6 weken zwanger en op (actieve) vakantie

22-05-2018 14:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik ben momenteel bijna 6 weken zwanger en we gaan vrijdag ochtend naar Zweden. Nou zal dit een actieve vakantie worden, maar is dit verstandig?( Veel wandelen etc)

Of kan ik me beter iets rustiger houden, wie heeft hier ervaring in?

Dit is wel de 2de maar bij de 1ste zijn we niet op vakantie gegaan toen ik 6 weken zwanger was.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het niet kunnen je voelt prima zelf aan wat je wel en niet kan.
Het is niet zo dat je inene niets meer kan en mag hè ;)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het niet verstandig zijn om met zes weken zwangerschap op wandelvakantie te gaan? Het enige wat vervelend zou kunnen zijn is eventuele misselijkheid. En verder luisteren naar je lichaam, dus tempo omlaag bij klachten. Maar om nou bij voorbaat al elke activiteit te skippen als je net zwanger bent...
Alle reacties Link kopieren
Daar lijkt mij niets mis mee, mits je je eigen grenzen in de gaten houdt. Dus niet dingen gaan doen die fysiek veel zwaarder zijn dan je gewend bent. En zorgen dat je voldoende rust krijgt, dat je genoeg water drinkt en vitamines binnenkrijgt, etc.

Heel veel plezier alvast! ;)
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, gewoon goed naar je lichaam luisteren
Alle reacties Link kopieren
Top bedankt! Mijn man is nogal bezorgd en snel bang dat het misgaat vandaar mijn vraag :-)

Iedereen bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Voor je zwangerschap zelf moet je niet bang zijn, je vruchtje is zo klein en zo diep weg dat je al heel gek moet doen om het schade door buitenaf te laten oplopen. Daarnaast is Zweden een proper land met goede medische kennis dus moet je ook al niet bang zijn om ziek te worden van vreemde bacteriën zoals je dat in landen in het Oosten bv wel kan hebben.
Wat wel een risico is, is dat de kans bestaat dat je morgen plots hondsberoerd wakker wordt en je eigenlijk alleen maar over de wc wilt gaan hangen. Dat je doodvermoeid bent,...of dat je een zwangerschapshumeur krijgt en je partner de gebeten hond is in alles wat hij doet of voorstelt :D .
Of in het ergste geval dat het toch nog een miskraam wordt (dat thuisblijven ook niet had kunnen voorkomen) en dat je flink bloedt wat ook niet leuk is.

Dat is als als als, als je het geboekt heb zou ik er nog heerlijk van gaan genieten en er niet vanuit gaan, mocht een van die dingen toch uitkomen kan je nog altijd beslissen om je planning aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Mbaov schreef:
22-05-2018 14:47
Top bedankt! Mijn man is nogal bezorgd en snel bang dat het misgaat vandaar mijn vraag :-)

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik zou niet gaan bungeejumpen of gaan raften of zo maar wandelen moet toch gewoon kunnen?
Vrouwen in Afrika lopen ook dagelijks meerdere kilometers om water te gaan halen, daar stoppen ze ook niet acuut mee als ze zwanger zijn.
Volg vooral je lichaam, ga niet over je grenzen heen, drink en eet genoeg en dan komt het echt wel goed.

Hou er wel rekening mee dat je rond 6/7 weken wel opeens heel veel kwalen kan krijgen, terwijl je je misschien vandaag en gister nog prima voelde.
Alle reacties Link kopieren
Butterscotch schreef:
22-05-2018 14:52
Voor je zwangerschap zelf moet je niet bang zijn, je vruchtje is zo klein en zo diep weg dat je al heel gek moet doen om het schade door buitenaf te laten oplopen. Daarnaast is Zweden een proper land met goede medische kennis dus moet je ook al niet bang zijn om ziek te worden van vreemde bacteriën zoals je dat in landen in het Oosten bv wel kan hebben.
Wat wel een risico is, is dat de kans bestaat dat je morgen plots hondsberoerd wakker wordt en je eigenlijk alleen maar over de wc wilt gaan hangen. Dat je doodvermoeid bent,...of dat je een zwangerschapshumeur krijgt en je partner de gebeten hond is in alles wat hij doet of voorstelt :D .
Of in het ergste geval dat het toch nog een miskraam wordt (dat thuisblijven ook niet had kunnen voorkomen) en dat je flink bloedt wat ook niet leuk is.

Dat is als als als, als je het geboekt heb zou ik er nog heerlijk van gaan genieten en er niet vanuit gaan, mocht een van die dingen toch uitkomen kan je nog altijd beslissen om je planning aan te passen.
Helemaal mee eens. Gewoon lekker gaan. Vanaf 8 weken was ik moe en misselijk, maar heb ik nog van alles gedaan. De 2 miskramen die ik heb gehad heb ik dezelfde dingen gedaan. Je kunt gewoon sporten etc. Heb ik na miskraam 2 ook nog specifiek aan gynaecoloog gevraagd. Joh, al ga je kickboksen zei ze. Tot 12 weken zit her vruchtje helemaal beschermd.
Ik heb met 26 weken nog bergwandeltochten gemaakt,geen enkel probleem hoor,lekker doen!
Alle reacties Link kopieren
Top! Hartstikke fijn, ben nog wel van het lekker wandelen en tochten maken gaan we dus lekker doen!
Alle reacties Link kopieren
Zweden is fantastisch! Ik ben daar vorige zomer geweest en was toen rond de twintig weken zwanger. Heb veel gekajakt, hikes gemaakt en ook lekker lui liggen lezen.
Geniet van je vakantie! En van je zwangerschap natuurlijk ook :-].
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ging skiën met 6 weken... en heb gesport tot week 39... ik begrijp dit soort topics niet :$
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem, zo lang je het zelf aan kan. Ik was vanaf week 4 kotsmisselijk en hield bijna geen eten binnen. Dat is niet echt lekker voor je conditie, dus ik vond bijna elke inspanning te veel. Maar als je daar geen last van hebt, is een beetje bewegen zelfs gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie in tenten slapen of van hutje naar hutje trekken of wel een vast huisje oid hebt als startpunt?
Als je je goed voelt kun je idd alles gewoon doen. Ik was bij 5.5 week ineens kotsmisselijk de hele dag en gaf meermaals (8x oid) per dag over. Nu 9 weken en dat is nog niet weg. De kans dat het jou zo heftig treft is niet zo heel groot, maar jullie moeten er wel ter plekke een oplossing voor hebben, mocht dat gebeuren.

Ik zou dus als je je goed voelt, gewoon lekker gaan. Veel plezier !!
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
22-05-2018 16:18
Oh ik ging skiën met 6 weken... en heb gesport tot week 39... ik begrijp dit soort topics niet :$
Ik begrijp het wel :$
Tijdens mijn laatste zwangerschap ging ik met 6 weken op ‘vakantie’ naar het ziekenhuis om daar 5 weken te blijven. Ook in het begin kan zwanger zijn voor behoorlijke lastige situaties zorgen.

Maar TO: als je vorige zwangerschap goed verlopen is en je je nu ook nog goed voelt: lekker gaan en als het nodig is je tempo en activiteiten aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je prima op wandelvakantie.

Als je de hele dag misselijk bent wordt het niet leuk. Maar ben je dat niet dan kan het prima.
Alle reacties Link kopieren
Super, tot nu toe voel ik me prima! Geen last van (ochtend) misselijkheid. Hoop dat t zo blijft, dan teken ik ervoor! 😊
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet? Ik was 19 weken zwanger ongeveer toen ik twee weken lang dagelijks kilometers liep. Met een volle backpack. Heb ook nog een lange rit op een quad gemaakt in de bergen over heel wat keien, wat zorgde voor veel geschud :hyper: Helaas begon na die vakantie ook mn bekkeninstabiliteit :-D overigens moest ik vanaf 6 weken flink kotsen en dat over de hele dag door. Kreeg geen eten binnen behalve fruit. Hoop dat je daar geen last van krijgt. Maar als je verder nergens last van hebt, waarom niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven