Verkoudheid en laparoscopie

24-03-2019 07:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb aankomende woensdag een laparoscopie en ben sinds vrijdag flink verkouden.
Kan dit enige invloed hebben op de operatie?
Iemand ervaringen hierin?
Ga morgen sowieso even erover bellen....
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan. Als je heel heftig verkouden bent kan de anesthesist besluiten dat het niet veilig is om je onder narcose te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je koorts? Dat is meestal waar ze het meeste waarde aan hechten bij het beoordelen of de ingreep door gaat. Zelf onlangs geopereerd en was ook flink verkouden maar geen koorts. Ingreep is door gegaan al hadden ze wel even getwijfeld. Herstel duurde wel langer hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
yellowpino schreef:
24-03-2019 08:00
Heb je koorts? Dat is meestal waar ze het meeste waarde aan hechten bij het beoordelen of de ingreep door gaat. Zelf onlangs geopereerd en was ook flink verkouden maar geen koorts. Ingreep is door gegaan al hadden ze wel even getwijfeld. Herstel duurde wel langer hierdoor.

Nee geen koorts verder. Voel mij verder ook prima, alleen verkouden en wat hoesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook flink verkouden en had een dag van tevoren nog koorts. Op de dag zelf was het oké en de operatie is ook doorgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een ziekenhuis en heb hier wel eens mee te maken. Bel morgen met het ziekenhuis. Soms kan het wel doorgaan, soms wordt het toch uitgesteld. Dat hangt er onder andere vanaf hoe je longen klinken wanneer er met een stethoscoop geluisterd wordt. De risico's van narcose zijn groter bij verkouden mensen, dat wordt afgewogen tegen het nadeel van het uitstellen van de operatie. En hoesten na een buikoperatie kan zeer doen, dus dat kan ook een overweging zijn.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
24-03-2019 09:53
Ik werk in een ziekenhuis en heb hier wel eens mee te maken. Bel morgen met het ziekenhuis. Soms kan het wel doorgaan, soms wordt het toch uitgesteld. Dat hangt er onder andere vanaf hoe je longen klinken wanneer er met een stethoscoop geluisterd wordt. De risico's van narcose zijn groter bij verkouden mensen, dat wordt afgewogen tegen het nadeel van het uitstellen van de operatie. En hoesten na een buikoperatie kan zeer doen, dus dat kan ook een overweging zijn.
Ik had dag van te voren ook gebeld en ze raadden aan gewoon te komen en dat er op dat moment een beslissing genomen zou worden. Ik had geen koorts dus het is door gegaan. Het hoesten bij de flinke buikwond later was inderdaad geen pretje. Na ingreep ook erg misselijk geweest, maar of dat door de verkoudheid kwam weet ik niet. Wel langere hersteltijd omdat ik niet fit was.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
24-03-2019 09:53
Ik werk in een ziekenhuis en heb hier wel eens mee te maken. Bel morgen met het ziekenhuis. Soms kan het wel doorgaan, soms wordt het toch uitgesteld. Dat hangt er onder andere vanaf hoe je longen klinken wanneer er met een stethoscoop geluisterd wordt. De risico's van narcose zijn groter bij verkouden mensen, dat wordt afgewogen tegen het nadeel van het uitstellen van de operatie. En hoesten na een buikoperatie kan zeer doen, dus dat kan ook een overweging zijn.
Ok bedankt voor je reactie!
Het hoesten valt mee, dat is maar heel af en toe.
Voel mij verder ook prima gelukkig.
Ga morgen idd sowieso bellen en dan horen we het wel!
Alle reacties Link kopieren
Op basis van wat je hier schrijft denk ik dat de ingreep wel door kan gaan maar dat de anesthesist waarschijnlijk nog wat extra lichamelijk onderzoek (longen luisteren) wil doen en nog wat extra vragen aan je heeft vooraf, om je toestand zo goed mogelijk in kaart te brengen. Wanneer de verkoudheid niet erg is kun je gewoon geopereerd worden.

Je wordt trouwens niet extra misselijk als je verkouden bent.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
24-03-2019 13:14
Op basis van wat je hier schrijft denk ik dat de ingreep wel door kan gaan maar dat de anesthesist waarschijnlijk nog wat extra lichamelijk onderzoek (longen luisteren) wil doen en nog wat extra vragen aan je heeft vooraf, om je toestand zo goed mogelijk in kaart te brengen. Wanneer de verkoudheid niet erg is kun je gewoon geopereerd worden.

Je wordt trouwens niet extra misselijk als je verkouden bent.
Daar gaan we dan maar vanuit😊
Heb er eerlijk gezegd niet zo zin in dat het verzet moet worden....

Bedankt voor de informatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven