Waarheen op vakantie nov/dec

21-10-2017 16:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een bekende vraag in deze pijler: waar zullen we naartoe gaan op vakantie. Heeft iemand een leuk idee?

Onze wensen: november of december, ca 2 weken. Ik wil graag dat het lekker weer is (minimaal 23 graden), we houden allebei van dingen ondernemen, natuur, cultuur etc. Liever geen grootschalige resorts / all inclusive. Het liefst ergens waar een directe vlucht naartoe gaat. Er gaan geen kinderen mee en qua budget hebben we weinig beperkingen (extreem luxe gaat het ook weer niet worden).

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
ik heb net gezocht..... Bali ? Kan je van alles ondernemen en relaxen. Thailand idem
Alle reacties Link kopieren
Zit er hier iets van uw gading bij? https://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-november
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Zuid Marokko? Je kunt direct vliegen naar Marrakech. Daar is het gemiddeld 18 graden, perfect voor een paar daagjes cultuur.

Aan de kust (agadir, essouira) is het 23-25 graden, en in zagora en verder richting de sahara ook zoiets. Auto huren, slapen in riads, oude paleizen of palmeraies, in Marokko kun je met alle budgetten prima terecht.
Alle reacties Link kopieren
Cuba
Alle reacties Link kopieren
wij zijn zelf dit jaar op het Canarische eiland La Palma geweest.
Verrassend veelzijdig eiland, niet zo toeristisch en met prachtige natuur en wandelpaden.
Lekker weer en met maar 4 uurtjes vliegen (directe vlucht) niet zo'n lange zit.
Tip: wel een auto huren en geen hekel hebben aan slingerweggetjes...
Het eiland heeft een zonnige en een " natte" kant, let hier op als je een locatie boekt.
Thats about all I got to say bout that.
Curacao! Daar ben ik nu en het is fantastisch. Rechtstreekse vlucht en mensen zijn heel behulpzaam. Veel te doen en zien.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! Leuk ook die link waar de zon wel schijnt. Je ziet daar wel allemaal all inclusive dingen waar we niet zo van houden, maar de richting waarin we moeten zoeken zie ik wel.

Canarische eilanden lijkt me nog best onzeker qua weer. Marokko zijn we geweest (noord) en is toen niet zo goed bevallen. Wellicht is dit in andere streken anders. Ik ga ook nog even kijken naar andere landen in Afrika, want daar zijn we nog nooit geweest.

Cuba staat zeker ook op de lijst, al twijfel ik een beetje na Irma..
Alle reacties Link kopieren
Corfu is ook heel leuk, wel klein dus misschien voor 2 weken niet helemaal geschikt. Wel kan je redelijk eenvoudig dagtochtjes maken naar Albanië. En alles is op het eiland met de bus te doen. Voor €2,- heb je een enkeltje (dit is wel een bus voor alleen maar toeristen, de reguliere bus is iets duurder omdat je dan per halte betaald).
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdië (voor de kust van west afrika). Dan zou ik voor het hoofdeiland gaan wanneer je veel van de cultuur mee wil krijgen..
Er zitten veel all in resorst op Sal en Boa Vista maar wij zijn in een stadje zelf gaan zitten. Veel leuker.
Er gaan rechtstreekse vluchten en die duren ruim 6 uur... Het is er in de winter rond de 25 graden en het waait goed, ideaal voor watersport.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Corfu is inderdaad erg leuk. We zijn er al eens geweest. Ik denk alleen dat het daar niet echt heel lekker weer is in november/december. Daarnaast gaan de directe vluchten alleen in het toeristenseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat van die directe vluchten alleen in het toeristenseizoen wist ik niet!
Wat vind je anders van Thailand? Het kan daar in december nog tot 30 graden zijn (wel een vochtig klimaat). Het is ook een heel veelzijdig land, van een drukke stad zoals Bangkok tot een tropisch regenwoud effect in Chiang Mai. De bevolking is ook heel vriendelijk en het eten is heel goedkoop. We hebben daar met 6 man in de middag gegeten en gedronken voor nog geen €7,-
Alle reacties Link kopieren
Thailand is idd heerlijk! We zijn vorig jaar geweest en vonden het prachtig. Zon soort vakantie zoeken we nu ook weer: direct kunnen vliegen, goed weer, lekker eten, lieve mensen en interessante cultuur.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
22-10-2017 12:36
Thailand is idd heerlijk! We zijn vorig jaar geweest en vonden het prachtig. Zon soort vakantie zoeken we nu ook weer: direct kunnen vliegen, goed weer, lekker eten, lieve mensen en interessante cultuur.
Sri Lanka?
Zelf niet geweest maar zag laatst erg mooie foto’s van iemand op Facebook voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Als verdere vluchten geen punt zijn: sti lanka of zuid afrika!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
22-10-2017 11:06
Dank allemaal! Leuk ook die link waar de zon wel schijnt. Je ziet daar wel allemaal all inclusive dingen waar we niet zo van houden, maar de richting waarin we moeten zoeken zie ik wel.

Canarische eilanden lijkt me nog best onzeker qua weer. Marokko zijn we geweest (noord) en is toen niet zo goed bevallen. Wellicht is dit in andere streken anders. Ik ga ook nog even kijken naar andere landen in Afrika, want daar zijn we nog nooit geweest.

Cuba staat zeker ook op de lijst, al twijfel ik een beetje na Irma..
Cuba ligt er heel erg aan waar je gaat las ik. Noorden is idd slechter, maar westen zou goed moeten zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven