Kreta?

28-07-2007 19:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen met Kreta? Ben er zelf nog nooit geweest, ga met een vriendin op vakantie, had zelf Malta of Turkije in gedachten maar is niet haar 1e voorkeur.  Kreta lijkt me prima alleen ik heb gevoelsmatig zo'n gevoel alsof het het Benidorm van Spanje is, kortom ervaringen zijn gewenst.



Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Hallo To

Ben een paar jaar geleden op Kreta geweest, nou was dat wel in mei dus toen nog geen topdrukte. Maar het Benidorm van Spanje hoeft het niet te zijn hoor, ligt er aan waar je op Kreta van plan bent naar toe te gaan.Kreta is ontzettend mooi wij zaten toen in Agia Pelaghia als ik het zo goed schrijf en daar van daan leuke tripjes ondernomen met huurauto. Strand was daar weer minder

dan in Rethymon daar heb je weer mooie zandstranden.Maar is weer erg toeristisch waar je de hele tijd aangesproken wordt of je nog wat wilt eten  of drinken,komt je ook gauw de strot uit.Chersonissos en Malia zijn ook de grotere badplaatsen, als je niet van die drukte houd zijn er nog legio kleinere

plaatsjes over .Willen jullie alleen voor het strand gaan of ook nog uitstapjes maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Kreta behoorlijk toeristisch, maar het verschilt wel per plaats. Chersonissos vind ik echt een plek om te vermijden, maar er zijn ook rustigere dorpjes.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren


Hallo To

Ben een paar jaar geleden op Kreta geweest, nou was dat wel in mei dus toen nog geen topdrukte. Maar het Benidorm van Spanje hoeft het niet te zijn hoor, ligt er aan waar je op Kreta van plan bent naar toe te gaan.Kreta is ontzettend mooi wij zaten toen in Agia Pelaghia als ik het zo goed schrijf en daar van daan leuke tripjes ondernomen met huurauto. Strand was daar weer minder

dan in Rethymon daar heb je weer mooie zandstranden.Maar is weer erg toeristisch waar je de hele tijd aangesproken wordt of je nog wat wilt eten  of drinken,komt je ook gauw de strot uit.Chersonissos en Malia zijn ook de grotere badplaatsen, als je niet van die drukte houd zijn er nog legio kleinere

plaatsjes over .Willen jullie alleen voor het strand gaan of ook nog uitstapjes maken?
Hoi superhuisvrouw;-)



Bedankt voor je ervaring. We gaan voor zowel strand als uitstapjes, vind het wel leuk om ook iets te zien van de omgeving, maar het wordt waarschijnlijk toch Kreta dus ben benieuwd, ziet er leuk uit en tegenwoordig is bijna alles toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee keer op Kreta geweest en me daar echt super vermaakt, er is gewoon een hoop te doen.

Ik ben een keer in het westen (bij chania in de buurt, weet de naam van het plaatsje niet meer) en een keer in het oosten (in Malia).

Het westen is in ieder geval een stuk minder toeristisch en dat is volgens mij het zuiden ook.

Malia was wel toeristisch, hoewel ik daar niet heel erg van hou heb ik er toch een leuke vakantie gehad.

En in de toeristenplaatsen heb je in het centrum de restaurantjes waar ze je naar binnen proberen te praten, maar als je vaak even het centrum uitloopt kom je bij de lokale restaurantjes waar vaak al een hele andere sfeer hangt.



Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik echt twee leuke vakanties heb gehad op Kreta. Ik weet niet wanneer je gaat, maar wij waren en een keer in augustus en een keer in de laatste twee weken van september, beide keren supermooi weer gehad.



Fijne vakantie iig, waar je ook heen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan waar je bent. Sisi (een dorpjevlakbij chersonisos) is vrij rustig. Geen disco's,wel leuke eettentjes. Beste tijd is september. De zee is nog warm en ook vaak goed weer. Rond 15 oktober loopt meestal het toeristen seizoen in Griekenland af. Daarna is het over. Hoewel het steeds rustiger wordt in september en oktober. Kun je er nog wel wat doen.
Alle reacties Link kopieren
oja kijk ook eens op www.zoover.nl daar zijn beoordelingen van hotels en appartementen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wanneer je moet kiezen tussen Malta, Kreta en Turkije, je er goed aan doet om Kreta te kiezen.

Op Malta ben ik geweest, en ik moet zeggen, er was geen kont aan. Saai eenzijdig landschap, weinig highlights, en verder Engels gericht. Het eten Engels, je moet er zelfs links rijden. Bezienswaardigheden er middelmatig.



Turkije is juist erg toeristisch, tenminste ik neem aan dat jullie dan naar een resort zouden gaan.

Kreta lijkt me een goede keus.
Chania op Kreta!!! Echt een aanrader!



het ligt in het noord-westen en heeft een eigen vliegveld.





Chania heeft een gezellige binnenstad met leuke winkeltjes en uitgaansgelegenheden.

Het is absoluut niet zo toeristisch en druk als Chesonisos.



 Het ligt aan een oude haven en er is niet direct strand in de buurt maar er zijn voldoende leuke plaatsen er omheen die wel direct aan het strand liggen.



Bijvoorbeeld een plaatsen als Agios Nicolaus, Platanias, Agia Marina liggen direct aan het strand en mer de bus of taxi ben je zo in Chania.

 





Ik kom er zelf al een jaar of 6 1 a 2 keer per jaar. (familiebezoek). En vindt t altijd super om er heen te gaan.



Ik lijk wel een reisbureau... LOL:D
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 3 jaar geleden op Kreta geweest en wel in Malia.

Wij zijn een gezin met 2 kinderen toendertijd 12 en 10 jaar oud.

Ik moet zeggen dat we ons gigantisch vermaakt hebben.

Ik weet het is vrij toeristisch maar je hebt in Malia ook eigenlijk 2 gedeeltes

Er is een wijk waar veel Duitsers en Nederlanders zitten en een wijk waar alleen de Engelsen bivakkeren..................

We hadden op een avond een goede oppas kunnen regelen. Een leuk stel ook met kinderen van die leeftijd die wel een avond op onze kinderen wilden passen zodat wij een avondje met z'n 2tjes op stap konden. Andersom voor hun ook gedaan dus...

Ja en dan ga je wat verder wandelen zonder gezeur van moeie kindervoetjes.

Ik moet zeggen dat die Engelsen er wat van kunnen hoor op vakantie ppfffff

Zoveel mogelijk alcohol naar binnen en ik heb nog nooit zoveel witte mannenbillen gezien:$. Ja ze doen het echt als ze dronken zijn hahaha!!

Dus we zijn maar weer een stukje terug gelopen en hebben een fantastische avond gehad.

Mijn man drinkt bijna nooit en als hij drinkt houdt hij het bij een biertje en de rest fris. Maar die avond waren de baco's wel heel erg lekker.........

Ook voor mij trouwens.

Normaal zijn we niet van die stappers. Als we uitgaan, gaan we lekker uit eten en daarna misschien nog een afzakkertje in een kroeg.

Dus je kunt begrijpen dat we een dag hebben moeten inleveren om een kater te verdrijven aan de rand van het zwembad van het appartementencomplex.

Maar ik zou het zo weer over doen, met dank aan de mensen die onze kinderen zo heerlijk opgevangen hebben.

Het ligt er natuurlijk aan wat je in een vakantie zoekt. Zoek je rust, zoek je vertier, uitgaansgelegenheden?? Ik denk dat je gewoon eens nij een reisbureau moet gaan informeren wat voor jullie de beste vakantieplaats is op Kreta.

Fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
By the way, wij waren toen 42 en 39 jaar oud, dus geen onbezonnen jonge mensen:D
Alle reacties Link kopieren
Kreta is helemaal top!!

Ik ben er ook al twee keer geweest. 1x in het hoogseizoen in Platania. Vrij rustig, mooi strand en veel gezien. Kreta heeft namelijk erg veel te bieden op cultureel gebied. En al zit je aan de kust, en je LOOPT een eind het binnenland in, dan zit je midden tussen de locals, en die zijn erg gastvrij. Werkelijk waar, heerlijk genoten.

De tweede keer was ik in Malia (zou mijn keuze nooit zijn geweest in het hoogseizoen maar ik kon de laatste week van het seizoen onverwacht met iemand mee) En weer een heerlijke vakantie gehad, lekker rustig, ook mooie omgeving, prima strandje waar het lekker rustig was en ook weer mooie uitstapjes gemaakt. Kwam dus weer helemaal ontspannen in NL terug.

Kreta staat bij mij met stip op 1!!

Niet al te lange vliegreis, lekker weer, mooie cultuur en heerlijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Weet er iemand iets over de bosbranden die er op Kreta zijn/zijn geweest de laatste tijd? Wij willen er misschien in september naar toe, maar hebben geen zin in problemen! :-(
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit Kreta.

Niks van de bosbranden gemerkt.Volgens mij was dat ook meer een probleem

bij Athene in het binnenland.

Wij zijn naar Gouves geweest.Vlakbij Cherchonnisos en Malia.

Gouves is vrij rustig en kindvriendeljk.

Cherchonissos is alleen leuk als je jong bent en wil stappen.Heel veel Nederlanders daar.

We hebben een auto gehuurd en het hele eiland door gereden.

Echt een aanrader.Er is ontzettend veel cultuur.Knossos was leuk vlakbij

Heraklion.Heraklion zelf is een vieze smerige stad.

Vai is ook erg leuk .Mooie palmbomen.De grot bij Milatos was erg avontuurlijk.

Wel stevige wandelschoenen aantrekken.Elounda is een schattig plaatsje waar je zo naar spinalonga kan wandelen.(Vroegere Lepra eiland).

Verder vondt ik het wel erg toeristischs.Waren ook veel de Oostblokkers in Gouves.Wat toch niet mijn favoriete medevakantiegangers zijn.

Rethminon en Chania waren ook heel leuk.En inderdaad erg mooie stranden daar.

Het eten vondt ik erg slecht.Sorry ik ben dol op grieks eten maar op Kreta krijg je

toch echt niet het lekkere eten zoals je het op het vaste land krijgt.Veel varkensvlees en heel vet.Geen lekkere gyros of souvlaki geproeft.

Een hele leuke vakantie gehad met veel mooi weer.

Maar volgend jaar weer lekker ergens anders heen.

Naar een keer heb ik alles wel gezien daar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Natasja! Leuke tips ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga half september naar Gouves, weet iemand of er dan ook veel Oostblokkers zijn? Zijn nl niet mijn favoriete mensen om op vakantie tegen te komen.



Oh ja, wat is er allemaal in Gouves te beleven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een keer of 8 op Kreta geweest.



Steeds naar dezelfde plaats.



Chersonissos. De erste jaren om er te feesten, en nu woont er een familielid, dus daarheen. Je moet je plekjes weten, zodat je goed te eten krijgt, en dan heb je zelfs in Chersonissos prima eten.



Er is ook een heerlijk strand.



En vanuit Chersonissos kun je alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Gouves zelf is heel klein.

Een aantal winkeltjes en een paar restaurantjes.

En het kreta aquarium zit er.

Als je cultuur wilt zien en niet elke dag aan het strand of zwembad wil liggen

kun je beter een auto huren.

Meestal zijn er in het naseizoen minder Oostblokkers.

In het hoogseizoen overheersen ze behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
natasja, bedankt voor je reactie! Ik ga er deze keer een echte strandvakantie van maken. Even bijkomen van alle dingen. Maar wie weet ga ik wel een aantal dagen op pad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven