Lange menstruatie

25-06-2019 13:23 24 berichten
Hi allemaal,

Ik ben nieuwe hier op het forum.
Mijn man en ik willen graag een kindje. Ik ben sinds okt 2018 gestopt met mijn nuvaring en sinds 3 maanden zijn we serieus aan het proberen.
Na dat ik stopte met de nuvaring kreeg ik na 3 maanden mijn eerste natuurlijke menstruatie en daarna 2x een cyclus van 29 dagen met voor mijn doen normale menstruatie (4 dagen mild bloed verlies). Hierna echter heb ik twee keer een hele lange cuclys gehad (40 en 45 dagen). Met als meest opvallende dat mijn menstruatie zo anders was: deze duurde 11 dagen!! Wel was het bloed verlies zo weinig dat een inlegkruisje voldoende was... ik heb een aantal testen gedaan maar die waren negatief. We zijn 2 maanden geleden getrouwd waar ik misschien wat stress van heb gekregen, zou dit een verklaring zijn voor de rare cycli? Heeft iemand hier ervanring mee? Ik wil niet meteen naar de huisarts rennen en hoop dat mijn lichaam het nu zelf oplost.
Volgens mij kan het nooit kwaad om toch even met de huisarts te overleggen. Stress kan sowieso invloed hebben op je menstruatie. Zoals ik al zei: bel ff de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
huisarts kan niet zo veel voor je doen. Maar ik snap echt, dat je nu (met terugwerkende kracht liefst gisteren) zwanger wil raken

Wat kan helpen, is je cyclus goed bijhouden. Begin&einddatum
Wanneer andere afscheiding etc, om een patroon te herkennen
Eventueel ondersteund met temperaturen
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:28
huisarts kan niet zo veel voor je doen. Maar ik snap echt, dat je nu (met terugwerkende kracht liefst gisteren) zwanger wil raken

Wat kan helpen, is je cyclus goed bijhouden. Begin&einddatum
Wanneer andere afscheiding etc, om een patroon te herkennen
Eventueel ondersteund met temperaturen
Maar huisarts kan wel doorverwijzen als hij/zij het niet vertrouwt.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
25-06-2019 13:33
Maar huisarts kan wel doorverwijzen als hij/zij het niet vertrouwt.
dan zal TO nog een tijdje moeten bijhouden wat er aan de hand is
en tot nu toe, is er niks zorgwekkends aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je menstruatie voor je met de nuvaring begon? En hoe lang heb je die gebruikt.
Mijn menstruaties duurden altijd zo lang dus voor mij was dat gewoon en maakte voor het zwanger worden niet zoveel uit.

Misschien goed om te weten dat je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. In jouw geval is je eisprong dus later gekomen als je cyclus langer duurde.

Je zou evt ovulatietests kunnen gebruiken om wat inzicht in je cyclus te krijgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:35
dan zal TO nog een tijdje moeten bijhouden wat er aan de hand is
en tot nu toe, is er niks zorgwekkends aan de hand
Zullen we die conclusie aan een professional over laten? Ik had namelijk vergelijkbare klachten en bij mij was er wel iets zorgwekkends aan de hand.
suzyqfive schreef:
25-06-2019 13:35
Hoe was je menstruatie voor je met de nuvaring begon? En hoe lang heb je die gebruikt.
Mijn menstruaties duurden altijd zo lang dus voor mij was dat gewoon en maakte voor het zwanger worden niet zoveel uit.

Misschien goed om te weten dat je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. In jouw geval is je eisprong dus later gekomen als je cyclus langer duurde.

Je zou evt ovulatietests kunnen gebruiken om wat inzicht in je cyclus te krijgen.
Menstruatie voor nuvaring was volgens mij ook gewoon 4 a 5 dagen mild bloedverlies. Maar ik nuvaring zo’n 13 jaar gebruikt (behoorlijk lang). Zat ook al te denken aan ovulatietest! Misschien maar eens gaan doen. Dank voor je reactie iig
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
25-06-2019 13:37
Zullen we die conclusie aan een professional over laten? Ik had namelijk vergelijkbare klachten en bij mij was er wel iets zorgwekkends aan de hand.
ik ga niet mee met je drama
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk nog 2 cycli aankijken en bijhouden. Dan heb je informatie van een half jaar waarmee je naar de huisarts kan.

Eventueel kun je ovulatietesten gaan gebruiken om te zien of je je eisprong kunt vinden.
MISSDRAMAQUEEN schreef:
25-06-2019 13:37
Zullen we die conclusie aan een professional over laten? Ik had namelijk vergelijkbare klachten en bij mij was er wel iets zorgwekkends aan de hand.
Als mijn cyclus niet op korte termijn wat normaler wordt is het wel een idee om even te overleggen met mijn huisarts. Mag ik vragen wat er bij jou aan de hand was toen je vergelijkbare klachten als die van mij had?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
25-06-2019 13:35

Misschien goed om te weten dat je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. In jouw geval is je eisprong dus later gekomen als je cyclus langer duurde.
die 14 dagen is een gemiddelde en geen atoomklok. Er zijn zat vrouwen die een kortere of langere LF hebben.
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:42
ik ga niet mee met je drama
Hahahaha
Demi6 schreef:
25-06-2019 13:43
Als mijn cyclus niet op korte termijn wat normaler wordt is het wel een idee om even te overleggen met mijn huisarts. Mag ik vragen wat er bij jou aan de hand was toen je vergelijkbare klachten als die van mij had?
Je mag me een pb bericht sturen
Alle reacties Link kopieren
Overigens worden cycli tussen de 21 en 42 dagen gezien als normaal en regelmatig, dus eigenlijk heb je nog maar 1 cyclus gehad die als 'niet normaal' wordt gezien
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:28
huisarts kan niet zo veel voor je doen. Maar ik snap echt, dat je nu (met terugwerkende kracht liefst gisteren) zwanger wil raken

Wat kan helpen, is je cyclus goed bijhouden. Begin&einddatum
Wanneer andere afscheiding etc, om een patroon te herkennen
Eventueel ondersteund met temperaturen
Dank voor je reactie, ik heb een tijdje temperatuur bijgehouden maar dat vond ik zo wisselend dat ik er weinig wijs uit werd. Cyclus goed bijhouden is denk ik inderdaad goed om wat inzicht te krijgen.
Pinda-Kaas schreef:
25-06-2019 13:50
Overigens worden cycli tussen de 21 en 42 dagen gezien als normaal en regelmatig, dus eigenlijk heb je nog maar 1 cyclus gehad die als 'niet normaal' wordt gezien
Ja klopt, misschien moet ik me ook niet te druk maken. Maar het voelt vervelend als je cyclus anders loopt dan je gewend bent. Zeker als je ene kinderwens hebt.
Alle reacties Link kopieren
Demi6 schreef:
25-06-2019 13:51
Dank voor je reactie, ik heb een tijdje temperatuur bijgehouden maar dat vond ik zo wisselend dat ik er weinig wijs uit werd. Cyclus goed bijhouden is denk ik inderdaad goed om wat inzicht te krijgen.
netjes elke dag, precies dezelfde tijd?
Liefst net voor je echt wakker bent. half 7 ofzo

Ik ging na een tijdje een prachtige lijn zien en kon ook mijn ovulatie voorspellen (en dat terwijl mijn cyclus niet helemaal gelijk was elke maand).
Alle reacties Link kopieren
Demi6 schreef:
25-06-2019 13:54
Ja klopt, misschien moet ik me ook niet te druk maken. Maar het voelt vervelend als je cyclus anders loopt dan je gewend bent. Zeker als je ene kinderwens hebt.
ja dat is heel logisch natuurlijk
ik heb zelf een cyclus tussen de 29 en 39 dagen dus ik weet wel een beetje hoe het voelt
ik deed aan temperaturen, maar dat duurt een paar maanden voor je daar echt data uit kan halen (en je moet best strikt zijn)
ben overigens met die cyclus heel makkelijk zwanger geworden uiteindelijk

ik zou misschien toch gewoon ovulatietesten gaan proberen als ik jou was, geeft je ook weer extra info als je uiteindelijk toch naar de huisarts zou stappen omdat je je zorgen maakt
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:59
netjes elke dag, precies dezelfde tijd?
Liefst net voor je echt wakker bent. half 7 ofzo

Ik ging na een tijdje een prachtige lijn zien en kon ook mijn ovulatie voorspellen (en dat terwijl mijn cyclus niet helemaal gelijk was elke maand).
Ja, netjes elke morgen om de zelfde tijd voor het opstaan. Meting deed ik alleen oraal, en ik heb wel eens gelezen dat rectaal meten betrouwbaarder is...
Alle reacties Link kopieren
Demi6 schreef:
25-06-2019 14:03
Ja, netjes elke morgen om de zelfde tijd voor het opstaan. Meting deed ik alleen oraal, en ik heb wel eens gelezen dat rectaal meten betrouwbaarder is...
en je hebt ook een goede digitale thermometer nodig ervoor, liefst 1 die 2 cijfers 'achter de komma' meet
mocht je het willen overwegen, ik was/ben erg tevreden met de femometer (ben nu zwanger dus gebruik m momenteel niet)
maar een gewone thermometer en handmatig invoeren gaat natuurlijk ook prima
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zulke lange cyclussen, was uiteindelijk niks aan de hand. Cyclus in een app bijgehouden en ook even met ovulatietesten gekeken wanneer de eisprong ongeveer was. Na een half jaartje zwanger. De ovulatietesten trouwens maar 1 of 2 maanden gebruikt om de eisprong even in kaart te brengen.

Als je je zorgen maakt is het nooit verkeerd om even met de huisarts te praten.

Succes :)
suzyqfive schreef:
25-06-2019 13:35

Misschien goed om te weten dat je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. In jouw geval is je eisprong dus later gekomen als je cyclus langer duurde.
Sorry, maar dit is pertinent onjuist. Een korte of lange luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) is heel normaal. Mijn luteale fase is bijvoorbeeld 8 dagen. Ik heb over het algemeen mijn eisprong rond dag 20 en op dag 28 mijn menstruatie. En ja dit weet ik zeker want dat is gemonitord.
suzyqfive schreef:
25-06-2019 13:35
Misschien goed om te weten dat je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. In jouw geval is je eisprong dus later gekomen als je cyclus langer duurde.
Dat is niet waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven