Zwanger worden lukt niet

30-12-2018 12:08 12 berichten
Hallo allemaal, graag wil ik wat van mij af schrijven. Al een jaar en 3 maanden zijn mijn partner en ik bezig om zwanger te worden. Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb een redelijk stabiele cyclus (30/31 dagen met een uitschieter van 34 en 1x van 26 dagen). Net een cyclus gehad van 26, wat voor mij erg vreemd is. We gaan weer met goede moed verder in 2019. In januari gaan wij op vakantie en willen daarna naar de dokter. Dit vinden wij beide erg spannend omdat wij niet weten wat wij kunnen verwachten. Zijn er nog meer stellen die in dezelfde situatie zitten? Uiteraard zijn alle tips welkom. Ps: wij vrijen om de dag en slikken foliumzuur, tarwekiemolie, vitamine C en mijn partner ook zink tabletten.
Wat vervelend dat het nog niet zo snel lukken wil. Er zijn genoeg actieve lopende topics hierover, misschien kun je daar aansluiten?
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig en onzeker kun je daar van worden he? Als je wilt kun je aansluiten bij ons Wachtbankje-topic. Hier krijg je heel veel tips en steun!
Alle reacties Link kopieren
Voordat je een medisch traject gaat starten (onderzoek kan natuurlijk geen kwaad, wellicht is er een oorzaak te vinden) zou je ook kunnen kijken naar guasha therapie. dit is een soort massage gericht om oa een betere doorbloeding te krijgen. Het is al een aantal keer succesvol gebleken in vergelijkbare sitiaties, waarbij sommigen zelfs al tot 4 maal toe ivf hebben geprobeerd konden zij nu wel zwanger worden.

Ik hoop voor jullie dat jullie wens uit mag komen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat rot zeg!! Is je man zijn zaad al onderzocht?
Misschien heb je te vaak seks waardoor de kwaliteit van het zaad achteruit gaat?

Eens per 2 a 3 dagen seks is optimaal

https://www.gezondheidsnet.nl/seks-en-s ... van-sperma
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om naar de huisarts te gaan.
Het kan zijn dat er geen oorzaak gevonden wordt waarom het niet zou lukken.

Maar voor het zelfde geld heeft je partner heel slecht zaad of is er iets met jou wat natuurlijk zwanger worden nagenoeg uitsluit.

Dan kan je wel blijven proberen maar steeds weer die hoop en dan weet teleurstelling is natuurlijk killing. Helemaal als blijkt dat je voor niets aan het proberen bent.

En voor het zelfde geld is het iets kleins wat makkelijk op te lossen valt waarna je wel zwanger wordt.

En als je de medische molen in moet om zwanger te worden dan kan je dat maar beter weten dan vruchteloos blijven proberen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
He wat verdrietig!
Heel herkenbaar. Wij zijn al ruim vier jaren aan het proberen en zitten inmiddels al in een icsi-traject.
Verstandig om naar de huisarts te gaan. Hopelijk stuurt de huisarts je door naar een fertiliteitspoli. Als je meer info wilt over welke onderzoeken gedaan (kunnen) worden, Google dan op oriënterend fertiliteitsonderzoek (ofo). Zo noemen ze in het zkh de eerste onderzoeken. Ook op de website van freya kun je veel info vinden over vruchtbaarheidsproblemen.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in hetzelfde traject en inmiddels de mmm ingegaan. Hebben al diverse onderzoeken achter de rug, deze week de hsg gehad. Nu afwachten hoe dit afloopt.. meer dan het doen van navraag en onderzoek Kun je toch niet doen helaas
Lieve allemaal, wat lief jullie berichtjes. Hier even een update. Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben😍. Op NOD getest en drie dagen achter elkaar een test gedaan en hij werd steeds donkerder! Ik gun iedereen hier ook een zwangerschap! Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
Hoopvol91 schreef:
21-02-2019 16:46
Lieve allemaal, wat lief jullie berichtjes. Hier even een update. Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben😍. Op NOD getest en drie dagen achter elkaar een test gedaan en hij werd steeds donkerder! Ik gun iedereen hier ook een zwangerschap! Veel liefs!
Gefeliciteerd!!! Geniet van je zwangerschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven