voor het eerst alleen met kind van 6 op vakantie

09-05-2017 09:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week verhuis ik met mijn 6 jarige dochter naar een ander huis, mijn relatie met haar vader is voorbij. Komende zomer heeft hij haar de laatste 3 weken en gaat hij weg met de caravan( heeft mijn uitgekocht want ik kan toch niet met dat ding overweg). Nu wil ik ook een dag of 10 met mijn dochtertje op vakantie maar ik kom er gewoon niet uit!



Ik wil het liefst met haar naar een accommodatie op een camping (koop vast ooit wel een tent maar dit jaar niet) en op maximaal 5 uur rijden vanaf Utrecht. Ik heb al een leuke camping gevonden in de Ardennen maar ik zit een beetje met het weer, ben wel toe aan zon.



Hebben jullie nog aanraders in België, Duitsland en Noord Frankrijk waar mijn dochtertje genoeg vakantievriendjes kan vinden? Ik stel voor mezelf weinig eisen :-) Of misschien bij een boerderij? dat is natuurlijk ook leuk!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Google is your vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag om aanraders, Google kan ik zelf ook wel verzinnen. En friend is met een f
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Als die camping in de Ardennen je leuk lijkt en er is nog plek, dan zou je er op kunnen gokken dat als er nu nog plek is dat in de zomervakantie ook wel zo zal zijn.



Dan zou je kunnen afwachten of de weersvoorspelling gunstig is of niet en dan Super last minute boeken.



Je kan wel nu vast op zoek gaan naar een andere camping. Maar bij elke camping binnen die afstand van Utrecht heb je geen mooi weer garantie.
Alle reacties Link kopieren
Camping La cote de nacre in Normandië. Is grote camping met diverse verhuur organisaties. Ligt bij zee. Het weer blijft uiteraard onvoorspelbaar helaas.
De kinderen (en ik zelf ook) vonden de kust in Zeeland en België altijd wel leuk.

Maar dan ben je vaak wel afhankelijk van het mooie weer. Dus huurde ik altijd wel

een huisje/caravan op een park waar ook een overdekt zwembad was.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt, je bent toe aan wat zon. Als je kiest voor een bestemming max 5 uur reizen met de auto, dan blijft het weer vrij onspelbaar.

Is het een optie om te vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Is alleenstaande oudervakantie wat voor je?

Er zijn er verschillende, ook op gebied van kampeervakantie cq verhuur op campings.

Een vriendin van mij deed dat eerder altijd met haar kinderen, en dat beviel haar super.

Niet zo dat er allemaal zielige alleenstaande ouders rondliepen met ziel onder de arm, maar wel mensen die er ook alleen met de kinderen op uitgingen zodat je op de camping niet alleen tussen stelletjes zit.
Camping Stortemelk op Vlieland, een tenthuisje.

Aan het strand en geweldig restaurant met speeltuin voor het terras. Onze 5jarige speelt er uren terwijl wij koffie drinken en genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor de derde keer op rij naar Cadzand en hebben hooguit (in drie weken tijd) twee dagen regen gehad. Je hebt daar de meeste zonuren. Kies een boerencamping met trampoline fietsjes en skelters en je ziet ze de hele dag niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 09 mei 2017 @ 10:21:

Is alleenstaande oudervakantie wat voor je?

Er zijn er verschillende, ook op gebied van kampeervakantie cq verhuur op campings.

Een vriendin van mij deed dat eerder altijd met haar kinderen, en dat beviel haar super.

Niet zo dat er allemaal zielige alleenstaande ouders rondliepen met ziel onder de arm, maar wel mensen die er ook alleen met de kinderen op uitgingen zodat je op de camping niet alleen tussen stelletjes zit.Misschien wel een idee.... als ik heel eerlijk ben zie ik er best wel een beetje tegenop ..
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat niet op vakantie met je dochter.

Ze gaat tenslotte ook al met papa.



En om je zelf af te leiden als ze 3 weken bij papa is wat me vreselijk moeilijk lijkt, maak je dan een leuke singles reis.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zoon 8 was, ben ik een weekje op de Canarische Eilanden geweest.

All inclusive, zwembad, allerlei activiteiten.

We hebben allebei een heerlijke tijd gehad.



Is dat niets? Alles bij de hand en vooral zonzeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 09 mei 2017 @ 11:19:

Of je gaat niet op vakantie met je dochter.

Ze gaat tenslotte ook al met papa.



En om je zelf af te leiden als ze 3 weken bij papa is wat me vreselijk moeilijk lijkt, maak je dan een leuke singles reis.



Ik vind het eerlijk gezegd te lang hoor, dat hij drie weken ook echt met haar weg wil, we gaan pas over ruim een week verhuizen en dan moet ze volgens mij toch wel wennen aan de nieuwe situatie.

En ik moet er voor mezelf ook niet aan denken, maar dat is egoïstisch. Ik ben inderdaad van plan om nog een week weg te gaan. Ik kan natuurlijk dan naar de zon gaan en nu richting de ardennen ofzo...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Boxje schreef op 09 mei 2017 @ 11:23:

Toen mijn zoon 8 was, ben ik een weekje op de Canarische Eilanden geweest.

All inclusive, zwembad, allerlei activiteiten.

We hebben allebei een heerlijke tijd gehad.



Is dat niets? Alles bij de hand en vooral zonzeker.Ik wil in ieder geval graag op een camping, zodat mijn dochtertje veel andere kinderen om zich heen heeft...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
En nu reageer ik even niet meer...moet weer aan de slag in het nieuwe huis!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 09 mei 2017 @ 11:12:

[...]





Misschien wel een idee.... als ik heel eerlijk ben zie ik er best wel een beetje tegenop ..





Mijn vriendin had precies hetzelfde, heeft toen doorgezet en is met Estivant op reis gegaan.

Ze had via deze reisorganisatie ook contact met een andere ouder die naar dezelfde camping ging zodat ze samen (wel aparte auto) die kant op zijn gegaan. (Dordogne)

Ze vond het toen best spannend en dit was een goede oplossing ook voor onderweg .



succes ermee en ook met verhuizing ..
Schloss dankern in Duitsland is erg leuk, ik ben er met m'n kinderen 2 keer geweest (ook als alleenstaande moeder). Er is echt heel veel te zien en te doen, zowel met z'n 2-en als om aanspraak te maken.
Alle reacties Link kopieren
ahum. gewoon wat ideeën hoor: . Je dochter gaat nu denk ik naar groep 3 ? dat is reuze spannend, de scheiding zal er ook bij haar inhakken. Dan heeft ze straks 6 weken vakantie waarvan ze drie weken alleen met papa ( jezus, weer zo spannend op vakantie gaat.



Denk je niet dat dat allemaal al druk genoeg is? Je gaat nu ook verhuizen, nieuw huis is ook al weer een ding. ik zou lekker met je dochter rundomhausen gaan genieten , en af en toe wat dagjes weg.



Jij kan dan evt. als je dochter met papa weg is, zelf even op vakantie om bij te tanken.
Jee Felice wat een roerige tijden voor jullie. Op 5 uur rijden met zonzeker heb ik niet echt een aanrader, eerder een afrader Maar wil jullie wel veel plezier en succes wensen in deze nieuwe situatie
quote:sugarmiss schreef op 09 mei 2017 @ 11:19:

Of je gaat niet op vakantie met je dochter.

Ze gaat tenslotte ook al met papa.



En om je zelf af te leiden als ze 3 weken bij papa is wat me vreselijk moeilijk lijkt, maak je dan een leuke singles reis.



Dit klinkt als een plan!

En de bso is in de vakantie ook open. Je bent single mom en ik zou alle momenten pakken die ik kan.
Ik zou op een een-ouder vakantie gaan, dan weet je zeker dat je veel aanspraak hebt en je dochtertje genoeg vriendjes/vriendinnetjes heeft om mee te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Zonzeker is het niet, maar ik was heel blij met het concept van de eenoudervakantie tijdens/vlak na mijn scheiding. Camping, vriendjes voor mijn kinderen, aanspraak voor mezelf zodat ik niet in mijn eentje voor mijn tentje verdrietig kon gaan zitten zijn... Was precies wat ik toen nodig had. Ik ben via eenoudervakantiegids.nl naar Brabant gegaan, expres niet te ver om de reis niet te vermoeiend te maken. Vorig jaar met Estivant naar La-Roche-en-Ardennes en dit jaar, een stuk verder in het hele proces (ikzelf maar ook de kinderen en ex), ga ik met Estivant naar Kroatië.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
O, en een , dit is ongetwijfeld nog een rotperiode voor je!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Update... zit nu heerlijk op een camping met kind in Nederland en besef me net dat ik jaren niet zo gelukkig ben geweest.. heerlijk dit!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven