Treinvakantie naar de zee in het buitenland met kinderen

25-05-2017 21:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik een beetje aan het rondkijken voor onze zomervakantie.
Ik ben een alleenstaande moeder met drie sportieve zonen van 9, 11,en 14.

Na een massale vakantie (resort, all inclusive) vorig jaar ben ik nu op zoek naar een rustige vakantie in een mooie omgeving die al begint zodra we op weg gaan, een huisje met uitzicht aan zee, landen als Portugal, Italië, Wales en Schotland trekken me wel.

Liefst reis ik per trein dus ben ik aan het kijken welke kustplaatsen in die landen stationnetjes hebben, slaaptreinen lijken me ook geweldig.
Misschien gaan we ook wel met de ferry naar Engeland (kan ik vanaf daar de trein pakken?)...

In de buurt van het huisje moeten wel wat winkels, restaurants en vertier zijn, we gaan geen auto huren.

Als het niet lukt om een leuke treinvakantie te vinden sta ik trouwens ook open voor vliegen naar bijvoorbeeld Griekenland. Zolang we maar aan het strand zitten (mooi uitzicht vind ik wel belangrijk) en het er gezellig/kleinschalig is ben ik al tevreden,in de warme landen ook een zwembad...

Kortom:
Weten jullie leuke huisjes? Ben je al eens met de trein naar deze landen geweest en weet je wat makkelijk te bereiken is met de trein. Tips zijn welkom!!!

Mijn budget ligt op ongeveer 3000 euro ik wil het liefst 15 dagen weg.
I.v.m. de leeftijd van de kindeten vallen de prijzen voor de trein im ieder geval wel mee geloof ik...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Oostende? Niet zo ver, wel aan de kust en prima per trein te bereiken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij de http://www.treinreiswinkel.nl/
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens rondkijken bij de treinreiswinkel.
Oostende is me wat te dichtbij maar inderdaad goed te doen met de trein...
Live long and prosper
Vliegen op Nice en dan met de trein langs de kust? Of met de boot over naar Corsica?
Alle reacties Link kopieren
Aangezien Wales en Schotland in je OP staan, neem ik aan dat mooi weer geen vereiste is? Dan zou je ook kunnen kijken naar Denemarken of Zweden. Beide makkelijk met de trein te bereiken/bereizen, mooie kusten en vast wel ergens een huisje te vinden in de buurt van de zee of een mooi meer (Zweden).
Ik ben naar beide landen met de trein geweest en dat ging perfect.

Andere optie is misschien Bretagne? Ik denk dat je daar binnen 10-12 uur met de trein wel kunt zijn vanuit de Randstad.
Alle reacties Link kopieren
de zomerthalys? Gaat naar zuid-Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Met de trein naar Zuid-Italie en dan de trein/ boot naar sicilie?
Alle reacties Link kopieren
Wel snikheet in de zomer
Ik weet niet of je met de trein van Dover naar Broadstairs kunt komen, maar wij vonden dat een heel leuke kustplaats. We hadden wel een auto mee, en hebben bijv ook een dagje Canterbury gedaan.
Edit: net even gecheckt. Ja dat kan, duurt ongeveer 50 minuten.
snjokorn schreef:
25-05-2017 21:16
Kijk eens bij de http://www.treinreiswinkel.nl/
Even een verkapte tvp. Leuke site van het weekend maar eens op snuffelen
Alle reacties Link kopieren
Voor een treinreis op het vasteland raad ik bahn.de aan als je je met Duits kunt redden. Vroeg boeken is voordeel. Ik weet niet precies of kinderen tot 18 jaar korting houden maar die site werkt een stuk beter dan NS. Er is wel een beperking want je moet begin of eindpunt van de reis in Duitsland aangeven. Dan kun je een grensplaats aanhouden en het NS deel apart berekenen. Ik vind treinreizen in het buitenland heel mooi, ook auto/ slaaptrein naar Italië meegemaakt.
ooitverlegen schreef:
25-05-2017 22:14
Voor een treinreis op het vasteland raad ik bahn.de aan als je je met Duits kunt redden. Vroeg boeken is voordeel. Ik weet niet precies of kinderen tot 18 jaar korting houden maar die site werkt een stuk beter dan NS. Er is wel een beperking want je moet begin of eindpunt van de reis in Duitsland aangeven. Dan kun je een grensplaats aanhouden en het NS deel apart berekenen. Ik vind treinreizen in het buitenland heel mooi, ook auto/ slaaptrein naar Italië meegemaakt.
Ik ben ooit eens met de slaaptrein naar Wenen geweest. Was echt een geweldige reis met uitzicht op de bergen. Volgens mij bestaat die route niet meer omdat iedereen tegenwoordig met het vliegtuig gaat. Dat is in de meeste gevallen ook veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-05-2017 22:17
Ik ben ooit eens met de slaaptrein naar Wenen geweest. Was echt een geweldige reis met uitzicht op de bergen. Volgens mij bestaat die route niet meer omdat iedereen tegenwoordig met het vliegtuig gaat. Dat is in de meeste gevallen ook veel goedkoper.
Ohja, de nachttreinen vanuit Nederland! Ik mis de CityNightLine! Als je op tijd boekte, kon je voor 58 euro naar Wenen, Praag of Warschau. Onbeperkt bagage mee enzo, daar kan toch geen vliegticket tegenop? Zo jammer dat die treinen niet meer rijden. Ik heb er goede herinneringen aan.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad nachttreinen geschrapt tot verdriet van toch nog vele fans, al dan niet met romantisch nostalgische gevoelens.

Ik heb geen idee of je nog met een trein helemaal door kunt rijden naar een zuidelijke badplaats. Mooi was het absoluut! Slapen en douchen in de trein haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen ik een jaar of 9 was (ergens in de jaren '70) met mijn ouders met de trein naar Spanje geweest. Geweldig was dat, mooie herinnering.
Moet het persé aan zee zijn, of mag een meer ook? In Zwitserland en ook wel in Italië zijn er genoeg badplaatsen aan meren die goed met de trein bereikbaar zijn. Zwitserland is echt een perfect treinland.

Treinreiswinkel vind ik ook een aanrader. Als je op hun site niet kunt vinden wat je zoekt kun je ook bellen of langsgaan; ze zijn ontzettend behulpzaam en weten enorm veel accommodaties, treinroutes etc te vinden, hoe gek je het ook bedenkt.

Wij zijn vorig jaar met de slaaptrein naar Zwitserland gegaan, was erg leuk. 's Avonds in Utrecht instappen, 's ochtends in Zwitserland. Van daar kun je ook makkelijk verder naar Italië.
Mijn vriendin is 2 jaar geleden ook met trein naar Oostenrijk geweest, en heeft alles via een reisburo laten regelen. Dat is dus ook een idee. Het jaar erop zijn ze naar Bretagne geweest, Ze wandelen veel en dit was een combinatiereis van 4 hotels, waartussen ze wandelden en ook stukjes trein namen. De bagage werd dan naar het andere hotel gebracht, zodat het er lag als ze aankwamen. Alle tickets via het reisburo geregeld. Ze vond de overstap in Parijs niet echt geweldig. Ook de nachttrein naar Oostenrijk niet, terugreis hadden ze dagtrein en dat beviel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven