Hoe lang zwanger

21-05-2018 14:06 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb normaal een cyclus tussen de 44 en de 62 dagen. Hoe kan ik nu berekenen hoe lang ik ongeveer zwanger ben aangezien ik dus altijd een andere cyclus heb?
Ik gok een maand of negen
Dymphnatam schreef:
21-05-2018 14:08
Ik gok een maand of negen
Eerder 17.

Of je telt gewoon vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en wacht op de termijnbepalingsecho die je wrs zeer binnenkort krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Je zwangerschap begint met tellen altijd op de eerste dag van je laatste menstruatie.

(Dat is juist omdat je niet altijd weet wanneer je ovulatie is, maar wel wanneer je ongesteldheid begon)
Maartje2016 schreef:
21-05-2018 14:10
Je zwangerschap begint met tellen altijd op de eerste dag van je laatste menstruatie.

(Dat is juist omdat je niet altijd weet wanneer je ovulatie is, maar wel wanneer je ongesteldheid begon)
Dit dus.
Dit is toch gewoon basiskennis?
Alle reacties Link kopieren
Wacht even je termijnecho af...daarnaast als je de verloskundige belt krijg je al dat soort vragen dan berekenen zij het voor je.
Alle reacties Link kopieren
Oh en mocht je weten wanneer je eisprong was kun je het vanaf daar plusminus berekenen.
Lucylucille schreef:
21-05-2018 14:19
Dit dus.
Dit is toch gewoon basiskennis?
Dit is alleen zo bij regelmatige, 4 weekse cycli. TO's eisprong wisselt namelijk van moment en dus zal de termijn bijgesteld worden a.d.h.v. de lengte van het embryotje.

Wanneer je rekent vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie, "krijg" je er twee weken bij, omdat men ervan uitgaat dat je 2 weken na de ELM ovuleert. Bij TO zegt dat dus niks, dan zou je bijv kunnen berekenen dat ze 9 weken zwanger is, maar vervolgens echografisch een zwangerschap van 5 weken zien omdat ze pas 4 weken na ELM ovuleerde, i.p.v. 2 weken.

Dus TO, je zult een termijnecho moeten afwachten. Dan wordt je termijn aangepast en weet je achteraf dus ook wanneer je ovuleerde. Als je ovulatie testen gedaan hebt kun je rekenen vanaf die datum + 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Clearblue test met weken indicator schijnt aantal weken na bevruchting te tonen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik heb drie weken geleden mijn ovulatie gehad dus dan ben ik 5 weken zwanger neem ik aan. Dank jullie wel
Alle reacties Link kopieren
Waterzonmaan schreef:
21-05-2018 15:40
Bedankt voor de reacties. Ik heb drie weken geleden mijn ovulatie gehad dus dan ben ik 5 weken zwanger neem ik aan. Dank jullie wel
Dan zou je nu pakweg 5 weken zijn ja.
Je kunt op sommige websites uitrekenen vanaf ovulatie.

Weet je de datum ongeveer nog?
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-05-2018 15:42
Dan zou je nu pakweg 5 weken zijn ja.
Je kunt op sommige websites uitrekenen vanaf ovulatie.

Weet je de datum ongeveer nog?
Dank je wel. Ja, dat was zaterdag drie weken geleden dus zal even Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-05-2018 14:10
Je zwangerschap begint met tellen altijd op de eerste dag van je laatste menstruatie.

(Dat is juist omdat je niet altijd weet wanneer je ovulatie is, maar wel wanneer je ongesteldheid begon)
En normaal krijg je dan 2 weken cadeau maar in het geval van TO klopt dat dan niet want als ze een cyclus rekent van 62 dagen met haar ovulatie in het midden is ze 30 dagen langer zwanger ipv 14. dat is een beetje erg veel. er zit niets anders op dan de termijnecho afwachten in dit geval
Don't cry, buy a bag and move on.
Maartje2016 schreef:
21-05-2018 14:10
Je zwangerschap begint met tellen altijd op de eerste dag van je laatste menstruatie.

(Dat is juist omdat je niet altijd weet wanneer je ovulatie is, maar wel wanneer je ongesteldheid begon)
Dat is dus niet helemaal juist. Nav eerste echo was mijn termijn 2 weken terug gezet en klopte dus niet met eerste dag laatste menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Waterzonmaan schreef:
21-05-2018 16:04
Dank je wel. Ja, dat was zaterdag drie weken geleden dus zal even Googlen.
Dan pakweg 19 januari ...ongeveer dezelfde tijd :-)
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-05-2018 20:24
Dan pakweg 19 januari ...ongeveer dezelfde tijd :-)
Gefeliciteerd! Hier nu bruin verlies en krampen en borsten weer zo plat als het maar kan. Denk dat er een miskraam aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Waterzonmaan schreef:
24-05-2018 01:59
Gefeliciteerd! Hier nu bruin verlies en krampen en borsten weer zo plat als het maar kan. Denk dat er een miskraam aankomt.
:cry: heeft het doorgezet of is het bij bruinverlies gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Waterzonmaan schreef:
24-05-2018 01:59
Gefeliciteerd! Hier nu bruin verlies en krampen en borsten weer zo plat als het maar kan. Denk dat er een miskraam aankomt.
Awee nay ik duim met je mee dat het nier zo is.
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
24-05-2018 04:20
:cry: heeft het doorgezet of is het bij bruinverlies gebleven?
Nog niet. Maar alle zwangerschapskwaaltjes wel weg :(.
Alle reacties Link kopieren
Waterzonmaan schreef:
24-05-2018 08:39
Nog niet. Maar alle zwangerschapskwaaltjes wel weg :(.
Is het bruinverlies gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Waterzonmaan schreef:
24-05-2018 08:39
Nog niet. Maar alle zwangerschapskwaaltjes wel weg :(.
Dat hoeft ook weinig te zeggen.
Is het echt veel of valt het mee.
Bel een verlos in je omgeving leg je situatie voor.
Alle reacties Link kopieren
Eens met yourlocalhero.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
24-05-2018 11:03
Dat hoeft ook weinig te zeggen.
Is het echt veel of valt het mee.
Bel een verlos in je omgeving leg je situatie voor.
Gister was het wel veel. Nu enorme steken in rechter onderrug. Heb gebeld, het is echt afwachten tot de echo over twee weken. Ga ik me echt doodziek voelen dan moet ik meteen bellen. Lief dat jullie mee denken allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven