Reistas op wieltjes of een backpack?

21-10-2017 09:27 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet uit. Ik ga rondreizen met een dreumes (in draagzak/ringsling). Ik zie voor me dat hij op mijn buik gaat en een packpack op m'n rug.

Of... is een reistas op wielen echt heel erg fijn/makkelijk/handig? Wie heeft daar ervaring mee? Rijdt dat echt heel anders dan een koffer op twee of vier wielen?

Een backpack heb ik gewoon. Een reistas zou ik moeten aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
De Osprey Sojourn is een backpack met wielen! Best of both worlds! Ik heb hem en vind het erg fijn dat ik zelf bepaal wanneer ik ‘m achter me aan trek of op mijn rug gooi. En hij is degelijk!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje schreef:
21-10-2017 09:28
De Osprey Sojourn is een backpack met wielen! Best of both worlds! Ik heb hem en vind het erg fijn dat ik zelf bepaal wanneer ik ‘m achter me aan trek of op mijn rug gooi. En hij is degelijk!
Ik heb begrepen dat dat soort backpacks een stuk zwaarder zijn dan een normale. En dat vind ik dan best zonde als ik sowieso al 12 kg aan me heb hangen.
Is een rugzak niet heel lastig goed om te doen als je kind op je buik zit? Of omgekeerd, kind goed in draagzak krijgen met een rugzak op? En als je dan een van de twee neer wilt zetten, is dat niet ingewikkeld met de verschillende schouderriemen? Zelf heb ik ook altijd nog een dagrugzakje mee met water, eten, reisgids etc. Wat doe je daarmee?

Ik denk dat ik toch voor een reistas zou kiezen. Wij waren fanatieke backpackers maar sinds we met de kinderen reizen gebruiken we reistassen. Stevige, met goede trekstang en wielen. En dat rijdt inderdaad heel anders dan een koffer. Onze koffers gebruiken we eigenlijk niet meer, ook niet voor een vakantie waarin we niet trekken. De tassen zijn veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe je rug is. Als je al een hunchback hebt dan wordt die erger van een rugzak. Hij dwingt je hoofd nog verder naar voren. Een wieltas rijdt onhandig in zand (en zijn goede en slechte wieltjes) en op trappen en je moet je arm telkens afwisselen anders ga je scheef lopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd lichtgewicht wagentjes die bij bazars worden verkocht voor een tientje met van die zachte wielen. Die gaan heus wel een paar maanden mee. Ik doe er een jaartje mee. Daarna gaan de wielen zwabberen. Hij kan incidenteel tot 20 kg belast worden maar beter is tot 10 kg. Voordeel is dat hij zelf maar een kg weegt en dat je zó een nieuwe kan kopen bij een andere bazar. Je kan er zelf ook andere wielen op zetten. Maar dat scheelt in prijs niet veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
21-10-2017 09:41
Is een rugzak niet heel lastig goed om te doen als je kind op je buik zit? Of omgekeerd, kind goed in draagzak krijgen met een rugzak op? En als je dan een van de twee neer wilt zetten, is dat niet ingewikkeld met de verschillende schouderriemen? Zelf heb ik ook altijd nog een dagrugzakje mee met water, eten, reisgids etc. Wat doe je daarmee?

Ik denk dat ik toch voor een reistas zou kiezen. Wij waren fanatieke backpackers maar sinds we met de kinderen reizen gebruiken we reistassen. Stevige, met goede trekstang en wielen. En dat rijdt inderdaad heel anders dan een koffer. Onze koffers gebruiken we eigenlijk niet meer, ook niet voor een vakantie waarin we niet trekken. De tassen zijn veel fijner.
Het zal niet erg lekker zitten nee maar het zou wel moeten kunnen. Wat heb normaal in een dayback doet zal dan in de zijvakken van de backpack moeten.

Een reistas bevalt jullie dus goed? Wat voor tassen hebben jullie en van hoeveel liter?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-10-2017 09:46
Ligt eraan hoe je rug is. Als je al een hunchback hebt dan wordt die erger van een rugzak. Hij dwingt je hoofd nog verder naar voren. Een wieltas rijdt onhandig in zand (en zijn goede en slechte wieltjes) en op trappen en je moet je arm telkens afwisselen anders ga je scheef lopen.
Aan trappen had ik nog niet gedacht. Dat is wel een ding, er zitten wel delen in de reis die ik voornemens was met de metro te doen. Volgens mij zijn daar niet altijd goede liften. En dan ook nog een boot op ed. Zand hopelijk alleen een laatste stukje naar de bungalow. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Op basis van je laatste post en het feit dat je al een backpack hebt, zeg ik backpack.

Ik vind rugzakken sowieso het handigst als je kleine kinderen bij hebt. Die zitten gewoon vast aan je lichaam en je hebt beide handen vrij voor kind.

Als je iets nieuw moest kopen zou ik idd zo'n combi ding doen. Is idd iets zwaarder en minder comfortabel dan een gewone backpack, maar daarvoor hoef je hem ook niet altijd te dragen. Alleen bij trappen/zand of als ik haast had in de drukte slingerde ik hem op mijn rug. Na een paar reizen met de combi heb ik de echte backpack weggedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens Googlen op die backpacks met wielen.
Alle reacties Link kopieren
http://mamadatisleuk.nl/top-5-baby-must ... izen-azie/

Waar ga je heen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je doen? Ik zou zeker een kleine lichte opvouwbare buggy overwegen met rugzak als je met de metro op stap gaat.
Je kind heeft altijd een zitplaats en je kan al je zooi eraan hangen. Mijn ervaring is dat mensen heel behulpzaam zijn.
En spontaan helpen met je buggy. Kan je kindje al lopen? Dan kan je altijd je rugzak op je rug doen, buggy inklappen en kind aan de hand in geval van nood.
Alle reacties Link kopieren
Haha, grappig. Ondanks al m'n gegoogle dat blog niet gelezen. Ik neem geen buggy mee (gebruik ik hier ook nooit) en het zwemvest is gister bezorgd. :D
Maar goed zij hebben dus ook een backpack. Wel een grote!
nootboek schreef:
21-10-2017 10:13
Ik vind rugzakken sowieso het handigst als je kleine kinderen bij hebt. Die zitten gewoon vast aan je lichaam en je hebt beide handen vrij voor kind.
Eens, maar ze schrijft dat ze het kind veel zal dragen. En dan is het veel, denk ik.

Ik neem trouwens aan dat je geen buggy meeneemt? Want dan heb je sowieso beide handen nodig voor de buggy en kun je geen tas meer trekken.

Wij hebben reistassen van Decathlon, maar volgens mij zitten die niet meer in het assortiment nu. Inhoud weet ik dus niet meer precies, maar redelijk groot. En als ze niet vol zitten (wat bij ons meestal het geval is), kun je ze goed kleiner maken met straps. Wij reizen met 2 tassen voor 2 volwassen en 2 kinderen (basisschoolleeftijd) en dan past makkelijk.
Maar misschien is een rugzak met wielen wel een optie voor je!
Alle reacties Link kopieren
vergrootglas schreef:
21-10-2017 10:45
Wat ga je doen? Ik zou zeker een kleine lichte opvouwbare buggy overwegen met rugzak als je met de metro op stap gaat.
Je kind heeft altijd een zitplaats en je kan al je zooi eraan hangen. Mijn ervaring is dat mensen heel behulpzaam zijn.
En spontaan helpen met je buggy. Kan je kindje al lopen? Dan kan je altijd je rugzak op je rug doen, buggy inklappen en kind aan de hand in geval van nood.
Ik bezit 3 buggy's en een wandelwagen. Gebruik ze werkelijk nooit, dus verwacht dat daar ook niet te doen.
Als je de backpack al hebt kun je hem een keer inpakken, kind op je buik en oefenen. Het lijkt mij in ieder geval meer gedoe dan een reistas met wielen. Dan kan je ook altijd nog je dag rugzak makkelijk dragen op je rug. Want die zal je vast ook bij je hebben voor dingen die je even snel moet/wil kunnen pakken. Oh wacht, zie dat je daar al over geschreven hebt. Zelf vind ik het niet realistisch om spullen in de zijvakken van de grote rugzak te doen, er zijn altijd momenten dat je de twee los van elkaar nodig hebt en dan is het gedoe, moet je alles overzetten, kan je niet gewoon in één keer door. Vooral op momenten waarop je onderweg bent. Ik doe normaal namelijk mijn rugzak op mijn buik als ik mijn grote rugzak op mijn rug heb.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
21-10-2017 10:48
Eens, maar ze schrijft dat ze het kind veel zal dragen. En dan is het veel, denk ik.

Vroeger had ik daypack op buik en rugzak op rug,
Met kind heb ik nooit echt gebackpackt maar wel andere reizen, en dan liep ik op vliegveld etc. met rugzak en kind op buik - ging altijd prima. Wel eerst kind vastmaken en daarna de backpack :) Zeker als je met zn 2en bent gaat dat prima, en je hebt je handen vrij om bv trapleuningen enz vast te houden.

Bovendien is het een dreumes. Die loopt dus al, of gaat dat binnenkort doen. Kan me voorstellen dat hij dan ook weleens uit de draagzak wil.

En bij twijfel toch de rugzak met wielen kopen. Ik vind het ideaal, al zou ik hem op zo'n reis met een dreumes waarschijnlijk vooral als rugzak gebruiken.
nootboek wijzigde dit bericht op 21-10-2017 11:26
10.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook aan de ondergrond, is dat asfalt, gras, onverhard enz?
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
21-10-2017 10:58
Als je de backpack al hebt kun je hem een keer inpakken, kind op je buik en oefenen. Het lijkt mij in ieder geval meer gedoe dan een reistas met wielen. Dan kan je ook altijd nog je dag rugzak makkelijk dragen op je rug. Want die zal je vast ook bij je hebben voor dingen die je even snel moet/wil kunnen pakken. Oh wacht, zie dat je daar al over geschreven hebt. Zelf vind ik het niet realistisch om spullen in de zijvakken van de grote rugzak te doen, er zijn altijd momenten dat je de twee los van elkaar nodig hebt en dan is het gedoe, moet je alles overzetten, kan je niet gewoon in één keer door. Vooral op momenten waarop je onderweg bent. Ik doe normaal namelijk mijn rugzak op mijn buik als ik mijn grote rugzak op mijn rug heb.
Ik vind dat sowieso kut lopen en sinds ik kind op de rug draag gebruik ik gewoon geen rugzak. Dat fix ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Phoolan schreef:
21-10-2017 11:26
Ligt ook aan de ondergrond, is dat asfalt, gras, onverhard enz?
Van alles. Maar zeker ook trappen en opstapjes. En een land met slechte trottoirs.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
21-10-2017 10:49
Ik bezit 3 buggy's en een wandelwagen. Gebruik ze werkelijk nooit, dus verwacht dat daar ook niet te doen.
Maar je loopt hier ook niet met een rugzak rond van een kilootje of 10/20.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Frizz schreef:
21-10-2017 11:58
Ik vind dat sowieso kut lopen en sinds ik kind op de rug draag gebruik ik gewoon geen rugzak. Dat fix ik wel.
Als je dat al kut vindt lopen, dan lijkt me een rugzak met kind op je buik helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Loopt ie nog niet trouwens? :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-10-2017 12:01
Maar je loopt hier ook niet met een rugzak rond van een kilootje of 10/20.
Nou 20 wordt het niet hoor! O_O
Hij kan prima lopen, maar dat wil niet zeggen dat ie ook dáár heen loopt waar ik hem hebben wil.
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
21-10-2017 12:13
Als je dat al kut vindt lopen, dan lijkt me een rugzak met kind op je buik helemaal niks!
Er is natuurlijk een verschil tussen: 'dit wandelt kut' en: 'ik moet m'n spullen meenemen naar m'n volgende bestemming'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven