Geen anticonceptie meer en direct zwanger?

01-03-2019 15:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas gestopt met anticonceptie, om over te stappen naar een ander middel. Een paar dagen na stoppen onveilige seks gehad omdat ik uit ging van een periode van "ontpillen". Nu wacht ik op mijn eerste menstruatie maar voel ik mij misselijk, weke maag en af en toe krampen in mijn buik. Kunnen natuurlijk symptomen van de menstruatie zijn maar is een zwangerschap ook compleet uitgesloten? Lijkt me toch dat je niet direct vruchtbaar bent als je niet ongesteld bent geweest maar ik begin toch te twijfelen..
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk is dat niet uitgesloten. Ontpillen is verzonnen door vrouwen die een reden zoeken waarom ze niet meteen zwanger worden.

Dus testje doen, dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een test doen. Maar zou wel mogelijk kunnen zijn natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ontpillen is een fabeltje, beetje naïef om daar op te vertrouwen. Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen testen om het zeker te weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus was 3 keer direct zwanger nadat ze gestopt was met de pil. Na de stopweek niet eens meer ongesteld geworden dus. Natuurlijk kun je meteen zwanger worden, hoe zouden anders al die ongelukjes gebeuren?
Tja, als je bijv de pil slikt en te laat met een nieuwe strip begint, kun je ook zwanger zijn als je in de stopweek seks hebt gehad. Dus..
Lijkt me toch dat je niet direct vruchtbaar bent als je niet ongesteld bent geweest maar ik begin toch te twijfelen..

Ik neem aan dat je weet dat eerst de eisprong komt en ongeveer twee weken daarna de menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
In feite zeg je het zelf al.....je hebt onbeschermde seks gehad. Dus het zou wel degelijk kunnen zijn dat je zwanger bent.

Maar ook kan het zijn dat je een griepje in aantocht hebt, of het is van je naderende menstruatie.

Om zeker te weten of je wel of niet zwanger bent kun je het beste een test doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt natuurlijk best zwanger zijn. Als je een eisprong hebt gehad kun je in verwachting raken, dat heeft niets met 'eerst een menstruatie krijgen' te maken.

Het kan ook zijn dat je cyclus wat langer is dan je voorheen gewend was.
mandylion wijzigde dit bericht op 01-03-2019 15:47
4.48% gewijzigd
.
RTFM!

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het trouwens mogelijk dat je niet hebt bedacht dit nog eens na te kijken (aangezien dit voor jou überhaupt dus onduidelijk was) voordat je stopt met anticonceptie als je niet zwanger wil worden?
.
Niet zo'n hele slimme actie van je geweest.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk verhaal en zeker niet slim inderdaad. Testen zal duidelijkheid geven.
Ja, zo werkt anticonceptie.
Haasjehop schreef:
01-03-2019 15:41
Tja, als je bijv de pil slikt en te laat met een nieuwe strip begint, kun je ook zwanger zijn als je in de stopweek seks hebt gehad. Dus..
present! :gift:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x direct na het stoppen met de pil zwanger geraakt, dus dat hele ontpillen bestaat volgens mij niet.
Learnsinglaugh schreef:
01-03-2019 15:54
Duidelijk verhaal en zeker niet slim inderdaad. Testen zal duidelijkheid geven.
:)
Learnsinglaugh schreef:
01-03-2019 15:54
Duidelijk verhaal en zeker niet slim inderdaad. Testen zal duidelijkheid geven.
Sterkte.
Rosalind schreef:
01-03-2019 15:42

Ik neem aan dat je weet dat eerst de eisprong komt en ongeveer twee weken daarna de menstruatie?
Nou dit dus.

Hier eerste ondanks anticonceptie en 2e meteen na stoppen.
Hier met koperspiraal; zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Beetje naïef om te denken dat het niet direct “raak” zou kunnen zijn. Natuurlijk kan dat:)! Zelfs met anticonceptie kun je zwanger raken (kleine kans, maar kan zeker!).

Ik zou direct een test doen.
Ik ben altijd verbaasd dat vrouwen soms zo weinig weten van hun eigen cyclus, hoe hun lichaam werkt, hoe je zwanger kan worden en hoe anticonceptie werkt.
Misschien je daar ook eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker kan dat! Als je de pil bent vergeten of hebt uitgespuugd moet je toch ook actie ondernemen?

Maar goed dat weet je inmiddels gezien de reacties hierboven.

Succes in ieder geval..
Hier twee keer meteen zwanger na het stoppen met de pil. Dus het kan wel degelijk.
Ik had het eigenlijk niet verwacht. Rekende op zo’n half jaar dat het zou duren , dus het was even schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stopte na 10 jaar met de pil en was direct zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven