Uitgerekend april 2020

30-07-2019 22:40 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend ontdekt dat ik zwanger ben, zo bijzonder! Ik ben waarschijnlijk eind maart/begin april uitgerekend.
Nog meer vrouwen die in april zijn uitgerekend?
[/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td][/td]
NaamLeeftijdKindjeUDAfsprakenBijzonderheden
Mamainspe2911 aprilecho: 15/08
Riseandshine4 aprilecho: 22/08
Lisanne22echo: 16/08
Bjorg3421 aprilecho: 14/084 miskramen
Supersmoothie14 aprilecho: 21/08
Greendale5 aprilecho+intake: 27/08
Mrs-peanutecho: 21/08
Bumpersticker3 aprilecho: eind aug
Niekkie20echo: 21/08
anoniem_388732 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 09:30
Reden: tabel toegevoegd
77.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yessss, ik ben ook zwanger.
Op 4-4-2020 uitgerekend.
22-8 mijn eerste echo. Ik kijk er zo naar uit!

Jij ook gefeliciteerd! Hoe voel jij je?
Hier nog een! Het is onze eerste dus mega spannend! Ook eind maart-begin april uitgerekend. Wij hebben 16-8 de eerste echo! Ik ben altijd onregelmatig ongesteld dus ik weet niet zo goed wat precies mijn uitgerekende datum zou moeten zijn!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!!

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik schrijf graag mee. Ik ben zwanger van de tweede, opnieuw heel erg spannend. Uitgerekend eind maart/begin april.

Gefeliciteerd allemaal!
Ja ik ook! Als het goed is 4-4-2020 uitgerekend van ons eerste kindje, hebben 23 augustus een intake bij de verloskundige. Moet nog een afspraak maken voor een echo vandaag. Hoe voelen jullie je?

Gefeliciteerd iedereen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Ik ook! Ik ben als het goed is 5 april uitgerekend. Ik ga vanavond een verloskundige uitzoeken en morgen bellen, dus echodata of afspraken voor de intake heb ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk allemaal, gefeliciteerd!
Ik heb 15 augustus een vroeg echo (bij ongeveer 7,5 week) dus ben heel benieuwd!

Ik voel me best goed, wel moe. Maar sinds ik het weet (zondag) ben ik ook elke nacht wakker rond 5u en slaap ik niet meer omdat ik maar over dingen blijf nadenken ;-)
Dat heb ik normaal ook wel, dus niet echt een zwangerschapskwaal..
Verder merk ik wel dat mijn borsten beginnen te groeien en is mijn huid best onregelmatig geworden.

EN bij jullie?
Sommige hebben best vroeg een echo, is dat met een reden of wilde jullie dat zelf?

mamainspel herkenbaar, als ik wakker word ben ik ook direct klaar wakker omdat ik over van alles na denk.

Verder last van veel gapen, boeren (sorry :lol: ) en honger. Ook al voordat ik het wist last van buikpijn en rugpijn, dacht ook dat ik ongesteld zou worden daardoor. Maar nu zit ik me helemaal gek te maken omdat ik lees dat dat het bij veel vrouwen een mk werd. Voelt wel meer als last van mijn darmen, dus hou het daar maar op. Daardoor wel aan het twijfelen om toch eerder een echo te vragen.
Alle reacties Link kopieren
De termijnecho heb ik op 13 september (dan ben ik 11,5 week). Ik wil graag eerder bevestigd zien dat het hartje klopt, dus daarom doe ik een extra vroege (moet je wel zelf betalen). Vindt het gewoon een fijne geruststelling. Maar geen noodzaak ofzo!
Spannend allemaal he! Ik ben ook vroeg wakker en dan zijn er gelijk honderden gedachten. Weet inderdaad niet of het een kwaal is. Ik herken het wel van mijzelf.
Verder wel moe en wat last van maagzuur. 16 augustus eerste echo en intake. Er moet gekeken worden of ik niet volledig onder controle moet bij de gynaecoloog. Allemaal maar even afwachten. Hebben jullie al een voorgevoel qua geslacht?
Alle reacties Link kopieren
Hallo medezwangeren :-)

Ik schrijf ook graag mee! Ik ben uitgerekend eind maart/begin april. De eerste week dat we er achter kwamen was ik compleet in paniek. Ik vond het zo eng opeens! Nu is dat wel weer gezakt en voel ik me sinds vandaag weer echt rustig. Verder ben ik wel moe, heb ik hoofdpijn en af en toe misselijk.

Onze eerste echo staat gepland op 21 augustus. Nog precies 3 weken vandaag :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik voel eigenlijk nog niet zoveel, maar de menstruatie blijft uit en de test was positief. Die kwaaltjes komen vanzelf wel.
Ik heb nog geen afspraken, ga morgen bellen voor een vroege echo (week 8/9). Ik heb nogal een geschiedenis (4 miskramen) en neem de hele zwangerschap medicijnen dus het gaat hier een beetje anders dan ‘normaal’.
Voorgevoel voor geslacht heb ik niet, maar ik hoop dat het kindje zich qua karakter kan meten aan nr 1 - nu 16 mnd - die is nogal actief en zelfverzekerd.
Hallo, hier nog één!
Ik kom qua berekening uit op drie april.
Qua kwaaltjes niet veel, regelmatig krampen/trekkend gevoel.

Eind augustus de eerste afspraak gepland staan

@bjorg, heftige situatie! Dat word geen 'zorgeloze' periode voor jou..
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas wel wat kwaaltjes, maar dat hoort erbij dus ik klaag niet! Ik ben vooral extreem moe, en ik heb erg veel last van steken in mijn buik/liezen en ik word misselijk van heftige geuren. Gisteren liep ik op het werk de kantine in waar net friet gegeten was. Bleeeegh. :sick:
Jeeeeh ook ik ben zwanger!! Ik denk ongeveer nu 5 weken te zijn. Mijn laatste menstruatie begon op 5 mei, op dag 80 had ik een positieve test. Hele late eisprong gehad. Was pas mijn 2e cyclus na stoppen van de pil. Zo blij♥️

Ben vooral heel erg moe, pijnlijke borsten, slechter slapen en veel plassen. Daarnaast regelmatig heftige buikkrampen, waarna ik gelijk naar de toilet kan rennen. Daarna is het gelijk over.

Op 21 augustus de eerst echo🥳
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!!

Nu het idee langzaam begint te wennen merk ik ook dat ik me al wat ga hechten. Daarmee komt ook wel de spanning dat er nog een kans is op een miskraam.
Wil ergens dus nog niet te veel erop hopen maar kan ook moeilijk nog wat afstand bewaren. Ben er 24/7 mee bezig en heb bijv al een pinterestbord met ideetjes gemaakt.
Herkennen jullie dat?
En hoe is dat voor de moeders die al een kindje hebben?
mamainspel heel herkenbaar momenteel. Ik hecht me steeds meer aan het frummeltje in m'n buik.

Je leest zovaak dat het mis gaat. Wat is de kans dat het bij mij wel goed gaat? Kan ik dat echt verwachten?
Die onzekerheid is slopend.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

@bumperSticker: klopt, onbezorgd zit er niet helemaal in, maar toch heb ik wel vertrouwen want het kan wel - er loopt er tenslotte al eentje rond, en ik heb nu als het goed is de juiste medicatie. We gaan het zien, duimen maar!

@ Niekkie, wat een lange cyclus, wat goed dat je je eisprong gevonden hebt en goed benut blijkbaar ;-)

@lisanne, watis de reden dat je misschien volledig naar de gyn moet?

Wat betreft hechten: ik herken het wel, maar ik onderdruk de neiging. Een miskraam kan altijd gebeuren, maar het gaat vaker goed dan fout. Het vervelende van statistiek is dat het iets zegt over de groep, maar niet zoveel betekent voor jou als individu. Iedereen ervaart een miskraam anders, en ook iedere miskraam is weer anders. Maar hee, het gaat echt vaker goed dan fout!!
:lol:

Zullen we een tabel maken om een beetje overzicht over de schrijfsters te krijgen?
@mamainspe, weet je hoe dat moet of zal ik de code voor je maken zodat je alleen hoeft te kopiëren in je OP?
Alle reacties Link kopieren
@Bjorg: ik heb geen idee hoe dat moet, eerste keer dat ik op dit forum zit..
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het al aan mensen verteld? Wij zijn daar nu mee begonnen. Familie en een paar vriendinnen.
Dat maakt het misschien ook allemaal al wat echter. Maar we hadden zoiets van: als we een miskraam krijgen willen dat ook graag delen met deze mensen.
Wel heel leuk om aan mensen te vertellen :-)
Wij hebben het onze ouders en beste vrienden/vriendinnen verteld. Inderdaad om de reden mocht het mis gaan, dan zijn dat ook de mensen die ons steunen.

Ik probeer gewoon positief te blijven dat het goed komt! Morgen bellen voor een echo, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Een tabel lijkt me heel erg leuk! Hier dus voorlopig uitgerekende datum 5 april 2020. Op 27 augustus heb ik de intake+echo bij de verloskundige. Ook ik moet daarnaast naar een gynaecoloog waarschijnlijk, (in verband met medische indicatie door een operatie in het verleden) maar daar is nu nog niets van bekend.

Vandaag heb ik het mijn beste vriendin verteld. Mijn ouders waarschijnlijk dit weekend, schoonouders pas eind augustus in verband met hun vakantie.
Die onzekerheid klinkt bekend! Mijn vriend benaderd het ook nog iets nuchterder. Die heeft zoiets van eerst die echo maar eens afwachten. Ik merk ook dat ik echt wel aan het hechten ben dus ik zit ook echt wel met spanning te wachten op 16 augustus.

Tabel lijkt mij leuk! Iets meer overzicht.

Wat betreft mijn medische indicatie is dat er pas een goedaardige tumor in mijn hoofd is ontdekt, absoluut geen kanker in de zin van dat het kan uitzaaien maar wel iets om in de gaten te houden. Bijkomstigheid is verminderd vruchtbaar / onvruchtbaar. Wij waren dat eigenlijk de afgelopen weken aan her verwerken en nu dit. Heel erg onwerkelijk voor ons dus!
Alle reacties Link kopieren
@mamainspe: je kunt je OP wijzigen met het icoontje rechtsboven je bericht. Het lukt me niet om je de code te geven maar als je op het "tabel icoontje" 5e van rechts klikt, dan is het heel makkelijk zelf in te vullen.
Als je dit teveel werk vind, kunnen we ook naar een nieuw topic met een algemeen account zodat meerdere mensen de tabel bij kunnen houden.

Voor de tabel:
Naam / Leeftijd / Kindje / UD / afspraken / bijzonderheden
Mamainspe1/ 15-8 echo /
Riseandshine / 4-apr / 22-8 echo /
Lisanne22 / 16-8 echo
Bjorg / 34 / 2e / 1-apr / 14-8 echo / 4 miskramen
Supersmoothie / 4-apr / 23-8 intake
Greendale / 5-apr
Mrs-peanut / 21-8 echo
BumperSticker / 3-apr / eind augustus
Niekkie20 / 21-8 echo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven