Mumbai/India

11-11-2017 23:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort 'moet' ik in Mumbai zijn. Zo'n drie dagen waarin ik vast wel iets van de stad kan zien, maar als ik toch die kant op ga zou ik wel graag meer willen doen. Ik ben niet zo'n reiziger, ken het land totaal niet, dus ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, waar ik naar kan zoeken.

Waar ik rekening mee moet houden:
- beperkt budget
- beperkte tijd, zo'n 1 tot maximaal 2 weken. Vanwege tijd en budget is verder vliegen naar een ander land bijvoorbeeld lastig, denk ik
- beperkte conditie. Als ik er ben zal het klimaat voor mij niet optimaal zijn (lichamelijke oorzaak). Dus lange wandeltochten ofzo zijn niet geschikt en wat verkoeling is fijn
- ik vlieg op Mumbai, terugvlucht kan eventueel van een andere plek
- veel interesse in het eten :), natuur, cultuur, dus tips kunnen veel kanten op

Nou weet ik wel dat India niet het beste land is als je niet zo'n reiziger bent, maar toch wil ik er wat moois van maken want ik heb er wel heel veel zin in. Vandaar dit topic.

Wie heeft tips voor me waar ik heen zou kunnen, wat ik zou kunnen gaan doen of wat ik juist echt niet moet gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet zo'n reiziger bent zou ik de hele grote steden in ieder geval proberen te vermijden. Mumbai vond ik best een fijne stad, maar Delhi al een stuk minder bijvoorbeeld. Als je je goed voorbereid ga je het echt prima naar je zin hebben daar.

Is een week op het strand in Goa een idee? Lekker eten, beetje zwemmen, boekjes lezen, tempels bezoeken, misschien wat yoga lessen, wat leuke marktjes meepakken enzo?

Anders zou ik Rajastan aanraden (Jaipur, Udaipur), maar misschien vind je dat al teveel gedoe?

Als tip wil ik meegeven: als vrouw alleen zorgen dat je niet ergens 's avonds aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Mooie tips, bedankt!
Goa zou een goede optie kunnen zijn, mocht het lichamelijk lastig worden kan ik altijd languit op het strand.
Een beetje 'gedoe' mag wel hoor! Normaal gesproken kampeer ik, dus wat rondtrekken vind ik leuk bijvoorbeeld. Maar het moet nu wel te doen zijn in een korte tijd.
Rajastan ziet er op Google heel indrukwekkend uit ;) Ik ga op zoek naar meer info, qua omgeving spreekt dit me meer aan dan het strand. Misschien gewoon goede hotelkamers met airco zoeken, waar ik ook even zou kunnen bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is natuurlijk een prima optie. Zelfs een redelijke kamer met airco kost weinig daar. Ik deed vaak ook gewoon even een middagdutje, heerlijk :-)

Veel plezier in ieder geval, India is echt een onvergetelijke bestemming.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna 4 maanden in Delhi gezeten, maar die stad zou ik je niet zo snel aanraden. Zoals hierboven wordt gezegd; Rajasthan is een aanrader! Wij hebben vanuit Delhi een rondreis van 2 weken per trein gemaakt naar Bikaner > Jaisalmer > Jodhpur > Pushkar > Jaipur. Ik weet alleen niet hoe goed dit te bereiken is vanaf Mumbai, maar ik weet wel dat tegenwoordig het vliegveld van Jaisalmer gebruikt wordt dus dat kan al wel veel schelen. Overigens is Udaipur schijnbaar een grote aanrader, maar daar zijn wij helaas niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt loes10, ik kijk er naar uit!

Vlaflippie, was dit een georganiseerde reis of heb je het zelf geregeld? Heb je tips? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar in India geweest en vond het prachtig! Ook ik raad Rajhastan aan, erg mooi! Wij vlogen vanuit Mumbai naar Udaipur en zijn toen (met de bus en trein) naar Jodpur, Puskar, Jaipur, Agra, Khajuharo en Varanasi gereisd. Daarna terug gevolgen naar Mumbai voor 2 dagen om vanaf daar weer naar huis te vliegen. Deze hele reis is misschien een beetje lang maar het was wel echt super mooi!

Ik vond het reizen met de trein en bus echt super prima, vooral als je een beetje prima klasse (met airco, vonden wij heel belangrijk!) neemt.
Alle reacties Link kopieren
smaragdgroen schreef:
12-11-2017 16:42

Vlaflippie, was dit een georganiseerde reis of heb je het zelf geregeld? Heb je tips? :)
Nee dit hebben we allemaal zelf geregeld! Alleen de treintickets hebben we niet zelf geboekt, maar Indiase collega's van mijn vriend hadden dit voor ons gedaan omdat zij al een account hadden hiervoor. Hoe je precies treintickets koopt moet je wel even goed uitzoeken, want dit kan niet 5 minuten van te voren op een station, maar dit moet soms wel echt maanden van te voren namelijk. Verder hebben we alle hotels zelf geboekt en met de lonely planet van Rajasthan kom je al een heel eind :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven