Zou je naar outer space reizen?

19-11-2017 13:19 28 berichten
Natuurlijk als het ticket gewoon net zo veel kost als naar Barcelona bij voorbeeld en niet een paar miljoen, en je ook gewoon vrij kunt krijgen van je werk en dergelijke.

Waar om wel/niet? En hoe lang? Wat neem je mee? :D

Op ruimtereis?

Totaal aantal stemmen: 34

JA (38%)
NEE (62%)
Alle reacties Link kopieren
Alleen het afgeschoten worden om de snelheid te kunnen maken lijkt me al helemaal te gek.
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
19-11-2017 13:24
Alleen het afgeschoten worden om de snelheid te kunnen maken lijkt me al helemaal te gek.
Mij ook! Ik zou meteen gaan. Ik ben geen sentimenteel type maar ik denk dat ik huil als een baby bij het zien van de aarde.

Maar goed ik ben ook altijd fan van sci fi en astronomie geweest. En het is wel leuk bij de fictieve koffieapparaat praat (ik praat er nooit vandaar fictief): "waar was jij? De Malediven? Oh, ik was in orbit vorige week. Melk?"

;-)
Alle reacties Link kopieren
Nee, want zo veilig is de ruimtevaart nog niet ...

Maar buiten dat, ik zou alleen maar verdwalen in al die ruimte :rofl: Google Maps die zegt dat we bij ster HERBKSG17352 rechtsaf moeten zweven...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
OpenHaardVuur schreef:
19-11-2017 13:26
Nee, want zo veilig is de ruimtevaart nog niet ...

Maar buiten dat, ik zou alleen maar verdwalen in al die ruimte :rofl: Google Maps die zegt dat we bij ster HERBKSG17352 rechtsaf moeten zweven...
Ja dan moet er ook een TomTom komen voor buitenaardse reisjes, de PlutoPluto of zo.
Zonder kind was ik meteen meegegaan maar nu heb ik een kindje en daar wil ik bij blijven. Dus nee, ik zou het niet doen.
Ik ga veel liever op vakantie naar een zonnig land. Ruimtevaart boeit me echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Direct en zonder enige twijfel.
Ik droom er al zeker 20 jaar van. Oh wat zou dat fantastisch zijn.
Huilen bij het zien van de aarde, ben bang van wel.
Bij iedere planeet, bij iedere ster (tot ik gewend ben natuurlijk) en janken als een klein kind bij de eerste nebula. Zou zo graag een kraamkamer van pasgeboren sterretjes willen observeren. Pulsars, magnetars, black holes, sterrenstelsels in botsing: ik wil alles zien!
Ik denk dat ik van Oh naar Ah ga, veel fuck fuck fuckin' hell wat is dit prachtig, en dat soort uitingen zal doen.

Heb nu geen tijd, maar kom terug. Het universum is zooooooooooo fan-fuckin'-tastic!
If accidentally read, induce vomiting.
outer space niet, zolang kan ik geen vrij krijgen. Bovendien bestaat die techniek nog niet. Maar naar de maan of naar mars zou ik wel willen. 7 jaar een sabbatical is wel te doen
Sarcastaballcoach schreef:
19-11-2017 13:37
Direct en zonder enige twijfel.
Ik droom er al zeker 20 jaar van. Oh wat zou dat fantastisch zijn.
Huilen bij het zien van de aarde, ben bang van wel.
Bij iedere planeet, bij iedere ster (tot ik gewend ben natuurlijk) en janken als een klein kind bij de eerste nebula. Zou zo graag een kraamkamer van pasgeboren sterretjes willen observeren. Pulsars, magnetars, black holes, sterrenstelsels in botsing: ik wil alles zien!
Ik denk dat ik van Oh naar Ah ga, veel fuck fuck fuckin' hell wat is dit prachtig, en dat soort uitingen zal doen.

Heb nu geen tijd, maar kom terug. Het universum is zooooooooooo fan-fuckin'-tastic!
:-D
S-Meds schreef:
19-11-2017 13:41
outer space niet, zolang kan ik geen vrij krijgen. Bovendien bestaat die techniek nog niet. Maar naar de maan of naar mars zou ik wel willen. 7 jaar een sabbatical is wel te doen
Outer space is gewoon de ruimte, niet naar het eind van het universum (maar dat lijkt me ook cool, als het universum uit zet dan lekker mee uit zetten of zo).

Ik heb zo veel sci fi gezien dat ik wel adviseur kan worden voor wat niet te doen (geen verlaten ruimteschepen in gaan, geen organismen mee nemen, androids nooit vertrouwen, ...) ;-)
strikjemetstippels schreef:
19-11-2017 13:44
Outer space is gewoon de ruimte, niet naar het eind van het universum (maar dat lijkt me ook cool, als het universum uit zet dan lekker mee uit zetten of zo).

Ik heb zo veel sci fi gezien dat ik wel adviseur kan worden voor wat niet te doen (geen verlaten ruimteschepen in gaan, geen organismen mee nemen, androids nooit vertrouwen, ...) ;-)
outer space is de ruimte buiten je zonnestelsel of zelfs buiten ons heelal. Het is de lege ruimte.
In space is onze zonnestelsel
S-Meds schreef:
19-11-2017 13:47
outer space is de ruimte buiten je zonnestelsel of zelfs buiten ons heelal. Het is de lege ruimte.
In space is onze zonnestelsel
Volgens wiki niet, het is gewoon 'de ruimte.'

Maar goed ik bedoel dus de ruimte, buiten atmosfeer van de aarde.
Als ze een soort outerspace cruiseschip zouden maken, waar je dus ook gewoon vermaak hebt zoals een bioscoop, sauna etc. zou ik het wel doen. Maar alleen de ruimte? Nah...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon net als een kermis attractie zien, weggeschoten worden, rondje aarde doen en weer landen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik droomde er 25 jaar geleden van om met een toekomstige vriendin in een hele grote doorzichtige bubbel in een baan rond de aarde te cirkelen. Dat je in de rondte tuimelend van het uitzicht op aarde kunt genieten. Ik denk dat het verpletterend mooi is!

Een "tripje" naar de maan is voor sommige zendamateurs een klein beetje te maken. Die laten eigen radiosignalen op de maan weerkaatsen; Moonbouncing.
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk. ik doe graag dingen "niet normaal" zijn. Of naar plaatsen gaan waar je weet dat er bijna niemand is geweest. Of dat dit nu een diepe duik is de grotten in, of de binnenlanden van een ver land, waar ze aan je huid gaan wrijven om te kijken of het wit er afgaat.

dus wanneer de kansen op een gezonde terugreis groot zijn, geef mij maar het ticket ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de ruimtevaart wel interessant maar zou het nooit doen. Bang dat ik niet meer terug kan komen ofzo. Bovendien ben ik claustrofobisch.

Een tijdreis maken lijkt me dan wel weer supercool ;-)
Helaas dat dat (nog?) niet mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er geen reet aan, en je krijgt alleen maar zakjes astronautenvoer. Nee dankjewel dan ga ik liever 2 weekjes naar Ibiza lekker chillen en feesten, heerlijk eten en bakken in de zon. En daarbij zo'n onflatteus pak staat me ook niet.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-11-2017 13:44

Ik heb zo veel sci fi gezien dat ik wel adviseur kan worden voor wat niet te doen (geen verlaten ruimteschepen in gaan, geen organismen mee nemen, androids nooit vertrouwen, ...) ;-)
Het lijkt me verstandig om samen te gaan. Ook ik ken de regels. ;-D
Je hoeft nooit bang te zijn dat ik stiekem toch organismes meeneem, neem geen onnodige risico's, niet alle aliens zijn slecht maar wees wel voorzichtig. blijf met je vingers van apparaten die je niet kent and DON'T TOUCH THAT BUTTON!!

Ik neem trouwens muziek mee, dat is alvast 1 ding.
En een camera)))
If accidentally read, induce vomiting.
Sarcastaballcoach schreef:
19-11-2017 14:19
Het lijkt me verstandig om samen te gaan. Ook ik ken de regels. ;-D
Je hoeft nooit bang te zijn dat ik stiekem toch organismes meeneem, neem geen onnodige risico's, niet alle aliens zijn slecht maar wees wel voorzichtig. blijf met je vingers van apparaten die je niet kent and DON'T TOUCH THAT BUTTON!!

Ik neem trouwens muziek mee, dat is alvast 1 ding.
En een camera)))
Moet mijn Romulan dan maar eens updaten ;-)

Maar iig gewoon standaard een mondkapje op tegen de facehuggers. Dat ten eerste.

(ik zie het al voor me, iedereen ziet er uit als toerist en komen wij aan vol met gasbranders, mondkappen, woordenboeken, laserguns, en de catch phrase 'nuke it from orbit, it's the only way to be sure!')
Alle reacties Link kopieren
Safety first! ;-D

Looking ridiculous is of no concern.
If accidentally read, induce vomiting.
Het idee spreekt me geweldig aan, maar in de praktijk zou ik het denk ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, er lijkt me geen bal aan.
Alle reacties Link kopieren
Nee,
Ik denk dat ik erop decompenseer....geestelijk. Omdat het zo onbevattelijk bizar is. Ik ken mezelf op dat vlak. Ik kan de oneindigheid van het heelal niet bevatten. Had ik als kind zijnde al..als ik daar te lang over nadacht werd ik altijd een beetje raar in mijn kop.
Ik wil vanwege de cultuurschock bv ook niet naar India omdat ik denk dat ik dat niet trek...laat staan out of space hahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven