Aan de pil, maar zwangerschapskwalen

19-04-2018 17:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Sind drie jaar gebruik ik de pil en ik slik hem regelmatig door. Nu vergat ik 2,5 week geleden plotseling twee pillen. Omdat ik al in 'week 5' zat (doorgeslikt) besloot ik om een stopweek in te lassen. In deze stopweek heb ik onbeschermde seks gehad. Ik principe zou ik gewoon beschermd moeten zijn zoals in elke stopweek, maar een week na deze seks kreeg ik symptomen als duizeligheid, misselijkheid en zere tepels. Nu een halve week later houdt dit nog steeds aan. Zou dit toch kunnen duiden op een zwangerschap?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Al een testje gedaan?
lilalinda schreef:
19-04-2018 17:46
Al een testje gedaan?
je bent me net voor :applause:
Alle reacties Link kopieren
Na de test praten we verder, tot zo
Alle reacties Link kopieren
:fortune: Nee, ik krijg het niet door, oh ja wel iets heel vaags een test doen!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Ja! Deze was negatief. In principe zou ik dus gerustgesteld moeten zijn, maar op een of andere manier blijf ik nadenken over die symptomen...Testen 1,5 week na de seks is natuurlijk ook eigenlijk te vroeg speelt er dan in mijn achterhoofd.
Alle reacties Link kopieren
TEST
Burgerlover schreef:
19-04-2018 17:52
Ja! Deze was negatief. In principe zou ik dus gerustgesteld moeten zijn, maar op een of andere manier blijf ik nadenken over die symptomen...Testen 1,5 week na de seks is natuurlijk ook eigenlijk te vroeg speelt er dan in mijn achterhoofd.
Ik gok dat het iets meer zin heeft om dat met de huisarts te bespreken.
Ik denk overigens niet dat je zwanger bent maar dat weet ik uiteraard niet.
Alle reacties Link kopieren
Ala hij negatief is ben je niet zwanger. Zo’n test meet hcg, dat is precies het spul waardoor je zwangerschapsklachten krijgt. Als je geen meetbaar hcg in je urine hebt, komen je klachten dus niet door een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Oke! Dank voor jullie reacties. Even afwachten nog maar en anders naar de huisarts inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
19-04-2018 17:54
Ala hij negatief is ben je niet zwanger. Zo’n test meet hcg, dat is precies het spul waardoor je zwangerschapsklachten krijgt. Als je geen meetbaar hcg in je urine hebt, komen je klachten dus niet door een zwangerschap.
Dat klinkt als een logische (voor mij geruststellende) redenatie. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Voor de tienduizendste keer:
De pil werkt niet 100% tegen zwangerschap, er blijft ALTIJD een risico.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 18:02
1.51% gewijzigd
Als de test het niet meet is het onwaarschijnlijk dat je klachten van zwangerschap komen.. als je ongerust blijft over een week nog eens testen?
miedo schreef:
19-04-2018 17:57
Voor de tienduizendste keer:
De pil werkt niet 100% tegen zwangerschap, er blijft ALTIJD een risico.
TO lezen
zo kom je dus uit onder de 100%!!
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
19-04-2018 17:57
Voor de tienduizendste keer:
De pil werkt niet 100% tegen zwangerschap, er blijft ALTIJD een risico.
TO heeft twee pillen vergeten, dat heeft niks met de betrouwbaarheid van de pil te maken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ze niet echt vergeten, je was sowieso al aan het doorslikken en toen je er twee na elkaar vergat besloot je dan maar meteen te stoppen, niet?
De kans is erg klein hoor. Het kan evengoed zijn dat er toch ergens een "oei" in je hoofd is afgegaan en je leuk lichaam je nu laat hypochonderen.
Wil je helemaal gerust zijn, wacht dan tot minstens 14 dagen nadat je seks had en test best met een gevoelige test(zo eentje die je voor je menstruatie mag gebruiken). Als die volledig blanco blijft dan gaat het al heel straf zijn mocht je toch zwanger zijn :-) .
miedo schreef:
19-04-2018 17:57
Voor de tienduizendste keer:
De pil werkt niet 100% tegen zwangerschap, er blijft ALTIJD een risico.
Maar ook voor de tienduizendste keer: als je dat ding gebruikt zoals voorgeschreven wordt je echt niet zwanger.

En ja er worden vrouwen zwanger die de pil slikken, maar het is nog maar de vraag of die vrouwen zorgvuldig zijn met de pil.
Het is geen tovermiddel he, het is een medicijn.
phoebe24 schreef:
19-04-2018 19:02
Maar ook voor de tienduizendste keer: als je dat ding gebruikt zoals voorgeschreven wordt je echt niet zwanger.

En ja er worden vrouwen zwanger die de pil slikken, maar het is nog maar de vraag of die vrouwen zorgvuldig zijn met de pil.
Het is geen tovermiddel he, het is een medicijn.
Er zijn twee betrouwbaarheidscijfers. Eentje bij juist gebruik en eentje hoe het in de praktijk gaat (met alle gebruikersfouten). Ook bij juist gebruik is er een hele kleine kans op zwangerchap.
phoebe24 schreef:
19-04-2018 19:02
Maar ook voor de tienduizendste keer: als je dat ding gebruikt zoals voorgeschreven wordt je echt niet zwanger.
Dit kan wel degelijk, al is de kans heel klein. Er worden zelfs vrouwen zwanger die een spiraal hebben en ook die gesteriliseerd zijn.

Het komt dus voor, al is het zeldzaam. Niet zo lastig te begrijpen, toch?
phoebe24 schreef:
19-04-2018 19:02
Maar ook voor de tienduizendste keer: als je dat ding gebruikt zoals voorgeschreven wordt je echt niet zwanger.

En ja er worden vrouwen zwanger die de pil slikken, maar het is nog maar de vraag of die vrouwen zorgvuldig zijn met de pil.
Het is geen tovermiddel he, het is een medicijn.
niet waar
het is een voorbehoedsmiddel :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven