Gestart bij de afdeling Fertiliteit

24-02-2018 19:14 71 berichten
Hi allemaal,

Mijn verhaal in het kort: we hebben een zoontje van 2jr. En ik was direct zwanger toendertijd.
Inmiddels zijn we 1 jaar verder en is er nog niks gebeurt helaas.
Twee weken geleden voor het eerst bij de fertiliteitsafdeling geweest voor de eerste onderzoeken. Ik heb een inwendige echo gehad, en toen stond mijn ei op springen volgens haar. Een week later is er bloed geprikt en daar kwam uit dat mijn eisprong inderdaad prima was. Ook kwam er uit dat m'n schildklier prima werkt. Volgende week is het zaadonderzoek bij partner en dan wordt er verder gekeken.

Zitten er meer mensen in deze procedure? Hoe gaat het bij jullie of hoe is het bij jullie verlopen, wat waren de vevolgstappen etc?
Heel veel sterkte en succes gewenst. Voor mij al weer bijna 25 jaar geleden, maar weet heel goed hoe je je zou kunnen voelen. Veel geluk!
Ik heb 10 jaar terug de start meegemaakt, dus alleen de onderzoeken.
Ik vond dat, ondanks de goede zorg, erg ingrijpend.
Vooral de samenlevingstesten (als dat zo heet) vond ik erg heftig, heel naar om op die manier sex te moeten hebben en dan die onderzoeken.
Daarnaast vond ik de contrastfoto's maken van de eileiders ook heel naar, al begrijp ik dat dit nu onder verdoving gaat.
Ik vond het voortraject erg veel afspraken kosten en tijd, en ook emotioneel belastend.
Hierom en ook omdat elke afspraak slecht nieuws was, hebben wij besloten niet verder te gaan met de daadwerkelijke ics pogingen, het voortraject vond ik al zat.
Daarna toch nog op natuurlijke manier en steeds ongepland 2 kinderen gekregen!

Dus ik wens je veel sterkte en ik hoop op snel nog een kindje voor je.
Geen ervaring met ziekenhuis, maar na mijn eerste duurde het bij de tweede ook ruim een jaar voordat ik weer zwanger was.. En van de eerste was ik in 3 maanden zwanger.. soms heeft het wat tijd nodig blijkbaar. Succes!
Ik ben afgelopen week bij de gynaecoloog geweest. Ook een inwendige echo gehad. Wat er gelukkig goed uitzag.
Ik heb een lange en onregelmatige cyclus en sinds het stoppen met de pil last van spanningen/krampjes/steekjes in mijn onderbuik.
Omdat de gynaecoloog dit niet kan verklaren ben ik op een wachtlijst gezet bij de fertiliteit arts.
Wachten nu tot ze bellen om een afspraak te maken
Lemontree ik hoor inderdaad vaker dat de 1e een stuk sneller dan de 2e ging.
Omdat de eerste met een keizersnede geboren werd wilde ik graag een inwendige echo om zeker te zijn dat alles van binnen goed geheeld is.
Ik dacht dat ik de echo van de gynacoloog kreeg maar die stuurde me een kamertje verder naar fertiliteit!
Dus voor ik het wist zat ik al in het traject.

We wachten het zaadonderzoek nog even af en als dat oke is gaan we het eerst zelf nog een tijdje proberen denk ik. Ik zie dat eileiders onderzoek op dit moment namelijk nog niet zo zitten..

Arcticfox, hopelijk kun je snel terecht!
Balen van die onregelmatige cyclus!
River86 schreef:
24-02-2018 23:12
Lemontree ik hoor inderdaad vaker dat de 1e een stuk sneller dan de 2e ging.
Ik hoor het vaak andersom: er is niet zinnigs over te zeggen joh.
Hopelijk ben je snel zwanger zonder medisch ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren de verwijsbrief van mijn huisarts gekregen. Erg spannend! Wij zijn nu ruim een jaar bezig. Heb een zeer regelmatige eisprong, en m'n man heeft genoeg goede zwemmers (getest na hersteloperatie). Zo op het eerste gezicht dus niet echt een reden waarom het nog niet raak is.

Ik vind het allemaal heel erg spannend, die eerste afspraken. Ik lees hier dan ook "graag" mee wat ik zo ongeveer zou kunnen verwachten :)
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 25-02-2018 00:21
10.09% gewijzigd
Bedankt
Ik vind het een grote stap en twijfel nog heel erg of ik het wil of niet
Stiekem hoop ik in de tussentijd zwanger te worden, maar dat zal wel niet.

Heb jij nu al een echo gehad of nog niet?
Ik kan me goed voorstellen dat je dit allemaal niet had verwacht
Wel leuk dat jullie al een kindje hebben. Wij zijn bezig voor de eerste
Alle reacties Link kopieren
Hi,


ik heb ook een traject gevolgd bij fertiliteit. in het begin is hey inderdaad veel onderzoeken maar ze moeten weten welke behandeling je moet gaan volgen. ik moest uiteindelijk o.i doen. ben een jaar bezig geweest en toen zwanger geraakt. ja het zijn veel onderzoeken en is niet altijd even prettig maar uiteindelijk heb je hey er voor over.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-02-2018 20:03
Daarnaast vond ik de contrastfoto's maken van de eileiders ook heel naar, al begrijp ik dat dit nu onder verdoving gaat.
In principe is het alleen met een pijnstiller en evt iets van een spierontspanner. Het onderzoek is in het merendeel van de gevallen met 5-10 minuten klaar, inclusief uitleg en voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-02-2018 20:03
Daarnaast vond ik de contrastfoto's maken van de eileiders ook heel naar, al begrijp ik dat dit nu onder verdoving gaat.
Ik vond het voortraject erg veel afspraken kosten en tijd, en ook emotioneel belastend.
Ruim een jaar geleden gehad zonder verdoving.
Moest vooraf en achteraf gewoon paracetamol innemen (ook geen spierverslapper ofzo).
Onderzoek duurt 5-10 minuten en voelde als menstruatiekrampen. Is mij alleszins meegevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig morgen mijn eerste gesprek bij de feriliteits arts. in ons geval is er nog geen kindje, wij zijn nu 15 maanden bezig. spannende tijd vind ik het, ik zal morgen laten weten wat bij ons eventueel de vervolgstappen gaan zijn! wanneer krijgen jullie de uitslagen van het zaad onderzoek?

Heel veel sterkte en succes in dit traject, ik hoop dat het voor jullie snel zover is!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig sinds oktober 2016 en hebben enkele afspraken gehad bij de fertiliteitsarts.

Vandaag opnieuw een afspraak gehad maar met een andere arts die weer heel anders dacht over onze behandeling. Uit het eerste semenonderzoek kwam dat de zwemmers niet best zijn, vandaag heeft mijn vriend opnieuw aan mogen leveren. Woensdag een belafspraak met die uitslag. Mocht het beter zijn willen we iui proberen. Is de kwaliteit niet beter dan de vorige zullen we ivf of icsi gaan doen. Voor die laatste opties moet ik nog wel wat kilo's kwijt raken. Mochten we iui gaan doen moet ik ook contrastfoto's laten maken van mijn eileiders.

Ik weet nog niet heel goed wat ik van het alles moet vinden en laat het maar even op mij afkomen. Neemt niet weg dat ik blij ben dat we nu wat 'hulp' krijgen.
Hai River!!

We kennen elkaar van maart april groepje. Heel toevallig heb ik deze week ook weer de eerste afspraak. Bij ons eerste kindje ook allemaal doorlopen.

Nu dus opnieuw.

Ik vond al die onderzoeken niet zo heel erg. Hsg eigenlijk ook niet. Is niet mijn hobby maar ach...

Succes!
Hi Kaatje!
We zijn zo'n beetje als enige nog over in dat andere groepje waar ik af en toe nog mee lees dus ben maar zelf een topic gestart.
Hoe ben jij uiteindelijk van de 1e zwanger geraakt?

Kell, wat relaxed dat je de uitslag van het zaadonderzoek gewoon telefonisch krijgt!
Wel spannend was er nu uitkomt bij het zaadonderzoek. Ivf lijkt me eerlijk gezegd best eng en emotioneel pittig. Alles draaid dan om zwanger worden. Ik weet niet of wij zover willen gaan...de tijd zal het leren.

Wij krijgen die uitslag pas de 2e helft van maart. Hmz misschien moet m'n partner toch ook maar even gaan bellen of hij het telefonisch kan horen.
De uitslag van mn echo was goed. Mn ei stond op dat moment op springen en uit de bloedtest kwam ook dat het een prima eisprong was.
Manlief is nu bang dat z'n zaad dood is en het aan hem ligt;)
We wachten het af.
Succes allemaal en laten we elkaar hier op de hoogte houden.
@river: ik werd na een hsg onderzoek spontaan zwanger. Zaad was bij eerste onderzoek niet goed, maar bij het tweede onderzoek wel.

Geen idee wat er nu staat te gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@river, dat telefoontje is inderdaad heel fijn en er gaat minder tijd overheen. De uitslag was positief, wij mogen gaan starten met iui. Ze gaan eerst onderzoeken of mijn eileiders verstopt zitten (dat kan waarschijnlijk al over 2 weken). En daarna hoop ik dat we meteen de eerste iui mogen doen.

Het ziekenhuis kan die uitslag heel snel hebben dus ik zou zeker checken of je de uitslag eerder kan krijgen. Wij hebben ook een app van het ziekenhuis, de vorige uitslag stond daar ineens in (zonder een arts te hebben gesproken) en dat was dan wel weer te veel van het goede.

@lalameme ik zat toevallig net in een ander topic (jonge moeders to be). Ik ben nu bijna 24 en ook echt een beetje zoekende naar iemand die in hetzelfde schuitje zit. Iemand die je begrijpt. Heel stom misschien maar een gelijke leeftijd helpt daar voor mij echt aan mee.

Hopelijk kunnen we allemaal snel stappen maken en goed nieuws brengen hier!
Alle reacties Link kopieren
Mijn arts vertelde mij trouwens dat het hsg onderzoek kan bijdragen aan het zwanger worden. Geloof door ee bepaalde olie in dat contrastvloeistof. Mooi om te lezen Kaatje dat jij spontaan zwanger werd daarna. Kan toeval zijn maar ik geloof nu liever dat het mede daar door komt.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he rives.. Dat wachten op de uitslagen, hier krijg ik ook eind maart de uitslagen pas, achteraf zal de tijd vast snel zijn gegaan, maar nu kruipt het. Wij plannen diezelfde afspraak waarschijnlijk een kijkoperatie in, dan word er ook meteen een hsg gedaan. Schrok daar wel even van, maar gezien mijn klachten vermoed ze endometriose, dat kan alleen met een kijk operatie echt uitgesloten worden. Ik las toevallig gisteren dan mannen bijna nooit onvruchtbaar zijn! Het zaad kan wel van hele slechte kwaliteit zijn, maar met behandelingen lukt het dan vaak toch nog, misschien stelt dat hem gerust!

Begrijp wat je schrijft kells, ik heb dat ook wel, mensen begrijpen toch vaak al niet dat er een kinder wens is op deze leeftijd, als je dan ook nog een medisch traject ingaat.. hier weet overigens nog niemand dat we proberen zwanger te worden, dat zal volgende maand wel veranderen.. ik ben 23 jaar en wij proberen zwanger te worden sinds december 2016.
En River al meer duidelijkheid?

Ja kells de gyn zei ook dat ik de eerste 3 maanden na de hsg ( op olie basis ) meer kans had!
Vorige week weer bij gyn geweest en mijn echo was goed dus gaan nu weer bij mij partner kijken. Begin april de uitslagen en dan gaan ze een percentage berekenen. Hoeveel kans heb je zelf en hoeveel kans heb je bijv met iui Oid.

Maar wachten duurt lang zeker als iedereen om je heen maar lekker zwanger zit te zijn 😂😂
Alle reacties Link kopieren
Zo best een tijdje wachten voor jou nog kaatje! Spannend vind ik het al die uitslagen. Hier ook benieuwd naar de kansbereking. Semenonderzoek hebben wij woensdag. Dan op naar de 20e
Kell, moet je met deze iui behandeling ook hormonen spuiten?
Is dat eigenlijk altijd zo met iui?
Heb je inmiddels je hsg onderzoek gehad?
Was het een beetje te doen?

Lalameme hoe was je samenonderzoek?
De 20e de uitslag daarvan?

Bij mij nog geen nieuws.
Wij krijgen de 19e alle uitslagen en dan horen we wel hoe en wat.
De 19e zit ik op dag 27e van mn cyclys ronde 11. Ik hoop nog steeds op een spontane zwangerschap, al wordt die hoop kleiner..

Kaatje, jij zit ook ergens in ronde 11 ofzow toch? Krijg je nu opnieuw een hsg?
Hey, ik heb geen idee in welke ronde ik meer zit.

Even tellen. Ik ben in november 2016 gestopt met voorbehoedsmiddelen ( condoom) januari “actief” de ovulatie gezocht en maart was ik toen zwanger. Dus ruim een jaar.

Hsg doen ze in principe niet over, er was toen geen probleem en nu lijkt dat ook niet het geval. Eerst het sperma onderzoek. Dan kansberekening en daarna een behandeling of zelf proberen. Ik wil die hsg ook niet heel graag hoor.

Ik duim voor je de 19e! Hopelijk gewoon spontaan zwanger. Onder het mom van: ze gaan ons nu helpen dus ik kan het loslaten of iets dergelijks 😉
Alle reacties Link kopieren
De tijd lijkt soms zo langzaam te gaan als je op uitslagen moet wachten he.. ik denk dat wij veel geluk hebben.

Ik had afgelopen week contact gehad met de arts en toestemming gekregen meteen na de hsg te starten met iui mits dit allemaal goed is. Vanmiddag heb ik het onderzoek gehad. Prettig is het niet. Het voelt als scherpe menstruatiepijn maar zodra die eendenbek eruit is valt het prima mee. Ik had alleen de pech dat de eerste keer het ballonnetje met de vloeistof eruit zakte en de 2e poging kapot knapte. Vooral dat laatste was heel akelig. Ik denk vooral omdat ik het zo goed hoorde.

Na wat porren omdat ze niet ver genoeg in de baarmoeder konden komen werd de gyn erbij geroepen. Met een ander instrument werd alsnog de vloeistof ingespoten. Helaas zagen we al snel dat het niet doorliep. Mijn baarmoeder liep mooi vol, mijn rechter eileider niet en mijn linker minimaal maar daar liep het er vervolgens niet meer uit. Ik kon heel leuk op het schermpje meepraten en ik zag mijn iui van komend weekend al aan mijn neus voorbij gaan. Dat in combinatie met de spanning en de pijn van het 3x porren hakte er wel even in.

Ik krijg nu een oproep voor een kijkoperatie omdat de gyn er nog niet van overtuigd is dat het daadwerkelijk verstopt zit. Even afwachten wat daar uit zal komen dus. 2 dagen geleden nog had ik goede hoop en was ik in mijn nopjes dat ik al zo snel mocht starten. Ook over het onderzoek maakte ik mij geen zorgen maar het voelt nu alsof we weer terug bij af zijn. Eerst ivf/icsi dan toch iui en nu beginnen we weer van voor met onderzoeken wat mogelijk is.

Blegh...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven