Goede vriendin miskraam - hoe steunen?

04-01-2019 17:12 13 berichten
Hoi,

Zouden jullie me adviezen/tips kunnen geven? Ik heb een goede vriendin die een miskraam heeft gehad. Ik wil haar steunen, ze steunt mij ook vaak. Maar ik ben heel erg bang om iets verkeerds te doen/zeggen. Ik heb autisme en dit soort dingen komt bij mij niet zo natuurlijk/vanzelf. Ik heb verder ook zelf geen ervaring met zwangerschap etc. Hoop dat ik niemand boos maak met dit topic, maar ik wil het oprecht graag goed doen.
Ik heb gezegd dat ik het heel erg vind, geluisterd, een knuffel gegeven. Ik zou nu een kaartje willen sturen, of een bloemetje langsbrengen. Is dat "verkeerd"?

Bedankt.
Nee, dat is lief, doen!
Alle reacties Link kopieren
Juist goed, dat is lief. Eigenlijk hoef je niet eens zoveel te zeggen, luisteren is veel belangrijker ook al vertelt ze 100 x hetzelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen. Of een lekkere reep chocola/bak ijs/iets anders lekkers waar ze van houdt. En verder kun je niet zoveel doen, maar zoiets is lief.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel erg lief en zal jouw vriendin ook zeker wel waarderen!
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het tot nu toe perfect gedaan. Ik zou willen dat mijn omgeving zo attent op mijn miskraam reageerde als jij hebt gedaan. Zeker doen, dat bloemetje en/of kaartje.
Wat lief! Beide is goed!
Je hebt het juiste gedaan. Heel lief!
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle bovenstaande posts.
Je zou ook nog kunnen zeggen dat wat je in je openingspost schrijft: dat je haar wilt steunen, maar niet zo goed weet hoe.
Alleen kalmte kan ons redden.
Bedankt! Fijn om te horen dat ik tot nu toe in elk geval niets verkeerd heb gedaan ;-) Goed idee om in kaartje te zetten dat ik haar wil steunen maar niet zo goed weet hoe. Dan breng ik morgen bloemetje en kaartje. En dan over een tijdje nog chocolade :-) Dat neem ik dan de volgende keer voor haar mee als ik op bezoek ga. Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Lief van je! Dat je er aan denkt is al heel fijn. En mocht je niet weten wat te zeggen, dan kun je at ook letterlijk zeggen, beter dan het verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden toen ik mijn miskraam had stuurde vriendinnen regelmatig een bericht met alleen de tekst “ik denk aan je” ik kreeg een kaartje en mooie bloemen opgestuurd.
Allemaal ontzettend lief en zo fijn!
Gewoon dat je aan haar denkt is genoeg.

En wat ik heel fijn vind, al snel vergeten mensen dat je een miskraam hebt gehad maar de nasleep is vaak verschikkelijk.

Dus vraag juist ook over een paar weken hoe het lichamelijk en emotioneel gaat met die knuffel.

Lieve vriendin ben je!
Bedankt weer! Ik zal zeker blijven vragen hoe het gaat, en het niet verzwijgen. Jullie hebben me goed geholpen, fijn :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven