zwanger kort na de bevalling?

01-03-2019 16:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook vrouwen die vrij snel na de geboorte van hun baby weer zwanger werden? Zo ja, hoelang zat ertussen en hoe was dat voor je?
Alle reacties Link kopieren
Wat is vrij snel?
Alle reacties Link kopieren
Binnen drie of vijf maanden? Zoiets?
Ja ik, 5 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder, binnen 2 maanden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
een vriendin van mij heeft zo 2 kinderen in 11 maanden, de 2e kwam wel 3 weken te vroeg...
errug snel dus..
Sommige vrouwen zijn na 6 weken alweer zwanger. Dus ja, wat bedoel je met snel?
En waarom wil je dat weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik na 9 maanden, na 7 maanden weer begonnen met proberen zwanger te worden. Niet extreem snel dus, maar redelijk snel. Vond en vind (zijn nu 19 en 20) het ideaal, zou het weer zo doen.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis (ikzelf dus niet) heeft 2 kids gekregen in hetzelfde jaar. Één in januari en de volgende in december. Weet dat ze het erg zwaar vond; haar lichaam was er totaal niet klaar voor. Heeft (bij haar) voor heel wat ongemak gezorgd tijdens de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 9 maanden. No 2 was 17 maanden toen no 3 kwam
Nee hier zit er twee jaar tussen. Maar ik zou er niet aan moeten denken zo snel, ik had die 9 maanden echt wel nodig om te ontzwangeren
Ik moet er niet aan denken om snel weer zwanger te zijn.
Dochter is nu 6 maanden en vind het best zwaar en moeilijk af en toe. Als ik dan nu ook al meteen weer x maanden zwanger zou zijn... pffff
Alle reacties Link kopieren
Als je de keus nog hebt: doe het niet!
Gynaecologen en zelfs de WHO raden aan: minstens jaar wachten. Jouw lichaam moet herstellen. Je loopt risico's en je kindje ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na 6 maanden zwanger van nummer 2. Bewust genomen risico, maar toch een kwartier met open mond naar die test zitten staren.
Lichamelijk ging het ok, hoewel dr verloskundige me ernstig heeft afgeraden dit nog een keer zo snel te doen. Ontzwangeren heeft toen ook wel lang geduurd.
Ik vond de eerste 2 jaar zwaar, nu vind ik het heerlijk dat ze zo weinig schelen.
Wat ik wel echt jammer vind is dat ik de zwangerschap van de tweede veel minder bewust heb meegemaakt. Ik had net een baby, dat was zo nieuw, dat die zwangerschap er eigenlijk een beetje bij hing. Achteraf had ik daar bewuster bij stil willen staan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik na 8 maanden. Ze zijn nu 18 en 19. Heb het fysiek nooit zwaar gevonden om 2x redelijk snel achter elkaar zwanger te zijn. Nu is het te gek, ze hebben het heel fijn samen.
Alle reacties Link kopieren
Ja! 5 maanden na de 1e weer zwanger, 1 jaar na de tweede weer zwanger.
3 in 3 jaar :-)
Was druk maar ze hebben veel aan elkaar(!)
Ze zijn nu bijna allemaal volwassen en ik ben halverwege de 40.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een groep met moeder die ook van prematuren zijn bevallen. En daar zitten er een paar die gewoon 8 weken na een keizersnede gewoon weer zwanger zijn geraakt...
Jwow schreef:
01-03-2019 17:45
Ik zit in een groep met moeder die ook van prematuren zijn bevallen. En daar zitten er een paar die gewoon 8 weken na een keizersnede gewoon weer zwanger zijn geraakt...

:woa:
Alle reacties Link kopieren
Hier zit er een jaar tussen nr 1 en nr 2, ik was dus na 3 maanden weer zwanger. Ik zou het zelf niet willen over doen (was ook geen bewuste keuze) en zou het een ander afraden. Wat iemand anders al zei; de 2e zwangerschap gaat een beetje aan je voorbij, ik vond het lichamelijk best zwaar en het zorgen voor 2 van die kleintjes onder de 2 is ook intensief (respect voor meerlingmoeders!). Nu ze iets groter zijn hebben ze het heel leuk samen en kan ik er ook wel echt van genieten maar aanraden zou ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na vijf maanden zwanger. Zit dus 14 maanden tussen nummer 1 en 2. Eerste zwangerschap verliep redelijk vlekkeloos. Tweede zwangerschap veel meer last gehad. Langere herstelperiode ook.
Tussen nummer 2 en 3 zit 17 maanden. Bij die zwangerschap had ik weer minder last...

De kinderen zo dicht op elkaar vond en vind ik heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus was 3 weken na haar bevalling weer zwanger :-o
Alle reacties Link kopieren
Ik was na 3 maanden weer zwanger maar is helaas een miskraam geworden. Vorige week wederom een miskraam. (Jongste zoon is nu bijna 15 maanden)
Alle reacties Link kopieren
Jwow schreef:
01-03-2019 17:45
Ik zit in een groep met moeder die ook van prematuren zijn bevallen. En daar zitten er een paar die gewoon 8 weken na een keizersnede gewoon weer zwanger zijn geraakt...
1 van de veel voorkomende risico's ja, miskramen en vroeggeboortes, en daarnaast vaak erg laag lichaamsgewicht
Echt TO, als je nog terug kan.... Doe het niet
Kennis van me had 6 weken na de bevalling alweer een positieve test in de handen 🤣
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
01-03-2019 17:04
Ik was na 6 maanden zwanger van nummer 2. Bewust genomen risico, maar toch een kwartier met open mond naar die test zitten staren.
Serieus? Bewust genomen risico? Terwijl je wist hoeveel er verkeerd kan gaan? Dat vind ik nogal wat.
Pick your battles and bloom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven