Met de cruise naar het Caribisch gebied

30-11-2019 13:12 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn moeder, mijn vriend en ik zijn van plan in november/december 2020 met de cruise naar het Caribisch gebied te gaan. We zijn nog nooit zo ver van huis geweest en ook nog nooit met de cruise. Dus ik kan jullie ervaringen/tips goed gebruiken! Ik zie door de bomen het bos niet meer. Met welke reisbureaus hebben jullie positieve ervaringen? Welke schepen? Waar moet ik op letten? Welk gedeelte van het caribisch gebied kunnen jullie aanbevelen? Etc.. dan kunnen we hopelijk binnenkort boeken :).

Groetjes
Ik ga zelf voor de 2x via Zeetours vanaf Miami. Over het algemeen een makkelijke website om te browsen, je kan een optie nemen en er nog even over nadenken. Ook vriendelijke wanneer je iets vraagt e.d.. Vorig jaar was ik met Carnival naar Key West en Mexico en dit jaar bahamas met een andere maatschappij. Ik vond het schip erg luxe, nette hut, goed eten en drinken. Veel muziek en bandjes in de avond, erg gezellig. Elke dan aanmeren en uitstapjes maken. Alles op het schip is tot in de puntjes geregeld en zelf een deel van de room service is gratis.
Ik wil alleen even zeggen dat ik heel erg jaloers ben
Ik zou het wel weten! https://70000tons.com/
Mijn ervaring is heel positief. We zijn al een aantal keer geweest met Royal Caribbean. We boeken de cruise via de site zelf, maar je kunt ook eens kijken op cruise travel. Wij boeken altijd een hut met balkon. Is wel duurder, maar het is zo heerlijk om er te zitten. Als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen. We hebben al een aantal jaar ervaring :)
Leuk! De app van cruise.com vind ik heel fijn om vanuit verschillende havens alle opties te zien. Alle rederijen zijn in principe prima, ze hebben allemaal wat specifieke kenmerken en de een is wat duurder dan de ander. Het ene schip is ook uitgebreider en groter dan het andere. Dus kijk ook goed wat je wilt, hoeveel zwembaden, glijbanen, bioscopen, klimwanden en ijsbanen heb je nodig? Of wil je liever wat compacter en rustiger? Wil je een hut met alles erop en eraan, compleet met balkon en ligbedden of vind je een dicht hok met een stapelbed ook goed omdat je er toch alleen maar slaapt?

Ik zou als niet zo ervaren reiziger een cruise nemen vanuit Miami (of in ieder geval vanuit Florida). Je hebt dan veel keuze tussen landen die je aandoet onderweg en vliegen op Miami is vaak niet zo duur en makkelijk.

Wij vinden Royal Caribbean een fijne rederij, maar die zijn vaak ook net wat duurder. Carnival en Norwegian zijn ook helemaal prima en vaak wat gunstiger geprijsd.

Onze mooiste cruise vond ik die naar de zuidelijke caribbean vanuit Puerto Rico, maar dat zou ik je voor een eerste keer niet aanraden (ver vliegen en duur!).

Veel plezier met de voorpret!
Ik heb ook aardig wat ervaring. Boek altijd via Cruise Travel of Zeetours, service van beide is prima. Carnival noemt men de feestboten, maar ik zag er vooral veel (Amerikaanse) families met kinderen. Prima schepen, heel vriendelijk personeel dat zijn best doet je in de watten te leggen. Royal Caribbean and Norwegian Cruiselines ook prima. Soms wisselt het wel van schip, de sfeer en de service bedoel ik. Norwegian is trouwens iets vrijer, daarmee bedoel ik dat er bijvoorbeeld niet altijd een 'formal night' is. Holland America lijn is sowieso wat klassieker, en het grijsgehalte wat hoger. Aida ook prima maar Duitstalig en meer een varend all-inclusive hotel, en ik vind het entertainment daar wat minder. Uit ervaring en van verhalen van familie zou ik niet meer met MSC en Costa gaan. Niet altijd goed georganiseerd met bijvoorbeeld inschepen en tijdens het diner, dus waar grote groepen mensen tegelijk zijn. En vaak veel Italianen aan boord die nogal luidruchtig kunnen zijn en er niet voor schromen voor te dringen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Dit jaar ga ik met Royal Caribbean.
Lecourgette schreef:
30-11-2019 14:05
Dit jaar ga ik met Royal Caribbean.
Goede keus! Welke ga je doen?
Ik zou ook vanuit Miami of Fort Lauderdale vertrekken, is goedkoper dan naar bijvoorbeeld Puerto Rico vliegen. En dan een paar dagen eerder vertrekken zodat je nog wat dagen in Miami hebt en al wat aan het tijdsverschil gewend bent.
Verder zou ik de goedkoopste route nemen want zeker je eerste keer is alles mooi en leuk (ik denk dat dat de route is met Cozumel en Roatan en een privéeiland). Zo'n privé eiland als bijvoorbeeld Cococay of Ambercove leken mij in eerste instantie niets maar daar ben ik geheel van terug gekomen. Wat een verwennerij!
Als laatste kan ik je aanbevelen een balkonhut te nemen. Zoveel fijner dan een buiten- of binnenhut.
Succes met kiezen.
O ja, ik ben ook het meeste fan van Royal Caribbean.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 30-11-2019 14:24
Reden: Taalfoutje
0.28% gewijzigd
Vanuit miami ( en evt fort lauderdale) heb je enorm veel keuze.
Ben zelf ooit met norwegian gegaan, goede ervaring.
Wij zijn vanaf Miami met de MSC gevaren. Echt een fantastische ervaring!!
Hut met balkon is echt een aanrader. Heerlijk om daar met een drankje even rustig te kunnen zitten en te genieten.
Ik zou zo weer gaan :hyper:
Na de cruise hadden we nog twee dagen in Miami, dat was erg leuk. Wij hebben via het reisbureau geboekt bij Zeetours.
Laat je vooraf wel goed inlichten over alle drankpakketten enzo, dat was ons niet helemaal duidelijk hoe dat werkte.
Hier gaan wij in maart vanaf Miami met de MSC Meraviglia, een supernieuw schip!

Las ook wel wat slechte verhalen over MSC, maar tis onze eerste keer en onze verwachtingen zijn niet superhoog ofzo, al hebben we er wel enorm veel zin in!

We hebben geboekt bij MSC zelf.
Misschien wel handig om te weten wat betreft schepen (of beter gezegd maatschappijen). De meeste maatschappijen hebben een bepaald publiek: bij Holland America Line en Princess Cruises, beide overigens erg goed, zie je vooral wat oudere leeftijd (ouderen en middelbare leeftijd). Bij Carnival een jonger publiek en veel gezinnen met kinderen. Royal Caribbean zit er volgens mij een beetje tussenin.
Coconuts12 schreef:
30-11-2019 14:08
Goede keus! Welke ga je doen?
Alleen een paar dagen Bahamas.
bluewaterrr schreef:
30-11-2019 15:31
Misschien wel handig om te weten wat betreft schepen (of beter gezegd maatschappijen). De meeste maatschappijen hebben een bepaald publiek: bij Holland America Line en Princess Cruises, beide overigens erg goed, zie je vooral wat oudere leeftijd (ouderen en middelbare leeftijd). Bij Carnival een jonger publiek en veel gezinnen met kinderen. Royal Caribbean zit er volgens mij een beetje tussenin.
Ja, dat klopt.
Lecourgette schreef:
30-11-2019 15:35
Alleen een paar dagen Bahamas.
Wel lekker! Veel plezier alvast!
Bedankt allemaal! Nu kan ik wat gerichter zoeken :)

Murrmurr haha ik realiseer het me nog niet echt. Ik vind het wel super spannend.

Coconuts12 Dankje! Ik ga me even oriënteren op de site. Als ik vragen heb, dan hoor je van me!

Oja het tijdsverschil 😲, helemaal niet aan gedacht. Dus zelf een vlucht boeken (ipv cruise incl vlucht) om wat eerder aan te komen is wel verstandig?
Ja, ik had vorige jaar uit Puerto Rico 4 uur vertraging en miste mijn vlucht naar Adam. Ik plan nu overal een nacht tussen.
Kikix schreef:
01-12-2019 12:10

Murrmurr haha ik realiseer het me nog niet echt. Ik vind het wel super spannend.

Coconuts12 Dankje! Ik ga me even oriënteren op de site. Als ik vragen heb, dan hoor je van me!

Oja het tijdsverschil 😲, helemaal niet aan gedacht. Dus zelf een vlucht boeken (ipv cruise incl vlucht) om wat eerder aan te komen is wel verstandig?
Ja, dat is echt verstandig!
En idd, boek een cruise vanuit Florida. Wij hadden een cruise vanuit Fort Lauderdale, Miami en Puerto Rico. De eerste twee hebben nog altijd mijn voorkeur. Als je vanuit Miami vertrekt weet ik wel een goed hotel voor een overnachting.
Kikix schreef:
01-12-2019 12:10

Je kunt dat aangeven bij Cruisetravel en Zeetours, ik bedoel dat je een paar dagen eerder in Miami wilt zijn. Is bij mij nog nooit een probleem geweest. Bovendien zou ik je wel aanraden een pakketreis te boeken want in geval van calamiteiten moeten zij het dan voor je oplossen. Stel bijvoorbeeld dat je vliegtuig niet gaat of niet kunt landen in Miami om wat voor reden dan ook, en je daardoor je cruise mist, dan moet het reisbureau het voor je oplossen.
Wij boeken hotel met vlucht via reisbureau en de cruise los. We zijn er minimaal 1 dag van te voren. Na de cruise zitten we ook nog een aantal dagen in Miami ofzo.
Hoeveel dagen raden jullie aan om te gaan? En hoe zit het met eten aan boord? Ik probeer een inschatting te maken van alle kosten.. vliegen.. eten.. excursies etc. Kunnen jullie daar iets over vertellen?
mevrouwiglesias schreef:
01-12-2019 12:27
Je kunt dat aangeven bij Cruisetravel en Zeetours, ik bedoel dat je een paar dagen eerder in Miami wilt zijn. Is bij mij nog nooit een probleem geweest. Bovendien zou ik je wel aanraden een pakketreis te boeken want in geval van calamiteiten moeten zij het dan voor je oplossen. Stel bijvoorbeeld dat je vliegtuig niet gaat of niet kunt landen in Miami om wat voor reden dan ook, en je daardoor je cruise mist, dan moet het reisbureau het voor je oplossen.
Dat is inderdaad wel fijn! Bedankt voor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven