Inside tips Marokko

15-12-2017 12:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik 10 dagen backpacken in Marokko. Ik vlieg op Fes en ook weer terug vanaf Fes. Nou is 10 dagen natuurlijk te kort om het hele land te kunnen zien, dus moet ik keuzes maken. Eigenlijk is Marrakech de enige must op mijn lijstje (en Fes zelf natuurlijk). Ik heb een Rough Guide gekocht, maar ondanks dat deze al iets minder 'standaard' is dan de Lonely Planet, blijft het een boek dat alle andere backpackers ook (kunnen) gebruiken.

Waar ik vooral naar op zoek ben, zijn mooie, gave, avontuurlijke of bijzondere dingen die je niet zo gauw in een reisgids vindt. Een authentiek eettentje, een idyllisch dorpje, een 'geheim' strandje, een 'onontdekte' hike in de bergen, een adrenaline kick activiteit, etc.

Ik besef dat het een lastige vraag is, maar je weet nooit of iemand inside information heeft!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de charme van dat soort plekken juist dat je ze zelf moet ontdekken.
Hou je ogen open, 'go with the flow', of vraag aan de eigenaar van je guesthouse/pension/whatever waar zij het liefst gaan eten of in het weekend naartoe gaan bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begin van het jaar naar Marrakech geweest en hebben een driedaagse autotrip gemaakt door de bergen. Nu snap ik dat dat al packpackend niet gaat maar zou eens kijken naar Ait Ben Haddou. (google maar even) Het is zo bijzonder mooi om dat te zien, er zijn daar ook veel films opgenomen, denk aan Gladiator, Prince of Persia, Game of Thrones enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Chefchouen echt heel bijzonder. Sprookjesachtig mooi, ook heerlijk gegeten daar. We verbleven in een Riad, zorg wel dat je er niet op vrijdag bent, dan is het nogal stillletjes en uitkijken voor bedelaars, hangen vaak een zielig verhaal op, dat achteraf niet blijkt te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en we zijn ook naar de Majorelletuin geweest, zit ook in Marrakech.
Best heel erg mooi om te zien maar wij waren al wat verpest wat dat betreft dus voor ons viel het een beetje tegen
Alle reacties Link kopieren
De souk kan je natuurlijk ook niet overslaan :hyper: maar verdwaal niet...

Verder zijn wij toen naar de 'achterbuurt' van Marrakech gegaan, ook te zien hoe alle (dieren) huiden (schoon) gemaakt worden in allemaal soorten (verf/stink) baden en giga nare lucht maar een ervaring om te zien hoe dat allemaal nog gaat op sommige plaatsen... ben de naam even kwijt sorry. ( <--- Verfbaden van Marrakech op Google, het zijn leerlooiers)
anoniem_246367 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 13:14
Reden: gevonden
9.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De leerlooiers had ik inderdaad al over gelezen. Schijnen ook een hoop scams mee te gebeuren (wat ik dan altijd wel weer leuk vind om mee te maken :D).

Chefchouaen ziet er prachtig uit en Ait Ben Haddou ook! Thanks voor de tips!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Moet wel zeggen dat we naar de leerlooiers gingen soortement van (ongewenst) begeleid werden en we in sommige winkels wat agressief verplicht werden om voor heel veel geld spullen kopen (wat we overigens niet gedaan hebben maar het werd wel spannend)
Let daar wel heel goed op, het intimideren kunnen ze daar als de beste. Overigens heb ik hier in heel Marokko verder nooit problemen mee gehad hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven