01-2018 19:06
Met een man met zo'n job zou ik gewoon ook niet aan kinderen beginnen.

Of ik moet een gigantisch netwerk rond mij hebben.
Dat snap ik wel.
Tornacense schreef:
22-01-2018 19:06
Met een man met zo'n job zou ik gewoon ook niet aan kinderen beginnen.

Of ik moet een gigantisch netwerk rond mij hebben.
Dat is aan de vriend van TO. Gelijk maar je baan opzeggen, omdat je een kinderwens hebt lijkt me nogal rigoureus.

Geen man die dat zou doen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest bij de OP denken aan Sheryl Sandberg, die schreef 'dont leave before you leave', en ik quote:

'The time to scale back is when a child arrives -- not before, and certainly not years in advance. The months and years leading up to having children are not the time to lean back, but the critical time to lean in.'

Ik heb kleine kinderen en een fulltime internationale baan. Als ik geen kinderen had zou ik meer reizen en langer weg blijven, zoals mijn kinderloze collega's.

Omdat ik goed ben in wat ik doe kan ik op (voor mij) aanvaardbare voorwaarden werken: max drie nachten van huis als ik buiten Europa reis, en binnen de EU op 1 dag heen en weer. Als ik niet reis ga ik vroeg naar huis en op vrijdag werk ik thuis tot school uit is. Eens per jaar een langere werktrip waarbij kinderen en man mee gaan. We hebben een flexibele nanny ipv kdv, en man boekt idd gewoon oppas als dat moet. Hij werkt parttime. Schoonmaak en boodschappen hebben we uitbesteed.

Maar bovenal: man en ik bespreken regelmatig of we dit nog werkbaar vinden. Als dat verandert stop ik, maar vooralsnog gaat t al ruim vier jaar prima zo. Ik zou zeggen, probeer het eerst eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven