Word gek van mijn schoonzus

04-03-2019 17:35 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben rond de 11 weken zwanger en vriend en ik zijn er heel erg blij mee. Ouders en schoonouders ook, reageerden erg lief en blij. Nu heeft de broer van mijn vriend een vriendin, die zich nogal opdringt. We hebben vorige week aan de families verteld dat we een kindje krijgen, en mijn schoonzus heeft de hele middag dingen tegen me gezegd als: "wij gaan ook een bedje kopen, zodat de baby vaak kan komen logeren", "we gaan snel babyshoppen", "ik wil mee naar een echo". Eerst vond ik dat allemaal wel heel lief, maar nu zag ik haar 2 dagen terug weer en begon ze weer over wanneer ze dan mee mag naar de echo. En of ik mee wilde shoppen voor een babybedje bij hun thuis.... wij zijn zelf nog niet eens bezig met de babykamer. Ik ben niet erg assertief, en zij dus wel, dus ik sta dan met mijn mond vol tanden.
Ik wil ook niet dat ze meegaat naar een echo, mijn eigen zus gaat zelfs niet eens mee, dus laat staan zij. Hoe kan ik dit het beste zeggen en haar enthousiasme wat indimmen?
Laat het je vriend tegen zijn broer zeggen als jij het niet durft.
Alle reacties Link kopieren
Simpel.. Nee.. Nee is een heel simpel en duidelijk antwoord. Nee ik wil niet dat je meegaat naar de echo , dat doe ik liever alleen/met mijn vriend/man/moeder/oma whatever.

En qua logeren .. gewoon niet op ingaan, idem met spullen kopen en winkelen.. Nee.. ik ga niet winkelen want geen tijd/zin/ga liever met mijn man/moeder

Je hoeft niets uit te leggen.. Nee is voldoende..
Alle reacties Link kopieren
Het is toch ook bijzonder, of mensen worden verweten geen interesse te hebben of enthousiasme moet worden beteugeld. Wees blij dat ze zo enthousiast is over jullie kind.

Het bedje kopen wil ze samen doen omdat ze de juiste keuze voor JULLIE kind wil maken. Ik vind dat eerder lief dan dat dat de kop moet worden ingedrukt.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
04-03-2019 17:38
Het is toch ook bijzonder, of mensen worden verweten geen interesse te hebben of enthousiasme moet worden beteugeld. Wees blij dat ze zo enthousiast is over jullie kind.

Het bedje kopen wil ze samen doen omdat ze de juiste keuze voor JULLIE kind wil maken. Ik vind dat eerder lief dan dat dat de kop moet worden ingedrukt.
Ben ik ook zeker en ik waardeer het, alleen als ze dingen gaat zeggen als "wanneer kan ik mee naar de echo" denk ik echt huh?? Dat vraag je toch niet zo aan iemand? Je wordt toch meegevraagd naar een echo en je gaat er toch niet zomaar vanuit dat je gewoon mee gaat? En daarnaast zijn we ook geen vriendinnen ofzo. We zien elkaar met familiegelegenheden maar nooit 1 op 1 en heb ook nooit 1 op 1 contact met haar
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
04-03-2019 17:38
Het is toch ook bijzonder, of mensen worden verweten geen interesse te hebben of enthousiasme moet worden beteugeld. Wees blij dat ze zo enthousiast is over jullie kind.

Het bedje kopen wil ze samen doen omdat ze de juiste keuze voor JULLIE kind wil maken. Ik vind dat eerder lief dan dat dat de kop moet worden ingedrukt.
TO vindt het niet leuk, ze vindt het teveel.. Dat mag.. NIet iedereen vindt het leuk als mensen zo overdreven doen. Ik hou er zelf ook niet van , dat hele gedoe eromheen.

Kindje krijgen is leuk, maar mee met echo vond ik voorbehouden aan mijn man en ouders (ik heb overigens geen broers en zussen). Ik wilde echt mijn schoonzus daar niet bij hoor. Ook mijn schoonmoeder niet (wilde mijn man al helemaal niet). Spullen kopen en logeren.. dat zijn toch allemaal dingen die allemaal niet tegelijk moeten. Mag TO eerst zelf wennen aan het idee ? Samen met haar partner?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil TO wel helemaal niet dat haar baby gaat logeren bij schoonzus?
Zeg, je hoeft geen bedje te kopen, want ons kind gaat niet logeren tot ze minimaal 4 is. Misschien weleens bij opa en oma, maar dan nemen we een campingbedje mee.
TO je moet echt assertiever worden, anders voorspel ik je nog veel ellende voor de toekomst.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ze is gewoon blij. Waarom is dat nou weer een probleem. ;) ;)

En je kan heel lief gewoon nee zeggen tegen meegaan naar de echo.

Nee, sorry lieverd, ik ga je niet meenemen, alleen vriend/de vader.

Ik zou dat zelf zeggen en niet aan vriend overlaten trouwens. Strakjes kan hij geen nee zeggen.

En dan laat je je vriend meteen de echofoto naar haar sturen. Vind ze vast leuk.

En ik zou ook heel vriendelijk zeggen dat je zelf een campingbedje gaat kopen dus dat hoeft niet. En overal logeren gaat toch nog lang niet gebeuren. Maar dan heb je een bedje : Dus je hoeft daar echt geen geld voor uit te geven lieve schoonzus. :-D

Lief maar duidelijk zijn.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 17:45
27.80% gewijzigd
Nou dat is al 1 enthousiast oppasadres als je oppas nodig hebt. Fijn toch :yes:
Alle reacties Link kopieren
lievekleine schreef:
04-03-2019 17:41
Ben ik ook zeker en ik waardeer het, alleen als ze dingen gaat zeggen als "wanneer kan ik mee naar de echo" denk ik echt huh?? Dat vraag je toch niet zo aan iemand? Je wordt toch meegevraagd naar een echo en je gaat er toch niet zomaar vanuit dat je gewoon mee gaat? En daarnaast zijn we ook geen vriendinnen ofzo. We zien elkaar met familiegelegenheden maar nooit 1 op 1 en heb ook nooit 1 op 1 contact met haar

Precies hierom.. Het is niet je beste vriendin, je ziet haar zelden dus waarom zou ze daarbij moeten zijn. Je hebt groot gelijk, Lekker delen met mensen waarvan jij wil dat ze erbij zijn. Even stapje terug zou je schoonzus sieren.
Alle reacties Link kopieren
“Lief dat je mee wil maar ik ga gewoon met vriend, of evt. met (schoon)moeder”.

“Ik weet nog helemaal niet of en wanneer baby ooit gaat logeren dus een bedje vind ik voorbarig”.
ChristianeF schreef:
04-03-2019 17:38
Het is toch ook bijzonder, of mensen worden verweten geen interesse te hebben of enthousiasme moet worden beteugeld. Wees blij dat ze zo enthousiast is over jullie kind.
Ik vind het stalkerig klinken. Het is toch niet normaal dat je je als geen familie zijnde aanhang zo obsessief gedraagt?
Snap uberhaupt niet waar dat wicht zich mee bemoeit. Het is niet jouw vriendin tenslotte dus heeft ze uberhaupt niets met jou te maken.
Alle reacties Link kopieren
Laat haar zelf een baby maken....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sowieso menen mensen dat het oke is om je overal in te mengen als er zus/schoonzus/dochter zwanger is. Blij zijn prima, interesse tonen prima, maar hou lekker beetje afstand. Als de zwangere van alles wil delen dan laat ze dat wel merken.
Madeliefjees schreef:
04-03-2019 17:43
Misschien wil TO wel helemaal niet dat haar baby gaat logeren bij schoonzus?
Zeg, je hoeft geen bedje te kopen, want ons kind gaat niet logeren tot ze minimaal 4 is. Misschien weleens bij opa en oma, maar dan nemen we een campingbedje mee.
TO je moet echt assertiever worden, anders voorspel ik je nog veel ellende voor de toekomst.
Dit inderdaad.
Ik had ook zo'n schoonzus die wel even alles wilde bepalen voor mijn kind. Die domme ex van mij bemoeide zich er helaas ook niet mee en liet het mij opknappen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch gewoon zeggen dat je dat iets tussen jou en je partner vindt, die echo's, maar dat ze de foto's achteraf wel mag zien.
Ik vind het heel raar dat daar iemand anders bijzit, maar ik heb dan ook al slecht nieuws gekregen bij echo's, dus dat zou dan superbizar zijn moest daar iemand anders dan mijn partner zijn bij geweest.

En een bedje, tja, als onze kinderen ergens logeren, dan slapen ze in een reisbedje, dus dat hoeven ze helemaal niet aan te kopen voor jouw kind...
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus hield mij overal buiten toen ze zwanger was, we lagen elkaar niet dus ik hoorde van mijn broer wel hoe het ging.

Maar toen hun zoontje geboren was werd er wel verwacht dat ik steeds kwam oppassen want dat doe je toch voor familie?

Ze heeft zelfs nog nooit de luiers van die kleine verschoont want 'dan ging ze over haar nek'.

Tis ook nooit goed.
Lief juist hoe betrokken ze is.
Ik kreeg tig echo's dus vond het niet probleem als iemand een keertje graag mee wilde om te kijken. al was ik zelf diegene die vroeg of ze het leuk vonden om een keer mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!

Ja ze is heel dominant en loopt ook over haar vriend heen (de broer van mijn vriend dus). Ze hebben net een nieuw huis, nog geen kinderen, en mijn schoonbroer heeft een kamertje voor zichzelf met computer e.d. en nu moet dat allemaal opgedoekt worden voor onze baby. Daarnaast wonen ze ook niet eens in de buurt en mag baby daar best eens slapen, maar mijn ouders en schoonouders worden toch echt 1e oppas. Ik denk dat ze zelf gewoon een enorme kinderwens heeft en zo al wil proeven van een baby.

Heb het met vriend besproken, die is gelukkig een stuk assertiever en ze gaat gewoon niet mee naar een echo, punt. Ik ben medisch vanwege ziektes en moet dus vaak echos laten maken, maar als het een keer niet goed is, wil ik echt niet dat zij dan naast me zit. Ook dus omdat we echt helemaal niet zo'n hele goeie band hebben samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hield mijn zwangerschappen ook heel erg voor mijzelf. Ik vond het fijn. En sowieso in de jaren 90 geen facebook/insta en al dat soort zaken, scheelde een hoop. Je kon het lekker lang stil houden ;-)


Ik vond het niet nodig om dat met de hele wereld te delen. Bij mijn oudste is er niemand mee geweest naar de echo's alleen man , bij no. 2 wilde mijn vader heel graag eens mee , ging mee en toevallig zagen we het geslacht (was zo duidelijk dat hij het direct zag ;-) ) en no. 3 wilde mijn moeder een keer mee, ook prima. Maar dat vroegen ze netjes. De controles deed ik alleen met man of alleen en alleen bij de derde is mijn moeder paar keer mee geweest. Verder geen familie of schoonfamilie.
Mijn schoonmoeder bemoeide zich overal mee vanaf dag 1 dus die deur ging heel snel dicht. Als je mij geen ruimte geeft , sluit ik alles af.. Ik kan daar helemaal niet tegen.

Met spullen kopen ging vaak mijn moeder mee, gezellig. Schoonzus had sowieso geen interesse daarin. Maar alleen maar op mijn verzoek, nooit opgedrongen. Mijn ouders houden ook wel van wat afstand.

Ze zijn overigens gek op hun kleinkinderen en mijn kindern waren/zijn kind aan huis.. Dus het is allemaal goed gekomen :-)
Alle reacties Link kopieren
Tja, genoeg mensen die een babybedje regelen voor nichtjes, neefjes, kleinkinderen en ander klein grut. Misschien zijn haar vriendinnen/zussen wel al peettante en hoort ze allemaal enthousiaste verhalen over logerende ukkies.

Probeer het om te draaien. Als ze zegt dat ze een bedje wil kopen, zeg dan heel lief terug dat ze je een veel groter plezier zou doen met een campingbedje als kraamcadeau (en dat mag best tweedehands).
En mee naar een echo? Joh, ik weet niet eens of dat zomaar kan, ik was nog niet eens bij de verloskundige. Maar mocht het een keertje kunnen zal ik aan je denken.
Waarna het, afhankelijk van wat jij wilt, wel of niet blijkt te kunnen.

Er zijn maar weinig moeders die hun baby in het eerste jaar ergens laten logeren. Maar eerlijk is eerlijk; het kan erg fijn zijn om, als je kleintje straks pakweg een half jaar is, een keertje ongestoord naar de kapper te kunnen. En iemand achter de hand om een keertje te kunnen oppassen is echt geen overbodige luxe. Die van ons was vijf weken oud toen mijn man met een hartritmestoornis in het ziekenhuis terecht kwam. Nou, toen was ik dus heel blij met het campingbedje want ik kon haar niet meenemen.

Waarmee ik maar wil zeggen; je weet gewoon nooit hoe het allemaal loopt, dus houd gewoon alle opties open. Maar wel zo dat jij je er ook goed bij voelt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik had eerst 2 inwendige. En bij beiden waren er probleempjes. Dus in later stadium ook nog wel inwendige gehad. Echt geen behoefte aan wie dan ook daarbij. Vond al vervelend dat mijn man koffie zat te leuten naast me. :roll:

Maar goed ik vond het hele zwanger zijn niet bijzonder genoeg om daar van alles over te willen delen met iedereen.

Kinderen showen na de keizersnedes.. dat vond ik wel heel fijn. Bezoek wilde ik!!! En allemaal al in het ziekenhuis. Nadat is beetje toonbaar was natuurlijk. :-D
Ceylon schreef:
04-03-2019 17:56
Tja, genoeg mensen die een babybedje regelen voor nichtjes, neefjes, kleinkinderen en ander klein grut. Misschien zijn haar vriendinnen/zussen wel al peettante en hoort ze allemaal enthousiaste verhalen over logerende ukkies.

Probeer het om te draaien. Als ze zegt dat ze een bedje wil kopen, zeg dan heel lief terug dat ze je een veel groter plezier zou doen met een campingbedje als kraamcadeau (en dat mag best tweedehands).
En mee naar een echo? Joh, ik weet niet eens of dat zomaar kan, ik was nog niet eens bij de verloskundige. Maar mocht het een keertje kunnen zal ik aan je denken.
Waarna het, afhankelijk van wat jij wilt, wel of niet blijkt te kunnen.


Er zijn maar weinig moeders die hun baby in het eerste jaar ergens laten logeren. Maar eerlijk is eerlijk; het kan erg fijn zijn om, als je kleintje straks pakweg een half jaar is, een keertje ongestoord naar de kapper te kunnen. En iemand achter de hand om een keertje te kunnen oppassen is echt geen overbodige luxe. Die van ons was vijf weken oud toen mijn man met een hartritmestoornis in het ziekenhuis terecht kwam. Nou, toen was ik dus heel blij met het campingbedje want ik kon haar niet meenemen.

Waarmee ik maar wil zeggen; je weet gewoon nooit hoe het allemaal loopt, dus houd gewoon alle opties open. Maar wel zo dat jij je er ook goed bij voelt.
Dit is een te grote kier. En bijna iedereen weet dat er eentje extra gewoon mee kan. Ik zou die deur gewoon duidelijk dicht houden.
Lucifer2018 schreef:
04-03-2019 17:58
Dit is een te grote kier. En bijna iedereen weet dat er eentje extra gewoon mee kan. Ik zou die deur gewoon duidelijk dicht houden.
Inderdaad! Gewoon zeggen dat je hooguit intimi meeneemt en dat zij daar niet toe behoort.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik waardeer het echt hoor dat ze zo geinteresseerd is, heb al alle echofotos laten zien aan dr die we tot nu toe hebben en zal alle fotos met liefde sturen. Ik wil niet ondankbaar overkomen. Maar ik begrijp niet dat je je zo kan opdringen én als we dus niet eens echte vriendinnen zijn. En dat gaan we ook niet snel worden, want we matchen gewoon op veel dingen niet en hebben soms niet eens wat te bespreken met elkaar. En dat hoeft ook allemaal niet, maar dan snap ik niet dat ze nu doet alsof zij de belangrijkste uit de omgeving is.

Ze hebben rond de uitgerekende datum een weekend weg geboekt met vrienden. Nu zei ze 2 dagen terug dat ze die wil annuleren. Omdat ik dan mss wel beval. Ik kreeg het spaansbenauwd, was al bang dat ze op dezelfde dag vd bevallig naast me in t ziekenhuis zit. Heb toen dus ook direct gezegd dat ze gewoon weekend weg moet gaan en ik dan wel zie hoe we t doen met bezoek etc.

Kijk voor mijn eigen zus (met wie ik dus wel n hele speciale band heb) zou ik ook mijn weekend weg kunnen annuleren. Dus ik snap het. Maar omdat we die band niet hebben, snap ik het niey

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven