Zwanger?

17-08-2019 10:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben nu 4 dagen overtijd, en heb 3 keer negatief getest. Zou het nog zo kunnen zijn dat ik mogelijk zwanger ben?

Ben nu 25 en heb sinds kort een vriend, het zou niet helemaal gepland zijn, dus ben best wel gespannen.
Wat betekent ‘niet helemaal’ gepland zijn??

Als je je anticonceptie gewoon secuur gebruikt is de kans op zwangerschap praktisch nihil.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de anticonceptie pil sinds een maand, maar ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik dat altijd ''op tijd'' word.
Met de pil word je ook niet ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding. Geen menstruatie dus.

Als je dus negatief getest hebt en je hebt de pil volgens de bijsluiter geslikt zou de kans klein moeten zijn.
Je slikt dus de pil gewoon en hebt negatieve testen? Ik denk niet dat je zwanger bent.
EKS49 schreef:
17-08-2019 10:33
Ik gebruik de anticonceptie pil sinds een maand, maar ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik dat altijd ''op tijd'' word.
Ja maar daarvoor had je een echte menstruatie. Dat kun je niet vergelijken met een onttrekkingsbloeding. Normaal gesproken word je rond een dag of 4 na je laatste pil, “ongesteld”.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo bang bent zwanger te worden, is het misschien handig om een condoom bij de pil te gebruiken.

De kans op zwangerschap is klein, maar als je seks hebt altijd aanwezig. Als je al 3x negatief getest hebt, maakt dat de kans wel een stuk kleiner.
Later is nu
lijkt me niet
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een stopweek gehad?

Meestal slik je 21 dagen achter elkaar de pil en heb je daarna 7 dagen geen pil. In die week heb je dan meestal wat bloedverlies, je ontrekkingsbloeding. Bij mij begon dat vaak pas na 3 a 4 dagen na inname van de laatste pil.
Als je sinds kort een vriend hebt, gebruik je dan geen condoom?

En verder, als je de pil pas een maand slikt, moet je lichaam nog wennen / aanpassen hè. Je slikt hormonen, dus het zal niet zomaar hetzelfde zijn als zonder pil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu mijn stopwerk zit net over de helft. Dag 4.. nog geen bloeding.
Je lichaam is nog ontregeld doordat er ineens extra hormonen binnenkomen.
Vertrouw de zwangerschapstests en gebruik voortaan ook een condoom.
Alle reacties Link kopieren
EKS49 schreef:
17-08-2019 11:14
Ik heb nu mijn stopwerk zit net over de helft. Dag 4.. nog geen bloeding.
Dan zou ik nog even afwachten. Grote kans dat het vandaag of morgen alsnog komt.
Mocht het er nog niet zijn als je weer met de pil moet beginnen dan voor de zekerheid nog een zwangerschapstest en indien negatief dan gewoon met de nieuwe strip beginnen. Het kan ook zijn dat je pas bij de volgende stopweek wat bloedverlies krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je niet overtijd.

Als je in e stopweek zit komt er niet meteen een bloeding, gemiddeld pas rond de 4e dag.
lise1985 schreef:
17-08-2019 10:40
Met de pil word je ook niet ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding. Geen menstruatie dus.

Als je dus negatief getest hebt en je hebt de pil volgens de bijsluiter geslikt zou de kans klein moeten zijn.

Dit klopt niet want er zijn genoeg vrouwen die door de pil heen zwanger worden.
Butterfly777 schreef:
17-08-2019 11:33
Dit klopt niet want er zijn genoeg vrouwen die door de pil heen zwanger worden.
Ik zei toch, dat de kans dan klein is. Niet dat het onmogelijk is.
Butterfly777 schreef:
17-08-2019 11:33
Dit klopt niet want er zijn genoeg vrouwen die door de pil heen zwanger worden.
.
Nee, die vrouwen worden door verkeerd gebruik van de pil zwanger. Bijvoorbeeld doordat ze te laat waren met slikken, of een pil helemaal vergeten zijn, of een combinatie van medicijnen slikken waardoor de pil minder effectief is.
Alle reacties Link kopieren
EKS49 schreef:
17-08-2019 10:33
Ik gebruik de anticonceptie pil sinds een maand, maar ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik dat altijd ''op tijd'' word.
Wanneer je de pil slikt wordt niet meer ongesteld maar krijg je hooguit een ontrekkingsbloeding. Het stopt je cyclus, dat is nou net de bedoeling van de pil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly777 schreef:
17-08-2019 11:33
Dit klopt niet want er zijn genoeg vrouwen die door de pil heen zwanger worden.
Of genoeg vrouwen die dat zeggen in ieder geval.

To, vaak begint de bloeding pas na drie of vier dagen. Geef het nog wat tijd. Als je de pil correct hebt gebruikt, is de kans erg klein.
puntillita schreef:
17-08-2019 12:03
.
Nee, die vrouwen worden door verkeerd gebruik van de pil zwanger. Bijvoorbeeld doordat ze te laat waren met slikken, of een pil helemaal vergeten zijn, of een combinatie van medicijnen slikken waardoor de pil minder effectief is.

Of omdat ze actief zijn op het Viva-forum. Dat verkleint de betrouwbaarheid ook enorm. :P
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
17-08-2019 12:03
.
Nee, die vrouwen worden door verkeerd gebruik van de pil zwanger. Bijvoorbeeld doordat ze te laat waren met slikken, of een pil helemaal vergeten zijn, of een combinatie van medicijnen slikken waardoor de pil minder effectief is.
Nee, vrouwen kunnen ook met correct gebruik van de pil tóch zwanger raken. Dat is een gegeven. Dat (andere) vrouwen dan liever willen dat deze vrouwen de pil niet correct slikten, om zichzelf veilig te wanen snap ik, maar ga niet steeds vrouwen beschuldigen omdat het jou beter uitkomt.

je kunt zelfs met mirenaspiraal, de veiligste onder de anticonceptie en niet verkeerd te gebruiken, zwanger worden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Of omdat ze actief zijn op het Viva-forum. Dat verkleint de betrouwbaarheid ook enorm.

Hahahaha; dit dus...
Alle reacties Link kopieren
marjolein853 schreef:
17-08-2019 13:15
Of omdat ze actief zijn op het Viva-forum. Dat verkleint de betrouwbaarheid ook enorm.

Hahahaha; dit dus...

Nog even en ik ga ervoor pleiten dat alle vrouwen die niet zwanger werden door de pil een topic openen. Want dat is net zo logisch als wel een topic openen, kennelijk :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-08-2019 13:12
Nee, vrouwen kunnen ook met correct gebruik van de pil tóch zwanger raken. Dat is een gegeven.
Het valt achteraf nooit te controleren of een vrouw zwanger is geworden van incorrect pilgebruik.
Niet meetbaar, niet verifieerbaar.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
17-08-2019 13:48
Het valt achteraf nooit te controleren of een vrouw zwanger is geworden van incorrect pilgebruik.
Niet meetbaar, niet verifieerbaar.

Klopt
Je hebt alleen het woord van de vrouw. En dat woord wordt niet geloofd, want mensen hebben liever dat het aan die (domme onzorgvuldige) vrouwen ligt, dan aan de pil. Dat zou namelijk inhouden dat ze zelf ook zwanger kunnen raken. Liever een menselijke fout.

Daarom zou die discussie eigenlijk niet gevoerd moeten worden, want er wordt gelijk met vingertjes gewezen, of de vrouw nou wel of niet zorgvuldig was, zwangerschap is (weer) haar schuld.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven