Treinreis van belgie naar nederland

22-08-2017 15:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, het is geen big deal, maar vragen kan altijd.
Wij landen op brussel airport zeventem, en willen daar de trein naar NL nemen.
We vliegen naar brussel omdat de tickets naar schiphol erg duur zijn, meer dan het dubbele van wat we nu hebben betaald.
Ja ik weet, daar valt het treinkaartje bij in het niet, maar toch.
We zijn met 2 personen, en willen uiteraard proberen om goedkopere treinkaartjes te regelen.
We reizen eerst naar Rotterdam, en stappen daar over om door te gaan naar meppel.

Ik heb al gezocht uiteraard, maar kan het niet echt vinden, we reizen overdag.
Iemand een helder idee of een tip?
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij ns international. Kun je van te voren al tickets kopen en uitprinten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt altijd kijken of er een actie is voor goedkope treinkaartjes in Nederland: Kruidvat, Blokker en Hema verkopen die weleens, al zitten daar altijd wel allerlei voorwaarden aan. Dan zou je het deel vanaf Roosendaal (of Rotterdam, als je een internationale trein tot daar wilt boeken) daarmee kunnen bereizen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
is per auto niet gewoon veel voordeliger (afhankelijk met hoeveel jullie zijn) ?

hier wat ik als voordeligste optie vond: € 14,90 p.p. retour België/Nederland (geldig tem 10 september)
www.solden.be/nmbs
aanvulling: is een jongeren aanbieding (< 26j)
belgali wijzigde dit bericht op 22-08-2017 15:28
Reden: aanvullende informatie
10.73% gewijzigd
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Als je via de NMBS kaartjes koopt en je neemt Zaventem - Roosendaal dan betaal je voor dat deel van de reis 17,50
VANAF Roosendaal moet je dan een Nederlands bewijs hebben.
Roosendaal en Maastricht zijn grensstations en daar gelden dus vanaf België wat goedkopere tarieven voor
https://www.belgianrail.be/nl/dienstreg ... neraryid=1
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
We verblijven lange tijd in het buitenland, onze auto staat dus thuis.

Ik had hema treinkaartjes gezien, maar die gelden niet in NL, ik heb dat nagevraagd.
Ik zal eens bij de rest van jullie aangegeven tips kijken.
Thanx.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
22-08-2017 15:13
Kijk bij ns international. Kun je van te voren al tickets kopen en uitprinten.
Ja dat had ik idd ook gezien.
Je kan niet via een OV chipkaart reizen?
Ben een leek wat OV betreft.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
22-08-2017 15:36
Als je via de NMBS kaartjes koopt en je neemt Zaventem - Roosendaal dan betaal je voor dat deel van de reis 17,50
VANAF Roosendaal moet je dan een Nederlands bewijs hebben.
Roosendaal en Maastricht zijn grensstations en daar gelden dus vanaf België wat goedkopere tarieven voor
https://www.belgianrail.be/nl/dienstreg ... neraryid=1
volgens mij heeft de Hema (NL) nu een treinkaartenactie
17,50 voor een dagretour
Tel je die erbij op.
Alle reacties Link kopieren
Reis je doordeweeks of in het weekend? Dat maakt nogal uit voor de geldigheid van sommige actiedagkaarten.

Hema heeft nu dagkaarten voor doordeweeks, tot 15 oktober geldig en 17,50 per persoon.
Dan zou je dus bij de NMBS een ticket van Zaventhem naar Roosendaal kunnen kopen en dan vanaf Roosendaal naar Meppel met dat Hema kaartje verder reizen.
Alle reacties Link kopieren
Spoordeelwinkel.nl
zoiets als de kaartjes van ketens als Hema en Kruidvat, maar dan altijd beschikbaar onder de noemer dagretour. Maar die kun je natuurlijk ook enkele reis gebruiken. Ik zoek daar altijd de voordeligste van uit, liefst wel beetje in de richting van de bestemming.

Maar een dagje Rotterdam bezoeken kan natuurlijk vanuit Roosendaal, en tussen Roosendaal en Meppel ben je op de 'terugweg'
Vergeet niet dat je ook nog de Diabolotoeslag (8 euro p.p. per reis denk ik) moet betalen.

Er gaat een rechtstreekse trein van Zaventem naar Schiphol tegenwoordig. Je kan proberen aan een 10-rittenkaart (enkel aan loket te krijgen) te komen, dat zal het voordeligst zijn, ik denk dat dat zo'n 8€ per rit is, van en naar een station in België. Dan reis je tot Essen, koop je (vooraf, geen tijd voor tijdens de stop!) een kaartje Essen-Roosendaal en reis je met bijv. een Hema-kaart tot je station in Nederland.

Geen 10-rittenkaart? Dan zou ik een ticket tot Roosendaal kopen en dan hetzelfde doen wb. de Hema-kaarten.

Onder de 26 zijn er wel online 'Go Pass 1' kaartjes te krijgen. Die zijn ook zeer goedkoop en zijn eveneens van en naar eender welk Belgisch station.
Alle reacties Link kopieren
twixx schreef:
22-08-2017 15:37
Ja dat had ik idd ook gezien.
Je kan niet via een OV chipkaart reizen?
Ben een leek wat OV betreft.
OV chip kan wel, maar alleen in Nederland. Zal je dus in Roosendaal even uit moeten stappen om in te checken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven