Echodense darmen en vergrootte nier echo

17-03-2019 22:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zoals al omschreven ben ik dus zwanger van onze tweede. Alles leek goed te zijn tot er bij de 20 weken echo een vergrootte nier te zien was. Geen reden voor zorg zei de echoscopiste maar we hebben toch een doorverwijzing gekregen om er beter naar te laten kijken.

En toen bleek dat er ook witte/ echodense darmpjes te zien waren op de echo. Dit in combinatie met het niertje zou op een afwijking kunnen duiden.

We zijn direct in overleg gegaan en hebben bloed laten prikken en ik heb een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou doen maar ik kan gewoon niet tegen de onzekerheid.

En nu? In afwachting van de uitslagen. Merk dat ik een beetje lamgeslagen ben. Heb geen behoefte om met de babykamer bezig te zijn en zit erg in spanning. Herkenbaar verhaal? Hoor graag iets positiefs.. :cry:
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:52
95.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanuit een heel ander scenario een vruchtwaterpunctie gehad.
Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag, dat is zo rot. Hopelijk komt die snel en blijkt het oké!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig.
Veel sterkte!! Hopelijk is alles goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar in anders situatie. Ik vond die wachttijd ook vreselijk en durfde ook niet meer vooruit te kijken. Niks te kopen enz. Uitslag van vruchtwater punctie komt in paar dagen toch?
Heel veel sterkte to gewoon heel veel afleiding zoeken.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar heel veel sterkte. Hopelijk komt de uitslag snel en is alles in orde !
.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal!

Ik vind het fijn om jullie reacties te lezen, doet me goed. Ik merk dat ik me in mijn omgeving er wat voor af sluit. Ben wel gewoon aan het werk. Collega's weten ervan maar ik heb het er verder niet over.

Afwachten maar inderdaad :|
Ook vanuit België, sterkte.
Laat het allemaal meevallen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje.
Bij de 20 weken echo zijn er ook echodense darmen ontdekt.
bloedonderzoeken gedaan voor CMV, toxoplasmose en taaislijmziekte.
donderdag heb ik het nieuws gekregen dat ik drager ben van taaislijmziekte (blijkbaar 1/25 mensen is dit).
De volgende stap zou een bloedonderzoek zijn van mijn man op dragerschap, maar die uitslag duurt dan alweer 2 weken.
Morgen heb ik een vruchtwaterpunctie...
Ik leef al 3 weken in onzekerheid en het wordt ondraaglijk...
Ik weet dat echodense darmen heel vaak niets betekent, maar in combinatie met mijn dragerschap ga ik volledig uit het lint...
Alle reacties Link kopieren
mabo1985 schreef:
18-03-2019 13:11
Hallo

Ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje.
Bij de 20 weken echo zijn er ook echodense darmen ontdekt.
bloedonderzoeken gedaan voor CMV, toxoplasmose en taaislijmziekte.
donsderdag heb ik het nieuws gekregen dat ik drager ben van taaislijmziekte (blijkbaar 1/25 mensen is dit).
De volgende stap zou een bloedonderzoek zijn van mijn man op dragerschap, maar die uitslag duurt dan alweer 2 weken.
Morgen heb ik een vruchtwaterpunctie...
Ik leef al 3 weken in onzekerheid en het wordt ondraaglijk...
Ik weet dat echodense darmen heel vaak niets betekent, maar in combinatie met mijn dragerschap ga ik volledig uit het lint...
Hoi, bij ons ook dezelfde bloedtesten. Het ging heel snel, dezelfde dag nog beide bloed laten prikken en de dag erna al de punctie. Ik heb al wel een uitslag binnen, dat het niet het syndroom van down is of trisomie 18 of 21. Maar nu gaan ze nog verder kijken. Sterkte ermee! Ik vind het ook slopend, sta echt on hold voor mijn gevoel..
Alle reacties Link kopieren
hey

al wat meer nieuws?
Ik heb gisteren de punctie gekregen en viel inderdaad goed mee.
grts
Alle reacties Link kopieren
mabo1985 schreef:
20-03-2019 12:38
hey

al wat meer nieuws?
Ik heb gisteren de punctie gekregen en viel inderdaad goed mee.
grts
Nee nog steeds niets. Waarschijnlijk deze week nog. Jij ook sterkte met het wachten :hug:
Alle reacties Link kopieren
sterkte met afwachten dames...
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
20-03-2019 15:54
Nee nog steeds niets. Waarschijnlijk deze week nog. Jij ook sterkte met het wachten :hug:
Ondertussen 24 weken zwanger en nog een week wachten op resultaat...
Alle reacties Link kopieren
mabo1985 schreef:
25-03-2019 13:06
Ondertussen 24 weken zwanger en nog een week wachten op resultaat...

Ach meen je niet. Vreselijk 😪. Ik heb vorige week vrijdag bericht gekregen dat het geen CF is. En ook geen andere afwijkingen of dergelijke. Als het goed is moet ik rond de 28 wk weer heen om te kijken of de witte darmpjes wat zijn bijgetrokken.

Je zou denken dat ik enorm opgelucht ben. (Ben ik ook hoor!) Maar ik ben nog steeds bang dat er groot probleem is met de darmen. En onbevangen sta ik er niet meer in, deze zwangerschap. Het is net of ik niet meer blij kan zijn..

Ik vind het heel erg voor je dat je zo lang moet wachten, dat is slopend en ik leef met je mee. Laat je me weten wat de uitslag is? :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven